AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Er det normalt å føle at man bare eksisterer? Nesten som om jeg lever i en annen virkelighet eller noe. Nærmer meg 40. Anonymkode: cd5b7...d29
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Ja, virkeligheten er rar. Det er best å prøve å ikke ta den for alvorlig, for ellers kan den fort bli veldig skremmende. Anonymkode: 9e50f...619 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Jeg føler ofte vi lever i en kunstig virkelighet, begynner å tro det er tilfelle også. Anonymkode: 67a7a...48e 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Kom dere ut i frisk luft, gå en tur i skogen og gjør noe meningsfult, i stedet for å gruble på absurde ting som dette. En følelse av å være "frakoblet" virkeligheten er et av tegnene på depresjon. Ta en prat med en psykolog kanskje. Anonymkode: 10b78...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Kanskje det er dere andre som egentlig er de "deprimerte"? Dere som skriver "kom deg ut i frisk luft". Hva vet vel du om ditt liv og måte å leve på er bedre enn trådstarter sitt? Anonymkode: 2e251...78d
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje det er dere andre som egentlig er de "deprimerte"? Dere som skriver "kom deg ut i frisk luft". Hva vet vel du om ditt liv og måte å leve på er bedre enn trådstarter sitt? Anonymkode: 2e251...78d Nei. Jeg har selv vært deprimert, og vet derfor at jeg ikke er det nå. Stor forskjell! Det å komme seg ut i frisk luft er faktisk noe av det sunneste du kan gjøre for psyken. Natur er veldig undervurdert "medisin" mot meningsløst tankekverneri og tunge følelser. Desto mer man sitter inne og grubler, jo flere syke tanker dukker opp i hodet. Dette handler ikke om at jeg tror jeg er "bedre" (herregud er vi på barneskolen?) enn noen. Når trådstarter sitter og føler at hun "bare eksisterer" sier det seg selv at det er noe alvorlig galt. Og siden hun skrev inn her, må man anta at hun ønsker råd og tilbakemeldinger. Voks opp, og slutt å sutre over konstruktive tilbakemeldinger - på andres vegne att på til.... Anonymkode: 10b78...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kom dere ut i frisk luft, gå en tur i skogen og gjør noe meningsfult, i stedet for å gruble på absurde ting som dette. En følelse av å være "frakoblet" virkeligheten er et av tegnene på depresjon. Ta en prat med en psykolog kanskje. Anonymkode: 10b78...9dd Jeg er ikke deprimert, jeg synes det er en spennende tanke at vi kanskje lever i en virtuell virkelighet. Anonymkode: 67a7a...48e 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kom dere ut i frisk luft, gå en tur i skogen og gjør noe meningsfult, i stedet for å gruble på absurde ting som dette. En følelse av å være "frakoblet" virkeligheten er et av tegnene på depresjon. Ta en prat med en psykolog kanskje. Anonymkode: 10b78...9dd "Gruble på absurde ting"? Slik snakker man i et land som aldri har gjennomgått en renessanse, og følgelig fremdeles befinner seg i middelalderen. Mennesket har stilt seg ontologiske spørsmål siden antikken. Det er tvert imot tegn på et sunt åndsliv å gruble over denslags. "Et liv som ikke er gransket, er et liv som ikke er verdt å leve," for å si det med Sokrates. Anonymkode: 9e50f...619 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg føler ofte vi lever i en kunstig virkelighet, begynner å tro det er tilfelle også. Anonymkode: 67a7a...48e Gjør ingenting, livet subber videre😊 Anonymkode: 74f19...cad 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det normalt å føle at man bare eksisterer? Nesten som om jeg lever i en annen virkelighet eller noe. Nærmer meg 40. Anonymkode: cd5b7...d29 Noen ganger er det sånn ja. Andre ikke. Men du selv kan faktisk gjøre noe for å føle at du lever. Utav komfortsonen og sett deg noen nye mål. Anonymkode: a30c8...f9c
AnonymBruker Skrevet 30. mai #13 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kanskje det er dere andre som egentlig er de "deprimerte"? Dere som skriver "kom deg ut i frisk luft". Hva vet vel du om ditt liv og måte å leve på er bedre enn trådstarter sitt? Anonymkode: 2e251...78d Helt overveldende mengde med forskning, som entydig viser at det er sunt for den psykiske helsen å være aktiv. Anonymkode: 81596...b12
AnonymBruker Skrevet 30. mai #14 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det normalt å føle at man bare eksisterer? Nesten som om jeg lever i en annen virkelighet eller noe. Ja, det er vanlig å føle det sånn før, og mens en oppvåkning skjer. Da er man gjerne desorientert, demotivert og tvilende. Anonymkode: 1d6b8...0d7
AnonymBruker Skrevet 30. mai #15 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har du sett The Matrix? Anonymkode: 1fdcc...9c9 Jeg likte the 13th floor bedre. Det er også (minst) en episode av Black mirror som tar opp temaet. Anonymkode: 67a7a...48e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå