Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min holdning? Som er at voksne mennesker skal heve seg over det å hige etter skryt? Snakk om i-lands problem…

Anonymkode: 05db1...5cf

Men at voksne menn i i-land som har barn skal ta ansvar for eget liv, egne barn og egen familie, det er ikke en del av dine holdninger, eller?

Anonymkode: be7b1...cc1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis sjefen vet så lite om hva som foregår så har jeg ikke noen interesse av sjefens meninger. Jeg står godt i hva jeg bidrar med selv, og at Geir vet det.

«Geir» vet ikke det, han takker og bukker for all skryt og klapper seg selv på skulderen😅

Anonymkode: d8687...184

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men at voksne menn i i-land som har barn skal ta ansvar for eget liv, egne barn og egen familie, det er ikke en del av dine holdninger, eller?

Anonymkode: be7b1...cc1

«Skryt» vs «handlinger» er to forskjellige ting. Jeg påpeker det infantile ved å hige etter skryt. Jeg har ikke sagt noe om hva menn gjør.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han jobber hele uken- men uten ansvar for barn i tillegg. Du jobber hele uken- med barn i tillegg og alt som må gjøres. Og kan ikke dra ut på noe alene osv. han kommer hjem i helgen. Dere har begge fri. Så skal han få dra ut og gjøre ting med venner osv. Mens du fremdeles er hjemme alene med barna og ikke noe tid til noe du vil? Han har valgt denne jobben, hvis han blir utmattet av å være borte og få mat servert hver dag på hotellet så må han jo finne en annen jobb? Så du gjør egentlig mest - men uten å få litt egentid i helgene. Men siden han  må bo borte når han jobber så skal han få gjøre det han vil i helgene- og heller ikke bruke noe særlig tid med familien? Den som ikke behøver å reise bort for å jobbe får jo heller ikke særlig tid til hobbyer,venner osv. pga ansvar for barn alene.

Anonymkode: 8dcd0...bf9

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dere har et valg, dere kan velge å IKKE leve slik.. Dere kan velge å SI FRA.. 

Anonymkode: e7719...255

Dette. Vokste opp med far som bare var hjemme i helgene og da jeg selv skulle finne en partner var det uaktuelt å finne noen som jobbet annet enn 8-16. Giftet meg med en som jeg vet at aldri kommer til å jobb turnus, pendle eller ha mye overtid. Det er en total dealbreaker for meg 

Anonymkode: 61b57...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Hvordan er forholdet til kjønnsroller dere mellom? Er det noe dere diskuterer? Blir han smigret og tar det til seg?

Tenker at oppegående mann i 2025 burde bli litt flau om han fikk skryt for helt basic oppgaver som alle forventes gjøre og som ikke krever noen spesielle skills, han kanskje til og med burde avfeie det og si at det er selvfølgelig og at du drar det tyngste lasset. Det blir nesten litt som når man skal motivere en treåring ved å fortelle hvor flink den er for å forsterke en type oppførsel, litt nedverdigende om det rettes mot en voksen mann.

Forstår at det er irriterende, men frem til menn selv ser hvor latterlig det er og påtaler dette kommer det til å fortsette sånn. Noen ganger må man bare se på ting som selvfølgeligheter og svare deretter for at de som henger litt etter på holdningsfronten skal innse hvor teit det er å skryte av dette. Du får tenke sånn «jaja, de har tydeligvis høyere forventninger til mine prestasjoner», det pleier jeg å gjøre😊

Anonymkode: 5b14f...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk stadig vekk høre "å, så mammadalt" angående minste. Tilslutt begynte jeg å si at ungen har jo ikke noe valg, far nekter jo å bidra med noe. De fortsatte å si dette så jeg sa igjen og igjen "ja, hn har ikke noe annet valg." 

De forteller bare hva de ser, ikke bakrunn for det.

Anonymkode: 2693b...574

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Typisk. Kvinner gjør mer enn menn, men får ikke i nærheten av like mye anerkjennelse for de.

Takk til 2000 år med patriarki... Heldigvis er ting i ferd med å snu. Stem på venstrepartier, som jobber for likestilling!

Anonymkode: da4a7...2c8

Jeg stemmer også for det! Gleder meg til å se dere bli med bort å stå i stillase i sludd en hel uke 😁❤️ forresten.. jeg blir gledelig hjemme med barna hvis du tar den jobben ❤️

Skrevet
whoknows skrev (7 minutter siden):

Jeg stemmer også for det! Gleder meg til å se dere bli med bort å stå i stillase i sludd en hel uke 😁❤️ forresten.. jeg blir gledelig hjemme med barna hvis du tar den jobben ❤️

Bare husk at når du kommer hjem til helgen... da bør du ikke være sliten, å stå klar for å ta i ett tak 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til den. Og den typiske «stakkars, han er sikkert sliten» 

SLITEN? Han??? Hva f er jeg da. 

Ja, det er faktisk ganske irriterende. 

Anonymkode: 2bf71...ddb

Du går vel bare hjemme hele dagen og duller med ungen,

rydder litt her og der.

Koker litt poteter og streker no seibiff.

Ikke det mest krevende livet, akkurat.

Anonymkode: 76c05...bab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du går vel bare hjemme hele dagen og duller med ungen,

rydder litt her og der.

Koker litt poteter og streker no seibiff.

Ikke det mest krevende livet, akkurat.

Hva slags fantasiverden lever du i? Du er klar over at de fleste kvinner også er i jobb i tillegg til å gjøre alt hjemme med hus og barn? For min del (ts) så er jeg i permisjon nå, og det er MYE mer krevende enn jobben jeg har. 

Anonymkode: ace8e...496

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men dere har et valg, dere kan velge å IKKE leve slik.. Dere kan velge å SI FRA.. 

Anonymkode: e7719...255

Si ifra til hvem? Mannen? Du skjønner det at når mannen får uhemmet skryt av andre for å trille barnevogna inne på et kjøpesenter, så virker jeg som tidenes bitch som sier han ikke bidrar nok = krangling. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags fantasiverden lever du i? Du er klar over at de fleste kvinner også er i jobb i tillegg til å gjøre alt hjemme med hus og barn? For min del (ts) så er jeg i permisjon nå, og det er MYE mer krevende enn jobben jeg har. 

Jeg tror ikke at de fleste kvinner gjør alt med hus og barn. Hvilke kretser er det du vanker i?

De fleste menn jeg kjenner har tatt ut like mye foreldrepermisjon som mor. Vi er godt orientert om at det er endel jobb når de er små.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si ifra til hvem? Mannen? Du skjønner det at når mannen får uhemmet skryt av andre for å trille barnevogna inne på et kjøpesenter, så virker jeg som tidenes bitch som sier han ikke bidrar nok = krangling. 

Så du har lyst på ros men tør ikke å si ifra fordi du innser at det får deg til å se ut «som en bitch»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp,

mer krevende å være barnepike enn å ha en ordentlig jobb?? 😅

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er flink TS :trøst:

du fortjener en kjeks.

Anonymkode: ec6b9...ce2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du har lyst på ros men tør ikke å si ifra fordi du innser at det får deg til å se ut «som en bitch»?

Men jeg sier ikke at jeg har lyst på ros.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp,

mer krevende å være barnepike enn å ha en ordentlig jobb?? 😅

Man er vel ikke barnepike for sitt eget barn, men det er vel nettopp dette som ofte er forskjellen på menn og kvinner i familielivet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men jeg sier ikke at jeg har lyst på ros.

«Mannen får så mye skryt« er trådens tema?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Mannen får så mye skryt« er trådens tema?

Ja? Temaet er ikke «jeg får ikke ros». Som jeg også skriver i HI, jeg trenger ikke ros, men det begynner å irritere meg at han får skryt for noe så enkelt som å trille barnevogna. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...