Gå til innhold

Jordbærkurven - er du en av de som "fyller" opp din egen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://sol.no/nyheter/juks-med-jordbaerkurven-et-kjent-problem/83151440

I følge handelstanden er det en uting at kunder fyller opp egen kurv, og jeg tror dem så gjerne for jeg har selv sett dem - damene som står der og tror seg usynlig mens de bytter om på innholdet til egen vinning, at de ikke skjemmes er uforståelig for meg.. Men så kom jeg til å tenke at i et forum som KG så må jo disse folka være her så kanskje de kan belyse grunnen til at de tenker dette er OK oppførsel? 

Så - er du en av disse folka som helt uten skam flytter om på og fyller opp egen jordbærkurv? 

Anonymkode: 10820...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Med mindre det er få kurver igjen, og alle er plukket fra, så de er halvfulle. Men da topper jeg ikke kurven. 

Anonymkode: e45c2...2e9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hvis det er mye dårlige bær, så tar jeg tak i en ansatt, og de ordner opp 😊

Anonymkode: 1a1ec...419

• Nyttig 1
Skrevet

Nei er en ærlig person!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det kun når det mangler bær i alle kurvene. Hvorfor gidde å betale i dyre dommer for en halv kurv?

Anonymkode: 7ed0a...a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Min mann jobber i butikk, der kontroll veier de kurver når du skal betale. 

Anonymkode: eae08...e15

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Som regel er de veldig behjelpelige hvis man ber om hjelp også. Er det kurver med mye dårlige bær, så kommer de raskt og bytter ut. Det er min erfaring her jeg bor 😊

Anonymkode: 1a1ec...419

• Liker 2
Skrevet

Jeg veier kurven min. Og samtlige jeg plukker har vært under 400 gram, noe jeg finner irriterende. Da kan jeg finne på å legge i bær å få riktig vekt men har begynt å gi beskjed, fordi jeg aldri har opppevd at kurven er 500 gram 🙃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjør det kun når det mangler bær i alle kurvene. Hvorfor gidde å betale i dyre dommer for en halv kurv?

Prisen gjelder det volumet du ser. Skal du ha dobbel mengde må du betale dobbelt. Du stjeler rett og slett.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

https://sol.no/nyheter/juks-med-jordbaerkurven-et-kjent-problem/83151440

I følge handelstanden er det en uting at kunder fyller opp egen kurv, og jeg tror dem så gjerne for jeg har selv sett dem - damene som står der og tror seg usynlig mens de bytter om på innholdet til egen vinning, at de ikke skjemmes er uforståelig for meg.. Men så kom jeg til å tenke at i et forum som KG så må jo disse folka være her så kanskje de kan belyse grunnen til at de tenker dette er OK oppførsel? 

Så - er du en av disse folka som helt uten skam flytter om på og fyller opp egen jordbærkurv? 

Menn gjør også dette. 

Anonymkode: 5334b...09f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du synes det er for dyrt, så lar du heller vær å kjøpe dem. 

Anonymkode: a790c...1cb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Aldri i verden, det er jo regelrett tyveri. For et par dager siden falt noen jordbær ut av en kurv jeg tok, så jeg plukket dem opp og tok dem tilbake. Innså at jeg sikkert så ut som en som forsyner meg ekstra og ble så flau, fikk lyst til å rope ut at de hadde falt ut av min kurv 😂

Endret av BeeKind
AnonymBruker
Skrevet
Yuvia skrev (7 minutter siden):

Jeg veier kurven min. Og samtlige jeg plukker har vært under 400 gram, noe jeg finner irriterende. Da kan jeg finne på å legge i bær å få riktig vekt men har begynt å gi beskjed, fordi jeg aldri har opppevd at kurven er 500 gram 🙃

Hvordan veier du dem? 

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Prisen gjelder det volumet du ser. Skal du ha dobbel mengde må du betale dobbelt. Du stjeler rett og slett.

Det er ikke tyveri å fylle opp kurven til den vekten den skal være. Når alle kurver er plukket fra får man ikke kunden det hn betaler for.

Jeg jobbet som frukt og grønt-ansvarlig hos Meny i noen år, og i jordbærsesongen var det en del svinn av bær. Kunden hadde rett på 400 gram jordbær til prisen som var oppgitt. Dette var på ordre fra butikksjefen. Så den stjelegreia di kan du dra langt ut på landet med.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du synes det er for dyrt, så lar du heller vær å kjøpe dem. 

🤡

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan veier du dem? 

Enkelt! Enten på en vekt i frukt og grønt-avdelingen, eller så spør du i kassa.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

men kurven går på vekt ikke på det du tror er en full kurv 😝 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, nettopp. Har du ikke lest innleggene mine? Jeg tar de grammene som er oppgitt på prisplakaten. Verken mer eller mindre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du litt kort?

Anonymkode: 614f1...347

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. 

Det gjorde vi også før. Nå har sjefen bestilt inn gjennomsiktige plastlokk til kurvene, som vi fester med teip før de settes ut i butikken.

Anonymkode: c98bc...524

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På slutten av dagen, er ofte kurvene halvfulle, fordi folk har plukket fra de. Jeg vil jo ikke betale full pris, for halv mengde.

Anonymkode: e45c2...2e9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...