Gå til innhold

En hyllest til Norges største Alpinist

Gjest Gamle Alex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Naturen gjorde at det fremdelse finnes andre alpinister. :ler:

Hadde han ikke vært så mye syk, så hadde han vunnet alt - bortsett fra langrenn og kunstløp.

Han har bidratt til mange store sportsøyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg vil nå heller påstå at Kjetil Andre Aamot er norges største alpinist.

Aamodt skrives med "d"

*pirkete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han er også veldig dyktig, men hadde Lasse sluppet all sykdommen - så hadde han vunnet absolutt alt - nesten - og det har jeg faktisk fra Kjetil. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med i hyllesten, selv om jeg kanskje setter en litt større knapp på Aamodt som Norges største alpinist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamle Alex

Dette sier Aamodt selv :sjarmor:

Kjetil André skriver videre at Lasse Kjus er en av tidenes største alpinister - om ikke den største. Lasses fem VM-medaljer av fem mulige i Vail i 1999 regner vår mestvinnende alpinist som kanskje tidenes største prestasjon innen alpint. Men Lasse har vært plaget av sjukdom gjennom hele karrieren, og spesielt de siste åra. Det mener Aamodt er grunnen til at han ikke har vunnet enda mer.

Desutten er kjuss kjekkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som er så spesielt med Lasse er den kontakten han har med underlaget når han kjører. Som pappa Aamodt sa en gang : Lasse kan føle hvert eneste snøkorn han kjører over gjennom både ski og støvler.

Men hvorfor rangere? Både Lasse og Kjetil har vært og er strålende sportsmenn. Det mange kanskje glemmer er det Ole Kristian Furuseth gjorde, han banet vei for de norske i alpinsirkuset. Husker fremdeles hans fjerde plass i det FIS-renn på 80-tallet - DET var stort det - før det så hadde vi jo bare hatt Håker og Sørli som hadde sitnedstreik i nesten vher renn de deltok i.

Men la oss hylle Lasse selv om det også finnes andre flinke alpinister, når Kjetil legger opp (om 10-20 år) så hyller vi ham. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*
Dette sier Aamodt selv :sjarmor:

Kjetil André skriver videre at Lasse Kjus er en av tidenes største alpinister - om ikke den største. Lasses fem VM-medaljer av fem mulige i Vail i 1999 regner vår mestvinnende alpinist som kanskje tidenes største prestasjon innen alpint. Men Lasse har vært plaget av sjukdom gjennom hele karrieren, og spesielt de siste åra. Det mener Aamodt er grunnen til at han ikke har vunnet enda mer.

Desutten er kjuss kjekkere

Akkurat hvem som er kjekkest er ikke noe jeg ser på. Og jeg er enig at kjus er en av tidens største. Men jeg synnes ikka han ER tidens største.

Jeg synnes begge er stygge jeg.,..Men det er kanskje fordi jeg er mann,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg vil hylle de begge jeg da, stå på videre gutta!! :)

Dere er to navn de fleste vil huske innen idretten i laaaaaaaaaaaaaaaang tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stor sans for Kjus. Etter min mening er han den største. Synd han har vært så mye syk - han ville utvilsomt ha vunnet mer hvis det ikke var for det! Jeg føyer meg til hyllingen! :dagens-rose:

Noen som så Thomas og Harald på fredag? Innslaget med Kjus og Aamodt tenker jeg på da altså...;)

WAY TO GO, LASSE!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...