Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt hus, og det har svart kjøkken. Det er bare noen få år gammelt, så det er ikke aktuelt å bytte det ut. Men vi får VELDIG lett fingermerker på frontene, så jeg ville ikke valgt det selv. 

Anonymkode: eaa31...651

AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (På 29.5.2025 den 12.52):

Tenker du dette (hentet fra nett) ser ut som en ungkarsbule? 

image.thumb.jpeg.600a9f37909045f27113e85919edb5a3.jpeg

image.jpeg

Dette er ikke svart da, det er mørkebrunt. Du ser jo varmen i treverket.

Når det er sagt, ja, det er utdatert med svart kjøkken, men velg det du synes er fint. Det som er moderne i dag, er ikke moderne om fem år. For fem år siden var svart kjøkken moderne, nå er det trestruktur, og om fem år kan det tenkes at vi får tilbake helhvitt. Du må rett og slett bare velge det du synes er fint nå.

Vårt ligner litt på det over, men vi har en lysere brunfarge (valnøtt). 

Anonymkode: 76e6a...4a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke svart da, det er mørkebrunt. Du ser jo varmen i treverket.

Når det er sagt, ja, det er utdatert med svart kjøkken, men velg det du synes er fint. Det som er moderne i dag, er ikke moderne om fem år. For fem år siden var svart kjøkken moderne, nå er det trestruktur, og om fem år kan det tenkes at vi får tilbake helhvitt. Du må rett og slett bare velge det du synes er fint nå.

Vårt ligner litt på det over, men vi har en lysere brunfarge (valnøtt). 

Anonymkode: 76e6a...4a3

Har kjøkken nå fra 2002. Mørk grått med slette fronter. Egentlig like moderne bortsett fra at vi har håndtak på alle fronter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi hadde hvitt kjøkken (faktum ståt fra IKEA) i vårt gamle hus og var superfornøyde! Så flyttet vi til et hus med sort kjøkken. Ikke  særlig begeistret, alt av flekker vises. Det var for nytt til at vi byttet det ut, det synes jeg ble for sløsete. Hater det ikke, men hadde aldri valgt sort selv.  Vi var inne på tanken om å bytte fronter, men er kommet nye mål osv.. vet man kan spraylakkere, male.. men vi ville bare slite det ut. Sort kjøkken spiser masse lys også. Det blir en veldig mørk krok i stua vår (er på en måte åpen løsning mot allrom). Når det en gang fornyes tenker jeg enten hvitt, lysegrått, eller lys grønt. Ikke mintgrønn, men mer dus lysere oliven. Fint mot tregulv.. det er så mye lekkert i dag, man kan bli helt tullete. 

Anonymkode: e5373...b0b

Har sort kjøkken selv. Var dritt lei hvite kjøkken.
Kan anbefale å bruke skum ruterens f.eks. fra Bilextra. Funker som fjell på svarte flater😆

AnonymBruker
Skrevet

Svart kjøkken var på vei ut da jeg byttet kjøkken i 2019, fikk jeg beskjed om av to ulike forhandlere. Men ville jeg hatt svart kjøkken hadde jeg kjøpt det, i 2019 og i 2025. Men så har jeg tenkt å bo her resten av livet, hadde nok tenkt annerledes om jeg skulle selge om noen år. Selv valgte jeg et lys, mild grønnfarge, men det er sikkert mange som ikke liker det eller synes det er umoderne.

Det kjedelige svaret er vel at hvitt kjøkken er det mest safe, det går på og av moten, men det kan enkelt styles med det folk har fra før. 

Anonymkode: 92506...9e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svart kjøkken var på vei ut da jeg byttet kjøkken i 2019, fikk jeg beskjed om av to ulike forhandlere. Men ville jeg hatt svart kjøkken hadde jeg kjøpt det, i 2019 og i 2025. Men så har jeg tenkt å bo her resten av livet, hadde nok tenkt annerledes om jeg skulle selge om noen år. Selv valgte jeg et lys, mild grønnfarge, men det er sikkert mange som ikke liker det eller synes det er umoderne.

Det kjedelige svaret er vel at hvitt kjøkken er det mest safe, det går på og av moten, men det kan enkelt styles med det folk har fra før. 

Skjønner at hvitt er mer safe, men det er også mer kjøkken kjøkken om du forstår. Ønsker meg et kjøkken som er mer et møbel og som «glir inn» med resten av stua. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøkken med sort farge og trestruktur er de absolutt styggeste jeg ser på Finn. Sort alene kan gå og trestruktur i brunt kan gå, men sort og trestruktur sammen ser forferdelig ut. 

Anonymkode: c6a82...2ff

• Liker 2
Skrevet

Delvis svart kjøkken er fint hvis det kombineres med mye treverk, gjerne eik eller valnøtt. Det krever også at veggene er i en litt dusere farge enn bare hvitt. Husk at bilder på nettet lyver. Da ser man bare en stor svart "klump" på et lite bilde. Det er noe helt annet å være i rommet. Har sett mange kjøkken irl hvor svart er hovedfargen. Lekkert og ikke "ut".

AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (25 minutter siden):

Skjønner at hvitt er mer safe, men det er også mer kjøkken kjøkken om du forstår. Ønsker meg et kjøkken som er mer et møbel og som «glir inn» med resten av stua. 

Hvitt er ikke safe. Det er utdatert.

Anonymkode: 362d2...c6f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du glad i å vaske så gå for svart. 

Jeg elsker svart, men jeg hater å vaske av hele mitt hjerte. Så jeg kan ikke ha svart 😭

Har hvitt nå (ikke valgt selv) og ville ha gått for mørkegrått om jeg skal pusse opp kjøkkenet. Men drømmen er svart, men da må jeg finne meg en mann som er glad i å vaske. 
Ei venninne har helsvart, skap, benker, komfyr, kjøleskap, alt er svart (var slik ved innflytting) og hun må gå over hver dag, egentlig hver gang noen tar på noe, for å fjerne fingermerker. 

Anonymkode: 83800...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet kjøkken for straks 3 år siden, til svart med åretegninger fra HTH Det komme litt an på hva du velger av annet interiør. Flekker osv syntes ikke spesielt godt.  Vi har lik type fronter med nesten identisk oppsett som på bildet her, heller ikke overskap. Synes det blir passe luftig og ikke for mørkt. Bilde lånt fra nettsiden til HTH. 

IMG_9783.jpeg

Anonymkode: 5b438...70e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvitt er ikke safe. Det er utdatert.

Du leste m.a.o. ikke hva jeg skrev.

Uansett, ingen kjøkken er in for evig, det skjønner du vel? 

• Liker 1
Skrevet

Vi byttet kjøkken for straks 3 år siden, til svart med åretegninger fra HTH Det komme litt an på hva du velger av annet interiør. Flekker osv syntes ikke spesielt godt.  Vi har lik type fronter med nesten identisk oppsett som på bildet her, heller ikke overskap. Synes det blir passe luftig og ikke for mørkt. Bilde lånt fra nettsiden til HTH. 

IMG_9783.jpeg

Anonymkode: 5b438...70e

Utrolig lekkert ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bygde hus i 2015. Valgte da matt svart kjøkken. Jeg er SÅ lei! Må vaske skapene hver dag hvis det skal se noenlunde ok ut. Hadde aldri valgt det igjen. Tok ikke lange tiden før jeg angret meg. Syns det så veldig fint ut (da) men, var et mareritt å holde rent fra dag 1. 

Anonymkode: ad69d...206

• Liker 1
Skrevet

Uansett hva man velger synes jeg man bør velge paletten på kjøkkenet i forhold til resten av interiør og stil. Få ting er så rotete som at kjøkkenet liksom ikke hører hjemme i resten av huset. Var en periode høyglanskjøkken var så populært, og da var det en del boligannonser hvor slikt skrek imot deg selv i gamle hus, hvor det på ingen måte passet inn. 

Er man fryktelig usikker på valg av kjøkken er det kanskje den gangen i livet man burde betale for å få hjelp til valget, for å få en løsning som passer godt inn i helheten. Spesielt om man har åpen eller halvåpen løsning. Eventuelt gå til flere leverandører og få tegnet forslag, og ta valget etterpå. Være åpen for ulike innspill,  fra dem som jobber med dette. Man er ikke bundet til å velge kjøkkenet man får tegninger på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi bygde hus i 2015. Valgte da matt svart kjøkken. Jeg er SÅ lei! Må vaske skapene hver dag hvis det skal se noenlunde ok ut. Hadde aldri valgt det igjen. Tok ikke lange tiden før jeg angret meg. Syns det så veldig fint ut (da) men, var et mareritt å holde rent fra dag 1. 

Anonymkode: ad69d...206

Jeg lurer på hvilken kjøkkenleverandør dere valgte? Er det forskjell for eks når det gjelder flekker på overflaten på et IKEA kjøkken kontra HTH? 

Skrevet

Syns svarte kjøkken er nydelige jeg, ønsker meg selv! Og skjønner ikke hvorfor andres meninger styrer sånt? Det er da vitterlig du og din familie som skal lage mat og bruke det? Iallefall ikke folk er på KG som syns alt er Harry... De bildene jeg har sett i tråden her var begge nydelig! Gjør det DU føler for. Hva DU liker. ❤️

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes svart kjøkken er superkult. Det du viste på bilder der ser eksklusivt ut og veldig lekkert. Synes hvite kjøkken er superkjedelig og alle har det. 

Anonymkode: 8723c...f92

Signerer denne!

Har hatt svart og elsket det. Har nå hvitt og hater det. Det er kjedelig!!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du leste m.a.o. ikke hva jeg skrev.

Uansett, ingen kjøkken er in for evig, det skjønner du vel? 

Det er jeg uenig i. Hvis kjøkkenet kler huset, så kan det være tidløst. I bestemors hus står kjøkkeninnredningen fra 1955 seg helt fint. I onkels hus er kjøkkeninnredningen fra 2021 utdatert.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 12.59):

Jeg tenker utdatert og hotell eller ungkarsbule når jeg ser slike kjøkken.

Gull og messingdetaljer eller ennå værre svarte detaljer og svart kran daterer kjøkkenet veldig i mine øyne. Det eneste som mangler er en stor hvit kum😬

Null personlighet.

Anonymkode: 3cf75...926

Det er mitt kjøkken jo 😂 satt det inn for 10 år siden, når dette var i vinden. Skulle gjerne byttet, men man kan ikke akkurat bytte kjøkken hvert andre år 😆

Anonymkode: b8029...0d8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...