Macro Skrevet 29. mai #21 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke tyveri å fylle opp kurven til den vekten den skal være. Når alle kurver er plukket fra får man ikke kunden det hn betaler for. Jeg jobbet som frukt og grønt-ansvarlig hos Meny i noen år, og i jordbærsesongen var det en del svinn av bær. Kunden hadde rett på 400 gram jordbær til prisen som var oppgitt. Dette var på ordre fra butikksjefen. Så den stjelegreia di kan du dra langt ut på landet med. Anonymkode: 7ed0a...a61 Har aldri opplevd at vekta ikke stemmer. Som regel vil folk bestemme selv hva som er full kurv og hva som er rett pris, og det er stjeling. Om folk vil fremstille seg selv som idioter over noen jordbær så er det helt greit for meg.
AnonymBruker Skrevet 29. mai #22 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du litt kort? Anonymkode: 614f1...347 Jeg lurer på det samme. Når folk sitter her i fullt alvor og påstår at det er tyveri å ta med seg eksakt mengde jordær som man har betalt for 😆 Anonymkode: 7ed0a...a61 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #23 Skrevet 29. mai Macro skrev (3 minutter siden): Har aldri opplevd at vekta ikke stemmer. Som regel vil folk bestemme selv hva som er full kurv og hva som er rett pris, og det er stjeling. Om folk vil fremstille seg selv som idioter over noen jordbær så er det helt greit for meg. Som en annen skrev her i tråden, og som også er min erfaring, er at kurvene gjerne blir ganske tomme mot slutten av dagen. Spesielt i jordbærsesongen er dette vanlig. Jeg har også selv opplevd dette som kunde. Mat er dyrt nok som det er, og jeg tenker det at man som kunde skal få det man betaler for. Hvorfor skal man betale fullpris for 200 gram jordbær, hvis prisplakaten opplyser om at kurvene skal veie f.eks 400 gram? Hvordan er dette tyveri? Anonymkode: 7ed0a...a61
AnonymBruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på det samme. Når folk sitter her i fullt alvor og påstår at det er tyveri å ta med seg eksakt mengde jordær som man har betalt for 😆 Anonymkode: 7ed0a...a61 På kiwi her har de flere ganger plukket UT av kurvene til kunder som har forsynt seg til stor klage fra kunder som påstår vekten i kassen er rigget 😝 denne artikkelen sier også at kunder ofte tror de har "rett på" mer og derfor forsyner seg - så jeg er neppe alene om å være "kort" i så fall jeg må si jeg koser meg litt når slike folk kommer til kassen og "outes" der.. Hvis det gjør meg kort er det helt greit, for de å stjene, naske til seg eller på anne måte forsøke få mer enn det man faktisk skal er en uting. Anonymkode: 10820...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai Handler mest med Oda eller meny hjemlevering jeg, og får alltid fine jordbær derfra Anonymkode: 79377...6c6 1
Macro Skrevet 29. mai #26 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som en annen skrev her i tråden, og som også er min erfaring, er at kurvene gjerne blir ganske tomme mot slutten av dagen. Spesielt i jordbærsesongen er dette vanlig. Jeg har også selv opplevd dette som kunde. Mat er dyrt nok som det er, og jeg tenker det at man som kunde skal få det man betaler for. Hvorfor skal man betale fullpris for 200 gram jordbær, hvis prisplakaten opplyser om at kurvene skal veie f.eks 400 gram? Hvordan er dette tyveri? Anonymkode: 7ed0a...a61 Ja, men nå snakker jeg om de som fyller kurvene fordi de SER tomme ut. Det er altså ikke vekta som er feil, men at kunden vil ha mer bær for pengene. Om prisen er høy så blir gjerne volumet redusert for at de skal få solgt mer. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #27 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som en annen skrev her i tråden, og som også er min erfaring, er at kurvene gjerne blir ganske tomme mot slutten av dagen. Spesielt i jordbærsesongen er dette vanlig. Jeg har også selv opplevd dette som kunde. Mat er dyrt nok som det er, og jeg tenker det at man som kunde skal få det man betaler for. Hvorfor skal man betale fullpris for 200 gram jordbær, hvis prisplakaten opplyser om at kurvene skal veie f.eks 400 gram? Hvordan er dette tyveri? Anonymkode: 7ed0a...a61 Hvor blir den bæren av, hvor forsvinner den? Kurvene kommer inn i butikken med 400 gram i hver kurv, hvis det på slutten av dagen er 200 gram i kurven betyr det at noen har stjålet 200 gram fra kurven i løpet av dagen.. da er det helt greit at de i kassen veier og plukker ut igjen av kurvene til de som stjeler tenker jeg gjerne med "oi! Her var det for mye bær i kurven gitt, dette må vi ordne" slik tyven KJENNER på det.. Anonymkode: 10820...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #28 Skrevet 29. mai Løsningen er at alle kurver veies i kassa og at jordbær selges etter vekt akkurat som for alt annet frukt og grønt. Så kan folk fylle opp kurven sin med akkurat så mye de selv ønsker, og betale for nøyaktig det de har tatt. Anonymkode: ef6c5...75c 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #29 Skrevet 29. mai Macro skrev (3 minutter siden): Ja, men nå snakker jeg om de som fyller kurvene fordi de SER tomme ut. Det er altså ikke vekta som er feil, men at kunden vil ha mer bær for pengene. Om prisen er høy så blir gjerne volumet redusert for at de skal få solgt mer. Javel, så hvorfor beskyldte du meg for å stjele da? Jeg er en redelig person som betaler for meg, og jeg forventer at redelighet tilbake gjennom at jeg får det antall grammet mat jeg betaler for i henhold til prisplakat. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor blir den bæren av, hvor forsvinner den? Kurvene kommer inn i butikken med 400 gram i hver kurv, hvis det på slutten av dagen er 200 gram i kurven betyr det at noen har stjålet 200 gram fra kurven i løpet av dagen.. da er det helt greit at de i kassen veier og plukker ut igjen av kurvene til de som stjeler tenker jeg gjerne med "oi! Her var det for mye bær i kurven gitt, dette må vi ordne" slik tyven KJENNER på det.. Anonymkode: 10820...f3a Hvem har sagt at dette ikke er greit? Ja, i jordbærsesongen er det dessverre mange som stjeler, men det var ikke det mitt opprinnelige innlegg handlet om. Anonymkode: 7ed0a...a61
AnonymBruker Skrevet 29. mai #30 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Løsningen er at alle kurver veies i kassa og at jordbær selges etter vekt akkurat som for alt annet frukt og grønt. Så kan folk fylle opp kurven sin med akkurat så mye de selv ønsker, og betale for nøyaktig det de har tatt. Anonymkode: ef6c5...75c Ja skjønner ikke at dette ikke er mulig å få til?! Skjønner stykkpris på f.eks brokkoli, blomkål og mango. Store og hele frukt/grønnsaker, som ikke er mulig å dele eller plukke fra. Men jordbær? Nei det skal de ha stk pris på og ikke kg pris. Ufattelig. Jeg liker også å plukke jordbær fra selvplukk åkre, og da hender det godt at det kommer noen ekstra jordbær i kurvene😂 Men det ligger også mange ødeleggelser jordbær i åkrene som er spist av fugler og snegler, eller bare har blitt råtne. Men jeg stjeler aldri fra kurvene i butikk, det er en uting. Åpner du opp pølsepakkene og legger en ekstra pølse i pakken liksom? Anonymkode: 5fd35...855 1
Yuvia Skrevet 29. mai #31 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvordan veier du dem? Anonymkode: a790c...1cb På vekten ved grønnsakene om de har det eller ved egensjekk. Betaler jeg 50-70 (!) kroner for 500 gram bær så skal jeg ha 500 gram. Ikke 320,335,360,410, etc .
AnonymBruker Skrevet 29. mai #32 Skrevet 29. mai Det er en forferdelig enkel løsning på det årlige jordærproblemet. Selg de til kilospris. Da slipper man å legge på plastlokk også… fatter ikke hvorfor de ikke kan begynne med det 🙄 hvis argumentasjonen er at folk da vil plukke til seg de gode bæra og det blir svinn, er mitt argument at kunden skal da jaggu ikke betale for halvråtne bær uansett som de må i dag. Jeg plukker aldri når man ser «ferske» kurver som ser normalt fylte ut. Men hvis det bare ligger igjen halvtømte kurver etter andres plukking, da kan jeg lage en kurv av to halve. Så veier jeg på fruktvekta at jeg tar med meg det jeg skal. Det må jo være bedre å selge bæra enn å gå i svinn på halvtomme kurver ingen vil ha. Anonymkode: b614a...f46 2 1
Chiubi Skrevet 29. mai #33 Skrevet 29. mai Det kunne ikke falle meg inn å stjele jordbær fra andres kurver. Når det er sagt, synes jeg det burde være kilopris på jordbær, som det er med annen frukt. Da betaler man for det man får. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå