AnonymBruker Skrevet 29. mai #21 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ingen som blir hjemme fra noe som helst pga forkjølelse Anonymkode: e2bbe...49e Da har du aldri hatt skikkelig forkjølelse. Anonymkode: acf64...a9b 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai #22 Skrevet 29. mai Jeg synes det er helt tåpelig å skulle unngå å smitte andre med forkjølelse, det var ikke noe man tenkte over før pandemien, for forkjølelse får alle uansett. Så å være hjemme pga det forstår jeg ikke. Men å holde seg hjemme fordi man selv er i dårlig form, selv om det «bare» er forkjølelse, det forstår jeg! Og føler du at du trenger å være hjemme så er det helt ok, du trenger ingen godkjennelse fra noen om det. Du er syk, du føler deg ikke bra, og da trenger du hvile og ro. Anonymkode: e2219...33f 1
Tekumseh79 Skrevet 29. mai #23 Skrevet 29. mai Hehe, her er det som vanlig. Lurer på om ansvar rundt smitte kan henge sammen med IQ? Helt rett av deg å være hjemme - si du har feber. Med feber virker folk å akseptere at man er syk mer enn ved "bare" nedsatt almenntilstand - for det merker jo ikke andre. Det går mye influensa for tida (utenfor sesong) og folk kan faktisk dø av det. Selv har jeg KOLS og får alltid luftvesinfeksjon og antibiotikakur med ei drøy uke "til sengs" ved en helt vanlig "bare en forkjølelse." Jeg har ikke så mye til overs for de som er så flinke (i sine egne øyne) at de går rundt og smitter ned andre. Det var jo akkurat sånn under CoVid også. Jeg holdt pusten, sprita hender og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Og ble smitta i en kassakø på Kiwi ved at en jeg kjente snudde seg og ikke holdt meteren. Var dyngforkjøla og hosta rett ut og snakka mens køen bak pressa meg nærmere. Så ble man skikkelig syk da i et par uker... Og fravær fra jobb og alt som hørte med. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er helt tåpelig å skulle unngå å smitte andre med forkjølelse, det var ikke noe man tenkte over før pandemien, for forkjølelse får alle uansett. Så å være hjemme pga det forstår jeg ikke. Men å holde seg hjemme fordi man selv er i dårlig form, selv om det «bare» er forkjølelse, det forstår jeg! Og føler du at du trenger å være hjemme så er det helt ok, du trenger ingen godkjennelse fra noen om det. Du er syk, du føler deg ikke bra, og da trenger du hvile og ro. Anonymkode: e2219...33f Ja forkjølelse er jo så jævlig behagelig å ha, så det må man gjerne spre til flest mulig. 🙄 Tenk på alle de andre situasjonene vi blir irriterte på folk fordi de utsetter oss for småting. Kjøre 5 km under fartsgrensen, ikke bruke blinklys, bruke lang tid på å betale i kassen, pante for mange flasker av gangen (!), men forkjølelse! Som er plagsomt i kanskje en uke eller to, gir problemer med søvn, vondt i halsen, vondt i hodet, sår nese. Det er det helt greit å utsette andre for. Bruk hodet, vær så snill. Anonymkode: 282e4...b78 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sorry, jeg er enig med mannen din. Bruk munnbind, håndsprit og hold meteren hvis du er hysterisk. Anonymkode: 5bfce...5fb AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta litt Paracet. Anonymkode: 41405...89d AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er enig med mannen din. Folk har blitt helt hysterisk for smitte etter korona og bruker det som unnskyldning for alt. Ta en paracet, nesepray og pakk med deg ekstra + lommetørkler. Anonymkode: d2c58...cc7 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen som blir hjemme fra noe som helst pga forkjølelse Anonymkode: e2bbe...49e For en haug med særdeles lite oppegående individer dere er. Egoistiske er dere. Jeg har lyst til å komme med kraftigere gloser også, men det er vel ikke tillatt på dette forumet. Dere har allerede sett at én KOLS-pasient har svart her. Men jeg har også en pappa som betyr alt for meg, som har KOLS. Han har veldig lav lungekapasitet, og jeg vet ikke om han hadde tålt en forkjølelse en gang. Syke folk holder seg hjemme! Ja, folk ble mye flinkere til dette under pandemien, og jeg håper det fortsetter slik. Hvis noen hadde kommet i en konfirmasjon i en slik tilstand som TS beskriver, bare fordi den korka mannen hennes insisterte, så hadde jeg sendt dem begge hjem. Ferdig snakka. Anonymkode: 53812...dee 4 2
cleangal Skrevet 29. mai Forfatter #26 Skrevet 29. mai Nå har jeg fått forklaring fra mannen på hvorfor mannen ville at jeg skulle være med: han synes det er vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke kommer, og er redd for at familien hans skal tro at jeg har noe imot dem. Da jeg sa at jeg hadde meldt fra til konfirmantens foreldre i går var det greit at jeg ble hjemme likevel. Formen er ganske grei akkurat nå, men en ting er å ligge på sofaen hjemme og se på serier, en konfirmasjon med over 50 gjester er noe helt annet. 1
BobbySocks Skrevet 29. mai #27 Skrevet 29. mai (endret) cleangal skrev (5 minutter siden): Nå har jeg fått forklaring fra mannen på hvorfor mannen ville at jeg skulle være med: han synes det er vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke kommer, og er redd for at familien hans skal tro at jeg har noe imot dem. Da jeg sa at jeg hadde meldt fra til konfirmantens foreldre i går var det greit at jeg ble hjemme likevel. Formen er ganske grei akkurat nå, men en ting er å ligge på sofaen hjemme og se på serier, en konfirmasjon med over 50 gjester er noe helt annet. Du må rett og slett ha din manns tillatelse til å være hjemme syk? Endret 29. mai av BobbySocks
AnonymBruker Skrevet 29. mai #28 Skrevet 29. mai cleangal skrev (11 minutter siden): Nå har jeg fått forklaring fra mannen på hvorfor mannen ville at jeg skulle være med: han synes det er vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke kommer, og er redd for at familien hans skal tro at jeg har noe imot dem. Da jeg sa at jeg hadde meldt fra til konfirmantens foreldre i går var det greit at jeg ble hjemme likevel. Formen er ganske grei akkurat nå, men en ting er å ligge på sofaen hjemme og se på serier, en konfirmasjon med over 50 gjester er noe helt annet. han syns det var vanskelig så derfor betydde det ikke så mye at du var syk.. fin fyr.. Anonymkode: dec2e...ba7 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #29 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Seriøst? Hun er jo syk, da holder man seg hjemme fremfor å risikere å smitte en haug med folk i kirken samt hele selskapet. Anonymkode: 3d55c...d93 En forkjølelse er da ikke farlig. Ergo ingen fare med å bli smittet. De aller fleste får en runde eller to igjennom året, til fordel for immunforsvaret. Man skal holde seg hjemme når man har influensa, norovirus og RS f.eks., sykdommer som rammer de dårligste i samfunnet hardt. En forkjølelse ffs. Hold avstand til folk, bruk evt munnbind og ha god hygiene. Slapp av. Anonymkode: af9b3...e65
AnonymBruker Skrevet 29. mai #30 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): han syns det var vanskelig så derfor betydde det ikke så mye at du var syk.. fin fyr.. Anonymkode: dec2e...ba7 Hun har jo ikke akkurat kreft. Forkjølelse er knapt å være syk. Hva skulle han gjort da? Blitt hjemme å passa på ts? Jeg hadde blitt oppgitt selv. Anonymkode: af9b3...e65
AnonymBruker Skrevet 29. mai #31 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): En forkjølelse er da ikke farlig. Ergo ingen fare med å bli smittet. De aller fleste får en runde eller to igjennom året, til fordel for immunforsvaret. Man skal holde seg hjemme når man har influensa, norovirus og RS f.eks., sykdommer som rammer de dårligste i samfunnet hardt. En forkjølelse ffs. Hold avstand til folk, bruk evt munnbind og ha god hygiene. Slapp av. Anonymkode: af9b3...e65 De færreste vet vel om de har RS-virus når de er forkjølet. Anonymkode: f7711...539 2 1
cleangal Skrevet 29. mai Forfatter #32 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): han syns det var vanskelig så derfor betydde det ikke så mye at du var syk.. fin fyr.. Anonymkode: dec2e...ba7 Det er ikke alltid like lett å følge logikken hans, nei...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå