Gå til innhold

Hvor går skillet mellom voldtekt og seksuell trakassering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er det noen som vet hvor skillet mellom voldtekt og seksuell trakassering går? Er det kun ved penetrering eller kan også andre former for seksuell oppførsel betegnes som voldtekt?

Jeg tenker da på om noen f.eks. beføler kjønnsorganet ditt mot din vilje (altså selve kjønnsorganet og ikke bare utenpå buksen). Det skjedde med meg, men jeg føler kanskje at det er for mildt til å kunne anmelde (samt at det er en stund siden nå). Uansett synes jeg det ikke var greit, og det har plaget meg i etterkant 😒

Anonymkode: 4b01c...619

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poltiet har følgende eksempel på seksuell omgang (Hva er voldtekt? - Politiet.no):

"

• å ta noen på puppene eller rumpa utenpå eller innenfor klærne
  • å kline med noen som ikke vil
  • å ta noen på kjønnsorganet utenpå eller innenfor klærne"

Mens seksuelt krenkende atferd er f.eks (Hva er voldtekt? - Politiet.no)

"

• blotting
  • å gjøre seksuelle bevegelser mot noen
  • seksuell ordbruk uten fysisk kontakt – både på nett og ansikt til ansikt
  • å kysse noen mot sin vilje
  • å sende bilder eller film med seksuelt innhold til noen som ikke ønsker det eller er under 16 år"

Anonymkode: 8a389...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Retter forrige innlegg :)

Poltiet har følgende eksempel på seksuell handling (Hva er voldtekt? - Politiet.no

"

Mens seksuelt krenkende atferd er f.eks (Hva er voldtekt? - Politiet.no)

"

• blotting
  • å gjøre seksuelle bevegelser mot noen
  • seksuell ordbruk uten fysisk kontakt – både på nett og ansikt til ansikt
  • å kysse noen mot sin vilje
  • å sende bilder eller film med seksuelt innhold til noen som ikke ønsker det eller er under 16 år"

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig litt interessant at noen har definert at det skal være mindre alvorlig å bli tvangskysset enn å bli tatt på rumpa utenpå klær.

Anonymkode: c6549...b94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er egentlig litt interessant at noen har definert at det skal være mindre alvorlig å bli tvangskysset enn å bli tatt på rumpa utenpå klær.

Anonymkode: c6549...b94

Veldig merkelig, og hvor går grensen mellom kline og kysse? Er det kyss med lukket munn som « bare» er krenkende adferd, men hvis en klarer og stikke tunga inn er det seksuell handling? 
« tatt på rumpa utenpå klær» er sånn jeg mener kan skje i mange sammenheng. Hadde en hånd på rumpa på full buss forrige uke, usikker på hvem sin og tror det var et uhell ,men ikke sikker 

Anonymkode: 36bb4...b74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Retter forrige innlegg :)

Poltiet har følgende eksempel på seksuell handling (Hva er voldtekt? - Politiet.no

"

Takk for oppklaring, da ble jeg nok utsatt for seksuell handling.

Tenkte å ikke gå i detaljer, men siden jeg er anonym kan jeg kanskje dele det her:

Det skjedde på en swingersklubb for noen uker siden. En dame ble gangbanget av flere menn i en stor seng, og jeg satt ved siden av hodet hennes og runket. Ektemannen til denne kvinnen kikket litt på meg og spurte om jeg ville sprute i munnen til kona hans.

Kona sa at det var greit og gapet opp munnen mot pikken min. Jeg la penishodet på leppene hennes og runket på, og i det jeg sprutet tok plutselig ektemannen tak i pikken hennes pumpet ut de siste dråpene av meg.

Jeg ble sjokkert og ville trekke meg unna, men ventet til alt sæd var tømt i henne. Jeg trakk meg deretter fort tilbake og sa noe som "Wow, det det var kanskje litt i overkant", men de begge lo av meg og sa bare noe som "Men det var deilig eller?". Jeg bare lo litt og sa ikke så mye, og det hadde vært litt rart å krangle i den settingen.

Jeg tenkte etterpå at jeg skulle ta det opp med dem, men jeg orket bare ikke. 

Dessverre tror jeg ikke dette er noe å prioritere, og jeg vet ikke om jeg gidder å involvere advokat heller. Det er jo litt flaut å snakke om selv om jeg synes man skal respektere andres grenser uansett hva slags setting ting skjer i.

En av reglene i swingersklubben er også at homosex ikke er tillatt, men dette var jo mer i grenseland.

Uansett har jeg lært at jeg må være litt mer forsiktig :)

TS

Anonymkode: 4b01c...619

Skrevet

Terskelen er vel muligens litt høyere når man er den settingen der? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...