AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:54 #1 Skrevet torsdag kl 07:54 Hei! Vi er et par som har vært med hverandre siden vi var tenåringer, nå er i tidlig 40 årene, barn, hektisk liv og alt som hører til. Vi har et solid forhold, men jeg savner han. For alt går på automatikk, når kvelden kommer har vi ikke tatt på hverandre hele dagen. Ingen kyss, klemmer, noe. Så kommer kvelden da skal det plutselig klemmes med mer. Slik fungerer ikke jeg, jeg har behov for å "vekke" lysten med at han ser meg også mer enn kun til kvelds. Jeg klemmer og kysser han, men får lite i retur så noen ganger lar jeg også være. Vi har veldig forskjellige kjærlighet språk, hans er tjenester, mitt er nærkontakt. Så dette prøver vi å være bevist. Forholdet vårt og sex er veldig bra når han også får til nærkontakt, og jeg gjør ting han liker som er at jeg henter et glass cola når han endelig har satt seg ned, byttet på sengen. Det er bare veldig vanskelig i hverdagen da det går i ett å tenke på det. Jeg forstår hva han mener for det er jo litt det samme for meg når jeg vet han liker godt at jeg f.eks lager litt god kveldsmat, baker en kake, tilbyr meg å hente han osv. Dere som også er forskjellige hvordan husker dere på det i hverdagen slik at den andre føler seg sett? Anonymkode: 9a14c...287 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:14 #2 Skrevet torsdag kl 08:14 Altså er hans kjærelighetsspråk at du skal gjøre han tjenester eller at han gjør deg tjenester? Slik jeg leser innlegget ditt så liker du nærkontakt gjennom dagen - noe du ikke får. Han liker at du gjør han tjenester - noe du også gjør. Så hva får du? Anonymkode: e288f...498 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:01 #3 Skrevet torsdag kl 09:01 Han liker å få kos og få husarbeid gjort. Han liker at du er mamma v.2. Som de fleste andre menn (minus min nåværende mann som ikke vil at jeg skal gjøre noe). Når du sier at hans kjærlighesspråk er tjenester så innebærer det i realiteten at HAN utfører handlinger automatisk FOR DEG fordi det er hans måte å vise kjærlighet på. Det oppfattes som at det kun er du som gjør ting for han fordi han liker det og ikke omvendt. Det er ikke det som menes med at hans kjærlighetsspråk er tjenester. Du skyter deg selv i foten her, og hans kjærlighetsspråk er ingen ting. Du slaver bare for han (som det ofte blir til). Anonymkode: 3d078...7c6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:09 #4 Skrevet torsdag kl 09:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): For alt går på automatikk, når kvelden kommer har vi ikke tatt på hverandre hele dagen. Ingen kyss, klemmer, noe. Så kommer kvelden da skal det plutselig klemmes med mer. Slik fungerer ikke jeg, jeg har behov for å "vekke" lysten med at han ser meg også mer enn kun til kvelds. Jeg klemmer og kysser han, men får lite i retur så noen ganger lar jeg også være. Vi har veldig forskjellige kjærlighet språk, hans er tjenester, mitt er nærkontakt. Anonymkode: 9a14c...287 Har dere snakket om det? Har han det bra i forholdet? Når dere valgte å bli et par for mange år siden, fant dere ikke ut av disse forskjellene da? Eller har noe endret seg? Kjærlighet er vanskelig og kan være en umulig miks mellom det å alltid være der for hverandre men ikke la seg bli tatt for gitt. Jeg får overskudd av at partneren har overskudd til meg. Og jeg blir såret og tverr når jeg opplever det samme fra partneren. Sånn jobber vi hverandre opp (og de siste årene mest) ned. Anonymkode: 5d60a...97c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:18 #5 Skrevet torsdag kl 09:18 Hva med å ha sex om morgenen etter å ha ligget nær om natta? Anonymkode: d35d0...c87
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:19 #6 Skrevet torsdag kl 09:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså er hans kjærelighetsspråk at du skal gjøre han tjenester eller at han gjør deg tjenester? Slik jeg leser innlegget ditt så liker du nærkontakt gjennom dagen - noe du ikke får. Han liker at du gjør han tjenester - noe du også gjør. Så hva får du? Anonymkode: e288f...498 Han gjør masse tjenester for meg helt automatisk. Han liker også at jeg gjør noe for han Vi begge synes dette er vanskelig å gjøre i hverdagen da alt går i ett. Ts Anonymkode: 9a14c...287 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:21 #7 Skrevet torsdag kl 09:21 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han liker å få kos og få husarbeid gjort. Han liker at du er mamma v.2. Som de fleste andre menn (minus min nåværende mann som ikke vil at jeg skal gjøre noe). Når du sier at hans kjærlighesspråk er tjenester så innebærer det i realiteten at HAN utfører handlinger automatisk FOR DEG fordi det er hans måte å vise kjærlighet på. Det oppfattes som at det kun er du som gjør ting for han fordi han liker det og ikke omvendt. Det er ikke det som menes med at hans kjærlighetsspråk er tjenester. Du skyter deg selv i foten her, og hans kjærlighetsspråk er ingen ting. Du slaver bare for han (som det ofte blir til). Anonymkode: 3d078...7c6 Nei jeg gjør minimalt i huset han gjør alt, han utfører tjenester for meg hele tiden. For meg er ikke det noe som jeg har som språk i det hele tatt. Jeg har nærkontakt. Han gjør masse som tjenester til meg. Det handler om hvordan huske den andre sitt språk i hverdagen, da vi går litt mer på auto. Ts Anonymkode: 9a14c...287 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:24 #8 Skrevet torsdag kl 09:24 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har dere snakket om det? Har han det bra i forholdet? Når dere valgte å bli et par for mange år siden, fant dere ikke ut av disse forskjellene da? Eller har noe endret seg? Kjærlighet er vanskelig og kan være en umulig miks mellom det å alltid være der for hverandre men ikke la seg bli tatt for gitt. Jeg får overskudd av at partneren har overskudd til meg. Og jeg blir såret og tverr når jeg opplever det samme fra partneren. Sånn jobber vi hverandre opp (og de siste årene mest) ned. Anonymkode: 5d60a...97c Har alltid vært sånn, men var litt enklere før når barna var små og vi hadde mer tid gjennom dagen. Mer hjemme sammen, nå går det liksom i et så vi begge glemmer litt dette med kjærlighet i hverdagen, da er det også vanskelig for meg for det er som kroppen bare kutter ut å trenge det om du skjønner? Vi har det ellers veldig bra, har snakket med han mye om dette og han er ærlig å si han glemmer det litt i hverdagen. Det gjør jo også jeg. Så jeg blir litt som deg der, merker jeg skrus av? Ts Anonymkode: 9a14c...287
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:24 #9 Skrevet torsdag kl 09:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva med å ha sex om morgenen etter å ha ligget nær om natta? Anonymkode: d35d0...c87 Vi har sjeldent en morgen sammen, enten drar jeg 04 eller han, pga jobb. På helger så går det jo ts Anonymkode: 9a14c...287
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:27 #10 Skrevet torsdag kl 09:27 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han liker å få kos og få husarbeid gjort. Han liker at du er mamma v.2. Som de fleste andre menn (minus min nåværende mann som ikke vil at jeg skal gjøre noe). Når du sier at hans kjærlighesspråk er tjenester så innebærer det i realiteten at HAN utfører handlinger automatisk FOR DEG fordi det er hans måte å vise kjærlighet på. Det oppfattes som at det kun er du som gjør ting for han fordi han liker det og ikke omvendt. Det er ikke det som menes med at hans kjærlighetsspråk er tjenester. Du skyter deg selv i foten her, og hans kjærlighetsspråk er ingen ting. Du slaver bare for han (som det ofte blir til). Anonymkode: 3d078...7c6 Det var akkurat dette jeg også tenkte. Og så har TS funnet en bok med ulike begreper og har plassert alt (tydeligvis feil) i disse begrepene, og siden man da fant en "logisk" forklaring så må man liksom finne seg i alt. Anonymkode: e288f...498
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:30 #11 Skrevet torsdag kl 09:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var akkurat dette jeg også tenkte. Og så har TS funnet en bok med ulike begreper og har plassert alt (tydeligvis feil) i disse begrepene, og siden man da fant en "logisk" forklaring så må man liksom finne seg i alt. Anonymkode: e288f...498 Jeg hadde ikke fått opp de andre svarene her før jeg svarte. Se bort fra dette. Anonymkode: e288f...498
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:01 #12 Skrevet torsdag kl 10:01 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har det ellers veldig bra, har snakket med han mye om dette og han er ærlig å si han glemmer det litt i hverdagen. Det gjør jo også jeg. Så jeg blir litt som deg der, merker jeg skrus av? Ts Anonymkode: 9a14c...287 Kanskje må du leve med at du tar mest initiativ til kos i løpet av dagen? Det finnes svært feminine måter å være ikke-seksuelt fysisk med mannen på på kjøkkenet som jeg vil tro de fleste menn setter pris på. Anonymkode: 5d60a...97c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå