Gå til innhold

Dere vin-elskere, hvor mye kalorier er det i vin, hvordan holder dere dere slanke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg ser dere har tilfelles at dere drikker mye vin, men ikke så mye mat? Stemmer det?

Anonymkode: afd1d...764

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svaret på ett glass tørt hvitvin fikk jeg opp selv, men det blir jo mange kalorier på en kveld. Tenker at jeg fyller ett vinglass noe mer enn ute på restaurant. Så en plass mellom 100-150 kcal på ett glass. 

Blir fort 450kcal + på en kveld. 

Skal man holde seg til ca 1300 kcal på en dag, så er ikke det all verdens plass igjen til mat.

Hvordan fyller man den dagen med mat sånn rent praktisk? Si 800-900 kcal til gode, hva spise og når for å få dette til å gå opp?

AnonymBruker
Skrevet

Drikk på tom mage, da virker den bedre. Og dagen derpå orker man ikke spise noe særlig=kalorier spart. 

Anonymkode: 05cf3...ce4

Skrevet

Det er drøyt 500 kcal i en flaske. Så ikke særlig mye verre enn juice. Så dersom man ikke drikker ekstremt mye, er det andre ting man kan kutte for at regnskapet skal gå opp. Selv har jeg sluttet å spise godteri.

AnonymBruker
Skrevet

De som drikker vin hver dag er nok ikke de sunneste folkene, men som flere her har svart, de spiser mindre.

Anonymkode: a8959...cca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som drikker vin hver dag er nok ikke de sunneste folkene, men som flere her har svart, de spiser mindre.

Det er faktisk ganske mange som drikker vin hver dag som også trener nesten hver dag. Ett eller to glass vin til middag går fint om man ellers lever sundt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor mange kalorier det er, men jeg drikker vin ofte, som regel til mat. Går mye tur og trener, så har aldri telt kalorier inn og ut. Erstatter ikke mat med vin, om det er det du insinuerer, men «snacker» lite. 

Anonymkode: 30191...bbc

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Det er faktisk ganske mange som drikker vin hver dag som også trener nesten hver dag. Ett eller to glass vin til middag går fint om man ellers lever sundt.

Det ville vært sunnere om de trente – uten å drikke vin hver eneste dag.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ville vært sunnere om de trente – uten å drikke vin hver eneste dag.

Ikke om alternativet hadde vært å spise noe mer usunt.

Men enig i at det er sunnere å bare spise sunt og kutte alle usunne alternativ. Men er det et bra liv?

Endret av Brunello
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Synes jeg ser dere har tilfelles at dere drikker mye vin, men ikke så mye mat? Stemmer det?

Her høres det ut som at det du kaller vin-elskere, egentlig er alkoholikere. 

Anonymkode: b23f2...7f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (20 minutter siden):

Et eller to glass vin er faktisk like usunt som 7-14 glass i helgen. Jeg er ikke avholds, drikker ganske mye selv-rundt en flaske vin i uka. Det er usunt det og.

Anonymkode: 32f4d...10c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (24 minutter siden):

Vin hver dag er på ingen måte sunt eller normalt, man kan ikke innbille seg det, selv om man trener.

• Liker 4
Skrevet

Du må vel heller tenke at vin er erstatning for noe annet godt, ikke for annen drikke (som vann).

Det er omtrent like mye kalorier i en flaske vin som i 100g sjokolade. Min erfaring er at de som er glad i vin, heller drikker det enn f.eks. å spise godteri eller snacks. Man nyter jo ofte også vinen langsommere enn men spiser godteri. Så to glass vin kan holde deg fornøyd utover kvelden, mens tilsvarende sjokolade er fortært i en jafs.

De jeg kjenner som ikke drikker alkohol drikker ofte brus. Eller spiser godteri.

Så om spørsmålet er hvordan noen enten drikker vin eller spiser noe usunt og holder seg slanke, så er det kombinasjonen av aktivitetsnivå gjennom dagen og sunn mat ellers.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et eller to glass vin er faktisk like usunt som 7-14 glass i helgen. Jeg er ikke avholds, drikker ganske mye selv-rundt en flaske vin i uka. Det er usunt det og.

Anonymkode: 32f4d...10c

Man må måle det opp mot andre alternativer. Mye er mer usunt enn den aller sundeste livsstilen, men det er ikke slik de fleste av oss vil leve. Spiser eller drikker man noe usunt, må en prøve å kompensere ved å velge sunnere alternativer på annet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vin hver dag er på ingen måte sunt eller normalt, man kan ikke innbille seg det, selv om man trener.

Vin hver dag er normalt. Mange drikker vin hver dag. Og mange av de som drikker hver dag er mye sunnere enn mange som aldri rører alkohol.

Det er også normalt å ikke drikke hver dag. Og det er vanligere enn å drikke hver dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Vin hver dag er normalt. Mange drikker vin hver dag. Og mange av de som drikker hver dag er mye sunnere enn mange som aldri rører alkohol.

Drikker man vin hver dag så er man jo avhengig, ærlig talt. At andre er usunne på andre måter høres bare ut som en dårlig unnskyldning enkelte forteller seg selv. Hva med å droppe vin helt, i hvert fall i hverdagene, og leve så sunt som mulig? Det er ingen som har sagt at man må velge noe usunt for å leve godt. Oliven som snakcs er f.eks. helt nydelig, og heller ikke usunt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unner meg noen glass vin i uka. Jobber skift og turnus, noen ganger blir det på lørdag, andre ganger på en onsdag, eller en tirsdag. Ja til og med søndag. 

Tar ikke så mye hensyn til kaloriene på vin kontra mat de dagene, da det blir "cheat day". Det er ikke de kaloriene som gjør at jeg ikke går ned. 

Noen spiser sjokolade og potetgull når de koser seg, andre pizza og pasta. Noen med vin eller øl. 

Anonymkode: 7cdc3...9f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

men «snacker» lite. 

Her er nøkkelen til å holde seg slank, tror jeg. Du kan nyte både god mat og vin hvis du ikke «snacker» hele tida.

Anonymkode: 2bcbd...101

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drikker bare vann ellers, om det ikke er vin, kjøper aldri brus. Og spiser kun til jeg er mett, spiser ikke for å spise liksom. Så jeg kan tylle nedpå vin og holder fast bmi på 19 :) 

Anonymkode: 69a36...81c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drikk på tom mage, da virker den bedre. Og dagen derpå orker man ikke spise noe særlig=kalorier spart. 

Anonymkode: 05cf3...ce4

Herregud så toxic😂😂

Anonymkode: cc1c5...54c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...