Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vanligvis rundt 26 dagers syklus. Og har egt pleid å ha el symptomer rundt dag 12-14 tidligere mener jeg. 

Men dette er første mnd med testing fordi jeg kom på at jeg forrige gang hadde positiv el test på dag 20(!!).. ble da gravid, men husker det tok litt tid før jeg koblet at det kanskje var greia.. 

testet nå daglig siden dag 11 (som var el ifølge appen) den har vært negativ alle dager, og idag er dag 15. testene igår og idag har vært sterkere, men ikke positive.. 

er det sannsynlig å tenke at el kan komme sent fortsatt? Selv om syklusen pleier være 26 dager.. flere som har det?

Anonymkode: 8fb27...a0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ha EL dag 16/17, men har da også 30 dagers syklus. Det er ikke stor krise at EL kommer sent. Derimot at lutealfasen din er veldig kort kan ha noe betydning for å bli gravid - mulig at egget ikke klarer å feste seg før livmorslimhinnen begynner å brytes ned pga for lite progesteron. Hvis du opplever dette i flere sykluser kan det være nyttig å dra til legen for en sjekk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ha eggløsning fra dag 15 til dag 23, og har blitt gravid på dag 23. Men lutealfasen min holder seg da like lang som vanlig, ellers er det nok vanskeligere å bli gravid. 

Anonymkode: 5809e...868

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
HeleneHS skrev (10 minutter siden):

Jeg pleier å ha EL dag 16/17, men har da også 30 dagers syklus. Det er ikke stor krise at EL kommer sent. Derimot at lutealfasen din er veldig kort kan ha noe betydning for å bli gravid - mulig at egget ikke klarer å feste seg før livmorslimhinnen begynner å brytes ned pga for lite progesteron. Hvis du opplever dette i flere sykluser kan det være nyttig å dra til legen for en sjekk!

Ja altså det er jeg jo usikker på.. 🙈 har ikke sjekket noen andre måneder, men sist må jeg da altså ha blitt gravid sent siden positiv eggløsningstest var dag 20 og de forrige syklusene var da 26 dager.. fikk også da positiv test lenge etter forventet mens, naturlig nok. 

satser på det bare er sånn innimellom.. pleier som sagt å merke litt symptomer, men får teste igjen neste måned også for å se 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ha eggløsning fra dag 15 til dag 23, og har blitt gravid på dag 23. Men lutealfasen min holder seg da like lang som vanlig, ellers er det nok vanskeligere å bli gravid. 

Anonymkode: 5809e...868

Har også blitt gravid sent, men vet jo ikke hvordan syklusen da hadde blitt, for det var den mnd jeg ble gravid med forrige.. må bare teste litt videre å se da🙈 jeg tror nok at jeg har kanskje noe kortere lutealfase, typ 12 dager og ikke 14.. 

Skrevet

Jepp, har alltid hatt lang «follikkelfase» som det heter - den perioden før eggløsning. Som regel ikke positiv test før cd 19 eller 20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sommerfugl154 skrev (1 minutt siden):

Jepp, har alltid hatt lang «follikkelfase» som det heter - den perioden før eggløsning. Som regel ikke positiv test før cd 19 eller 20

Takk for svar 😊 hvilken dag pleier du å gå mens på da?

AnonymBruker
Skrevet

Eggløsning dag 17. Lutealfasen er 11 dager. 

Anonymkode: 22dce...e83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...