Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hovedårsaken er at embryoet ikke er levedyktig. Jo eldre man blir, jo større er sjangsen for å få kjemiske.

Andre årsaker kan være tynn slimhinne, for lite progesteron produksjon, muskelknuter i livmoren eller andre defekter, høyt stoffskifte, blodsykdommer, genproblematikk, undervekt, endometritt, endometriose, lav spermkvalitet osv. 

Jeg tror at det er mer vanlig enn man tror, å oppleve kjemiske. 

Hvis du er usikker på om noe er galt eller vurderer en utredning, så ville jeg først tatt en titt på syklusen. Ofte kan man se problemene allerede der i form av hvordan man blør, hvor lang follikel og luthealfase man har, underlivssmerter osv.

Anonymkode: 7f76a...d73

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hovedårsaken er at embryoet ikke er levedyktig. Jo eldre man blir, jo større er sjangsen for å få kjemiske.

Andre årsaker kan være tynn slimhinne, for lite progesteron produksjon, muskelknuter i livmoren eller andre defekter, høyt stoffskifte, blodsykdommer, genproblematikk, undervekt, endometritt, endometriose, lav spermkvalitet osv. 

Jeg tror at det er mer vanlig enn man tror, å oppleve kjemiske. 

Hvis du er usikker på om noe er galt eller vurderer en utredning, så ville jeg først tatt en titt på syklusen. Ofte kan man se problemene allerede der i form av hvordan man blør, hvor lang follikel og luthealfase man har, underlivssmerter osv.

Anonymkode: 7f76a...d73

Tusen takk for svar😊

Anonymkode: 7cbc4...d00

Det kan være kronisk endometritt!! Betennelse/infeksjon i slimhinnen. Ofte ingen andre symptomer. Spør legen om du kan få en to ukers kur med doxylin!

Å miste er dessverre veldig vanlig. Men når det skjer tre ganger etter hverandre er det habituell abort. https://www.aleris.no/fertilitet/hvordan-bli-gravid/gjentatte-spontanaborter/

Endret av BeeKind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...