AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Du som er skilt og tok partnerens etternavn, beholdt du etter skilsmisse eller byttet tilbake til ditt gamle? Er du i prosessen kan også svare hva du tenker gjøre. Anonymkode: db593...1c7
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Er det virkelig noe å lure på? Ingen grunn til å beholde glans navn. Idiotisk å bytte i utgangspunktet spør du meg. Anonymkode: 06516...ed9 5 2
Fiin Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Kvittet meg umiddelbart med etternavnet hans. Trenger ikke det som en konstant påminner om hvor dårlig han behandlet meg. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Beholdt. Ville hete det samme som barna. Anonymkode: d5045...cec 6 1
AprilLudgate Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Tok ikke partners etternavn. Men om jeg gjorde det kunne det ikke falt meg inn å beholde etter skilsmisse - det er innmari rart? 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Ja for det var plagsomt å hete noe italiensk-lydende til etternavn i tillegg til mitt veldig amerikansk fornavn. Alle tror de er såååå oppfinnsome/morsomme/gøy samtale startere når de kommenterer navnene mine, gjør narr av dem, kommer med variasjoner av navnene.. og det å søke på arbeid var håpløst her på bygda da du ikke var "en av oss" men straks ble "utlending". Så ja jeg foretrekker "hansen" eller "olsen" fremfor "zuccarella" eller "sanguedolce". Itillegg vil jeg hete det samme som barna, så da ble det sånn. De fikk mitt navn som mellomnavn og vi er 4 stk her i landet som heter det her. Anonymkode: c9bed...255
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai Skiftet tilbake så snart det lot seg gjøre😁 Anonymkode: 8bdd1...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai Eksen til min samboer har beholdt begge navnene hans 😬😬 Anonymkode: 2d01f...97f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eksen til min samboer har beholdt begge navnene hans 😬😬 Anonymkode: 2d01f...97f Er ikke hans navn, det er hennes navn når hun heter det. Men du er altså samboer med en mann som ser på kona som en eiendel som merkes. Litt som et husdyr? Anonymkode: 64485...8b3 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du som er skilt og tok partnerens etternavn, beholdt du etter skilsmisse eller byttet tilbake til ditt gamle? Er du i prosessen kan også svare hva du tenker gjøre. Anonymkode: db593...1c7 Jeg skiftet etternavn så fort jeg følte meg klar for å gjøre det. Hadde tenkt å gjøre det hele veien, men jeg valgte å prioritere så mye annet først. Det var et veldig stygt brudd. Anonymkode: cb2f3...9ba
AnonymBruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Spørs, jeg har en venninne som har beholdt det fordi ungene har det, så hun venter til yngste er 18 med å bytte. Blir mer krøll ellers. Hvis du ikke har barn under 18, (eller ikke har vært teit nok til å gi de fars etternavn) er det jo bare å bytte. Anonymkode: 914b2...cf3 2
Rosa Sitron Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai AprilLudgate skrev (35 minutter siden): Tok ikke partners etternavn. Men om jeg gjorde det kunne det ikke falt meg inn å beholde etter skilsmisse - det er innmari rart? Nå er ikke jeg skilt, men jeg hadde beholdt navnet. Hele karrieren min er jo forbundet med det navnet og jeg ønsker jo også å ha samme navn som barna. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai Jeg beholdt pikenavnet som mellomnavn og tok hans etternavn. Da vi tok ut separasjon tok jeg pikenavnet tilbake som etternavn. Da vi flyttet sammen igjen, beholdt jeg navnet mitt. Anonymkode: 29f62...e57
AnonymBruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Hvem har lyst å hete det samme som eksen? Jeg forstår at dere med barn vil hete det samme som ungene, men tenker på dere andre – med mindre det opprinnelige etternavnet ditt var noe grusomt (som Breivik) hvorfor ikke gå tilbake? Anonymkode: 2ff22...fa7
AnonymBruker Skrevet 29. mai #16 Skrevet 29. mai Beholdt det et par år pga ville ha det samme som barna. Men bytta tilbake. Vil ikke ha samme navn som han der..... Anonymkode: 63ede...989
AnonymBruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai Kunne ikke falle meg inn, og bytte etternavn. Anonymkode: 187c7...dc5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai Byttet selvfølgelig tilbake. Og samme gjorde han. Vi tok begge hverandres etternavn og barna heter også begges etternavn (med mitt til sist). Barna er et resultat av oss begge, og jeg har null problem med at de heter «kun» 50% av meg når de jo er 50% av meg. Hadde aldri i verden kalt barna mine kun han sitt etternavn. Jeg er nå i et nytt samboerskap og ville tenkt det var veldig rart om eksen min sitt navn fremdeles skulle være en del av mitt. Hvis jeg og samboer gifter oss vil jeg, som tidligere, ta hans som første av to etternavn. Anonymkode: ab4e9...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai Jeg har beholdt navnet i 10 år nå og har ingen planer om å skifte. Det er flere grunner til det. - Navnet er vårt familienavn og jeg ønsker den tilhørigheten til barna mine. - Dette familienavnet er nå en del av min identitet og jeg har bygget hele min karriere og mitt profesjonelle nettverk på dette navnet, i tillegg til private nettverk. - Det er like mye mitt navn som hans navn. - Jeg var aldri særlig glad i mitt opprinneligere etternavn, som var grunnen til at jeg byttet i utgangspunktet. At noen skulle syns at dette er rart bryr ikke meg en halv kalori. Og om hans framtidige kjæreste skulle mislike det, så er det ikke noe jeg orker å bruke energi på. Jeg har ikke etternavnet mitt fordi det også er eksmannens navn, jeg har det fordi det er mitt navn. Anonymkode: 2e47a...350 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai Byttet så fort som overhodet mulig. Ville ikke ha etternavnet til den mannen et sekund lenger en nødvendig. Barnet mitt beholdt farens etternavn, og det er helt ok. Har vært gift på nytt nå i massevis av år, men aldri aktuelt å bytte etternavn. Det er jo egentlig bare tull, og et gammelt symbol på at du blir mannens eiendel. Anonymkode: 4304d...80b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå