AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #1 Skrevet 29. mai 2025 Jeg tok nylig CT av mage. Fikk beskjed at som et bifunn fant de en liten fortetning i lungen. Den hadde vært der for 8 år siden også da jeg tok CT, men da fikk jeg ikke beskjed. De skal kalle meg inn til kontroll om 1 år for å se om den vokser. Jeg blir så stresset av dette og kommer til å bli psykisk syk av og gå et år og vente. Noen som har fått tilsvarende beskjed? Var det kreft eller noe annet? Jeg er så redd for at det kan være kreft og synes 1 år er lenge uten videre undersøkelse. Anonymkode: e9e07...527
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #2 Skrevet 29. mai 2025 Hvis det hadde vært den minste mistanke om kreft, ville de ikke ventet et år med kontrollere det. Dette har leger/radiologer etc greie på. Anonymkode: e7fa1...37e 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #3 Skrevet 29. mai 2025 Om den alt har vært der i 8 år uten forandring, så er det neppe kreft. De ville heller ikke utsatt kontroll i 1 år om de mistenkte kreft - da ville du blitt kalt inn til biopsi og videre undersøkelser. Foreslår du tar en time hos fastlegen din og lufter bekymringen, og får støtte der. Fastlegen er til for å støtte seg på i situasjoner som denne, og kan gi deg info. Anonymkode: 6ae84...5ae 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #4 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tok nylig CT av mage. Fikk beskjed at som et bifunn fant de en liten fortetning i lungen. Den hadde vært der for 8 år siden også da jeg tok CT, men da fikk jeg ikke beskjed. De skal kalle meg inn til kontroll om 1 år for å se om den vokser. Jeg blir så stresset av dette og kommer til å bli psykisk syk av og gå et år og vente. Noen som har fått tilsvarende beskjed? Var det kreft eller noe annet? Jeg er så redd for at det kan være kreft og synes 1 år er lenge uten videre undersøkelse. Anonymkode: e9e07...527 Hadde dette vært kreft, og oppdaget for åtte år siden, så hadde du ikke skrevet på forumet og heller ikke pustet i dag. Mistenker noen kreft, så hadde mye vært satt igang allerede. Anonymkode: 87f51...b8e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå