AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Lagt om livsstil siden august og gått ned noen kg og kommet i bedre form. Men etter jul har jeg mista motivasjonen litt. Trening går fint, men faller fort tilbake til dårlige vaner når det kommer til mat. Hvordan holder dere motivasjonen oppe? Hvordan klarer dere å ikke falle tilbake til dårlige vaner? Anonymkode: b5b5d...24f
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Det går litt opp ned og det er vel det mest vanlige og normale. Jeg kan gå tilbake til dårlige vaner, men jeg plukker mer opp fort. Det er viktig å ikke være så hard mot seg selv, og å gi utrymme for dårlige perioder uten å miste det helt. I ekstra vanskelige perioder har jeg lagt inn rom I kostholdet for usunne valg. Det hjelper meg, som gjerne overspiser, til å begrense meg. Jeg senker ribba helt enkelt. Samme med trening. 10 minutter er bedre enn 0. 200 gram smågodt er bedre enn 2 poser chips og 600 gram smågodt. Anonymkode: bb82c...062 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 9.18): Lagt om livsstil siden august og gått ned noen kg og kommet i bedre form. Men etter jul har jeg mista motivasjonen litt. Trening går fint, men faller fort tilbake til dårlige vaner når det kommer til mat. Hvordan holder dere motivasjonen oppe? Hvordan klarer dere å ikke falle tilbake til dårlige vaner? Anonymkode: b5b5d...24f Ville ikke beklaget meg så mye på motivasjon, motivasjon har en kortvarig effekt. Ta valg du kan gjennomføre og legg en plan for hvordan du skal gjennomføre det. Jo lengre du klarer å ta deg selv i nakken og gjennomføre det du har bestemt, uten å finne på unnskyldninger for å la være, jo mer vane blir det. Motivasjon holder jevnt over rundt 3 mnd. Anonymkode: 02a8c...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Gode rutiner er mye viktigere enn motivasjon, som de andre sier motivasjon kommer og går, så det er ikke lurt å belage seg på det. Anonymkode: 2bf63...310 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai Jeg har endret noen vaner. Og kan si at vaner er vanskelig å vende. Iallefall å endre alle vaner på en gang. Så jeg gikk inn og endret en til to vaner om gangen. Feks jeg drikker altid kun vann til mat. Min andre halvdel satte altid frem brus, og da drakk jeg det. Så satte jeg bare frem vann. Og da begynte alle å drikke det istedenfor. Etter litt tid, syntes jeg ikke brus til mat er godt. Men tar et halvt glass til mat i selskaper etc. Jeg kjøper ikke det jeg ikke skal spise, slik at hvis jeg må ha, så må jeg ta turen til butikken. Jeg ukes og mnd handler i utgangspunktet. Da blir jeg ikke så lett fristet om jeg må på butikken mange ganger. Har funnet nå en enkel og god salat å lage. Dressinger er jo ikke bra, så bruker minimalt for smak. Og gjerne en sterk en, for da orker jeg uansett ikke mye. Dette hjelper meg å skeie ut max en gang i mnd. Ikke i mål med alle endringer ennå. Men å begynne i det små, så blir ikke alt så stort.feks når de andre spiser burger, spiser jeg fiske burger. Og her reddes jeg av air fryer. Fordi det er super enkelt å lage det på grill funksjon på air fryer. Siste jeg har jobbet med er porsjons str. Jeg spiser 2 ganger pr dag. Av og til 3 om jeg er mer sulten, fordi jeg ikke spiste noe mettende nok. Å være sulten er en dårlig motivasjon. Ei jeg kjenner har brukt en app. Som viste små endringer på talerkenen. Og på den måten kunne beholde de fleste vaner, men endre de litt. Anonymkode: 5c08b...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå