Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt? Rigger dere bare utstyr og klargjør til operasjon? Er ikke det veldig ensformig og kjedelig? Hvorfor kreves en master for det? Mener ikke å være dømmende eller frekk, bare forstår ikke helt hva det går ut på😅

Anonymkode: f747f...587

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de står ikke bare og glor mens kirurgene opererer en pasient. Det kan et raskt googlesøk fortelle deg og 😊 Gjøre klart utstyr og tilberede operasjonssalen er én del av jobben. De tar også hånd om pasienten før, under og etter operasjonen. Tilrettelegge og planlegge. Under operasjonen assisterer de kirurgen, er med på å redusere fare for infeksjon, ivaretar sterilitet, håndterer medisinteknisk utstyr. 

Anonymkode: f6442...303

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser utrolig kjedelig ut :koko:

- anestesisykepleierstudent

Anonymkode: 90c71...610

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 6.22):

Er det ikke kjedelig å sitte på en stol ved hodeenden og scrolle på mobilen mens pasienten opereres da? 

Anonymkode: c3d9e...872

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 6.22):

Hyggelig du er da, som snakker ned kollegaene dine. 

Anonymkode: b4ed5...dc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det ikke kjedelig å sitte på en stol ved hodeenden og scrolle på mobilen mens pasienten opereres da? 

Anonymkode: c3d9e...872

Og hvorfor får i det heletatt en med mobilen inn?? 

Anonymkode: 329f4...f16

AnonymBruker
Skrevet

Så morsomt at du spør om det♥ spør du for du vil utdanne deg? eller spør du for andre gunner? som operasjonssykepleirer, eier du operasjonsstuer, utstyr osv, vi jobber tett og godt med kirurger og andre grupper, vi lærer opp lis leger og vi passer på pasienten. Jeg jobber på et lite sykehus hvor ingen er spesialisert , når lis leger kommer for å operere er det min jobb å ivareta pasienten, er jeg usikker kontakter jeg overlege . jobben er utrolig variert og morsom, men jeg må tåle kjeft av andre, å andre må tåle at jeg stopper de i jobben de skal gjøre om standar for operasjon ikke er møtt. jeg som person er utrolig sjenert, så brukte godt over 2 år før jeg fikk en stemme, men den er der nå, å det er nok anbefalt å være litt tøffere enn meg for å bli operasjonssykeleier, selv om jeg ble utrolig godt iveratetatt å operasjoner jeg har vært med på er ikke kommet i retur pga komplikasjoner

Anonymkode: ec8bf...585

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 11.26):

Nei, de står ikke bare og glor mens kirurgene opererer en pasient. Det kan et raskt googlesøk fortelle deg og 😊 Gjøre klart utstyr og tilberede operasjonssalen er én del av jobben. De tar også hånd om pasienten før, under og etter operasjonen. Tilrettelegge og planlegge. Under operasjonen assisterer de kirurgen, er med på å redusere fare for infeksjon, ivaretar sterilitet, håndterer medisinteknisk utstyr. 

Anonymkode: f6442...303

ikke minst forstå gangen i en operasjon og kunne gjøre klart instrumenter for å få fortgang i operasjon

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og hvorfor får i det heletatt en med mobilen inn?? 

Anonymkode: 329f4...f16

for jeg som du har nok barn som også trenger sine foreldre. ja jeg har mobil inn på operasjonsstua, når jeg står i feltet svarer kordinerende telefon for meg, så er det å sånn m¨å det være

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...