AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Banken min har varslet meg om at de setter ned renten på Plasseringskonto Pluss, fra fem til 4,8 prosent. Begrunnelsen er "markedsforhold" ... I den anledning er jeg på utkikk etter beste tilgjengelige innskuddsrente. Så vidt jeg kan se er dette akkurat nå 6 mnd fastrente hos hhv. Collector og Bluestep, med 5,23 prosent begge stedene. Stemmer dette? Noen som har erfaringer med disse bankene? Ris? Ros? Anonymkode: de722...7b0
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Banken min har varslet meg om at de setter ned renten på Plasseringskonto Pluss, fra fem til 4,8 prosent. Begrunnelsen er "markedsforhold" ... I den anledning er jeg på utkikk etter beste tilgjengelige innskuddsrente. Så vidt jeg kan se er dette akkurat nå 6 mnd fastrente hos hhv. Collector og Bluestep, med 5,23 prosent begge stedene. Stemmer dette? Noen som har erfaringer med disse bankene? Ris? Ros? Anonymkode: de722...7b0 Sjekk finansportalen. Jeg har hatt ulike fastrentekonti hos Bluestep i årevis, fungerer godt. Hvis du velger Collector så pass på å melde fra i tide hva som gjøres med pengene når avtalen utløper, så du ikke blir bundet automatisk til en ny periode, da gjerne med lavere rente. Anonymkode: ee979...b17
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Høyrente 5.8%. Liten lokal sparebank tilknyttet Eika. Anonymkode: 15070...a7f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høyrente 5.8%. Liten lokal sparebank tilknyttet Eika. Anonymkode: 15070...a7f Link? Anonymkode: de722...7b0
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Link? Anonymkode: de722...7b0 Har ikke. Dette er ikke et tilbud for alle. Banken er kun ute etter lokale kunder. Anonymkode: 15070...a7f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke. Dette er ikke et tilbud for alle. Banken er kun ute etter lokale kunder. Anonymkode: 15070...a7f Det var jo nyttig 😄 Men rent generelt kan jeg si at man aldri bør avslutte et kundeforhold når man flytter pengene fra en bank, for det hender banker gir bedre tilbud til eksisterende kunder. Anonymkode: ee979...b17
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var jo nyttig 😄 Men rent generelt kan jeg si at man aldri bør avslutte et kundeforhold når man flytter pengene fra en bank, for det hender banker gir bedre tilbud til eksisterende kunder. Anonymkode: ee979...b17 Denne banken her krever at du har lønnskontoer osv hos dem for å få denne renten på høyrentekontoen. Ellers er den gebyrfri og ubegrensede uttak i året. Anonymkode: 15070...a7f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Denne banken her krever at du har lønnskontoer osv hos dem for å få denne renten på høyrentekontoen. Ellers er den gebyrfri og ubegrensede uttak i året. Anonymkode: 15070...a7f Men hva er vitsen med å nevne den hvis den kun er for kunder i nærmiljøet? Kan du si hva den heter? Eller er det hemmeligstemplet? Anonymkode: de722...7b0
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva er vitsen med å nevne den hvis den kun er for kunder i nærmiljøet? Kan du si hva den heter? Eller er det hemmeligstemplet? Anonymkode: de722...7b0 Jeg beklager om jeg har gjort feil. Lister meg stille ut av tråden. Anonymkode: 15070...a7f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai Den beste banken for meg på finansportalen er Lea bank med 5.08% https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/product/3723312/ Mine kriterier: * Flytende rente * Uttak på dagen * Ingen binding til andre produkter * Kan gjerne ha begrensning på antall uttak Anonymkode: 37936...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå