Sirah Skrevet 29. mai 2025 #21 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Om han aktivt skal spare opp til dette så må jo han spare mangfoldige tusener i mnd i mange mange år. Hvis han skal prioritere dette, hva skal han da nedprioritere? Et fint hus til familien, opplevelser og ferier for familien? Skal jeg sponse det meste annet så han får spare? Er umulig at dette ikke går ut over meg eller familieøkonomien. ts Anonymkode: 6920e...153 Dette må dere jo snakke om? Syntes det er merkelig at du velger å lage et så stort problem ut av noe som potensielt kanskje kan skje en gang mange år inn i fremtiden. Enten bruker han dette som motivasjon til å skaffe seg en så god jobb at dette er gjennomførbart for han, eller så blir det aldri noe. Så enkelt er det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #22 Skrevet 29. mai 2025 Vi har hver vår bil. Mannen kjørte rundt i rimelige bruktbiler til han var 50. Etter det, har det gått i nye, dyre Audi Q7. Buttes ut hvert tredje år. Det var hans drøm, og helt ok for meg. Han tjener godt, og betaler mer enn sin del sv faste utgifter. Så helt ok at mannen din drømmer om noe. Det betyr ikke at han ikke må vente mange år på å oppfylle drømmen 🙂 Anonymkode: b8499...f90
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #23 Skrevet 29. mai 2025 Høres ut som en materialistisk type som ser på anskaffelse av denne dyre bilen som en bekreftelse på at da har han "lykkes i livet". Det er ikke en type bil man anskaffer seg fordi man har spesielt interesse for bil, men for å blende inn i "øvre" middelklasse. Samme med Rolex og Chanel veske. Umodent og småborgerlig. Anonymkode: fd391...c87 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #24 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hei! I går satt jeg og typen oss ned og snakket om mål for fremtiden, hvor mange barn vi vil ha, økonomi og alle «store» temaer. Vi er heldigvis enig i det meste, men det var én ting som sjokkerte meg. Han sa at han har et mål om at han en gang i livet skal kjøpe en tesla model S plaid, som koster rundt 1,3 mill (eller en tilsvarende bil, avhengig av hva som er på markedet når han tenker å kjøpe). Det har fått meg til å tenke mye! Jeg regnet litt på det og røft regnet vil det koste rundt 20k per mnd å ha en slik bil om man har en nedbetalingsplan på 5 år. Det er ekstremt mye penger og det er så mye mer fornuftig man kan prioritere i stedet. Man kan jo få sikkert 15 familieferier til syden for den prisen, eller et mye finere og større hus barna kan vokse opp i eller både jeg og mannen kan jobbe redusert i en lang periode for å få mer tid sammen som en familie. Når jeg prøvde å si min mening om det sa han bare «det er et mål jeg har satt meg for lenge siden, så du må la meg også få ha mål og drømmer i livet, sant?». Han sier han kan spare opp til den bilen på egen hånd, men i praksis blir det nok jeg som må betale mesteparten av den uansett med tanke på at jeg tjener en del mer enn han og vi har omtrent likt forbruk (han bruker faktisk kanskje mer enn meg tror jeg). Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 6920e...153 Slapp helt av. Om 10år koster en moped bil 1.3mill Jeg har drømt om RS6 siden jeg var liten gutt. Og har fortsatt som mål å kunne kjøpe meg det Anonymkode: 66f8a...21a 1
Majer Skrevet 29. mai 2025 #25 Skrevet 29. mai 2025 Tesla har jo bare eksistert i noen år. Jan kan umulig ha hatt det som livsdrøm? Det koster mye og støtter Trump. Jo mindre han er mot selvbestemt abort kan dere jo ikke kjøpe det? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #26 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Om han aktivt skal spare opp til dette så må jo han spare mangfoldige tusener i mnd i mange mange år. Hvis han skal prioritere dette, hva skal han da nedprioritere? Et fint hus til familien, opplevelser og ferier for familien? Skal jeg sponse det meste annet så han får spare? Er umulig at dette ikke går ut over meg eller familieøkonomien. ts Anonymkode: 6920e...153 At kvinner velger sånne menn å få barn med..menn de må forsørge for at de skal ha sitt leketøy på bekostning av egne barn Anonymkode: a583f...949 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #27 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sa at dette er noe han SKAL gjør en gang i livet, og noe han skal spare til. ts Anonymkode: 6920e...153 Han har sagt at dette er noe HAN ønsker for SIN EGEN DEL og at HAN skal sørge for pengene, du trenger ikke gjør en stor greie av det Anonymkode: 97fa9...c5c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #28 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Typen? Ikke samboeren? Ingen forpliktelser sammen? Anonymkode: 5d47c...26c Dette tenkte jeg også på. Hvor gamle er dere? Jeg vet ikke om noen over ca 20 som kaller kjæresten for "typen". Hvis dere er 18, og ikke seriøs-seriøse/samboere eller lignende, så tenker jeg at det bare er en helt ok drøm. Er dere derimot 30, med klare mål, og litt erfaring på baken, hadde det vært et stort, rødt flagg! Om han ikke tjener millioner, da. Ellers vil jo du måtte stå for resten. Anonymkode: 6319f...840 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #29 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tenker at det er liten vits å lage et problem av noe som KAN skje. Anonymkode: 71926...369 Det er jo ikke bare noe som KAN skje, når han skal spare omtrent utelukkende til luksusbilen sin. Han SKAL sette av flere tusen kr i mnd til en bil så betyr det at andre ting må vike, som for eksempel at han har råd til et billigere hus, eller ikke kan prioritere opplevelser og ferier sammen med familien. ts Anonymkode: 6920e...153 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #30 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har sagt at dette er noe HAN ønsker for SIN EGEN DEL og at HAN skal sørge for pengene, du trenger ikke gjør en stor greie av det Anonymkode: 97fa9...c5c Du tar feil. Det er penger som kunne bli brukt på Familien AS. F.eks å spare til barna og deres fremtid i stedet. Jeg forstår uroen din TS. Om han prioritere dette over familien bør han ha en god spareplan og god inntekt. Anonymkode: 8b546...128 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #31 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar feil. Det er penger som kunne bli brukt på Familien AS. F.eks å spare til barna og deres fremtid i stedet. Jeg forstår uroen din TS. Om han prioritere dette over familien bør han ha en god spareplan og god inntekt. Anonymkode: 8b546...128 Ikke sant. "Snobber uten penger" er vanskelige å leve med. De kompenserer for dårlig selvfølelse med å kjøpe dyre ting. Anonymkode: fd391...c87 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #32 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette tenkte jeg også på. Hvor gamle er dere? Jeg vet ikke om noen over ca 20 som kaller kjæresten for "typen". Hvis dere er 18, og ikke seriøs-seriøse/samboere eller lignende, så tenker jeg at det bare er en helt ok drøm. Er dere derimot 30, med klare mål, og litt erfaring på baken, hadde det vært et stort, rødt flagg! Om han ikke tjener millioner, da. Ellers vil jo du måtte stå for resten. Anonymkode: 6319f...840 Vi er 29 år og tenker på å få barn, har bodd sammen i 1,5 år. ts Anonymkode: 6920e...153 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #33 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke bare noe som KAN skje, når han skal spare omtrent utelukkende til luksusbilen sin. Han SKAL sette av flere tusen kr i mnd til en bil så betyr det at andre ting må vike, som for eksempel at han har råd til et billigere hus, eller ikke kan prioritere opplevelser og ferier sammen med familien. ts Anonymkode: 6920e...153 Dere får bli enige om hva deres felles prosjekter skal være og spare til det. Av overskuddet sitt kan han spare så mye han vil til bilen sin. Hvis det går for treigt så kan han få seg en ny jobb eller dere må bli enige om nye felles-mål. Anonymkode: 65c74...79b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #34 Skrevet 29. mai 2025 hva så om man ønsker seg en så dyr bil det gjør nok di fleste menn. min mann ønsker seg også dyr bil men vet at vi alderi kommer til og få det hvis vi ikke vinner i lotto Anonymkode: a4945...d3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #35 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Om han aktivt skal spare opp til dette så må jo han spare mangfoldige tusener i mnd i mange mange år. Hvis han skal prioritere dette, hva skal han da nedprioritere? Et fint hus til familien, opplevelser og ferier for familien? Skal jeg sponse det meste annet så han får spare? Er umulig at dette ikke går ut over meg eller familieøkonomien. ts Anonymkode: 6920e...153 Kanskje er det fine huset fin drøm, mens han er fornøyd med noe rimeligere? Ellers er det utrolig hvor mye penger man kan sette av når huset er nedbetalt og barna flyttet ut. Kanskje når han drømmen når han er 60? Anonymkode: 3138c...ebc
Sirah Skrevet 29. mai 2025 #36 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere får bli enige om hva deres felles prosjekter skal være og spare til det. Av overskuddet sitt kan han spare så mye han vil til bilen sin. Hvis det går for treigt så kan han få seg en ny jobb eller dere må bli enige om nye felles-mål. Anonymkode: 65c74...79b Dette. Sett opp et budsjett over hva dere ønsker å bidra med begge to (dere må så klart være enige). Pengene som eventuelt er til overs bruker dere på hva dere selv ønsker. Om han har lyst til å sette disse pengene på bilkonto eller bruke dem på hamburgere må jo være hans problem. Kanskje ikke stort, flott hus med stakittgjerde og flotte ferier er hans drøm? Hvorfor skal hans drøm vike for dette når dette ikke er noe han ønsker? Jeg sier ikke at dere skal bo i en knøttliten leilighet og feriere i et telt i hagen, men dere må møtes på halvveien. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #37 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! I går satt jeg og typen oss ned og snakket om mål for fremtiden, hvor mange barn vi vil ha, økonomi og alle «store» temaer. Vi er heldigvis enig i det meste, men det var én ting som sjokkerte meg. Han sa at han har et mål om at han en gang i livet skal kjøpe en tesla model S plaid, som koster rundt 1,3 mill (eller en tilsvarende bil, avhengig av hva som er på markedet når han tenker å kjøpe). Det har fått meg til å tenke mye! Jeg regnet litt på det og røft regnet vil det koste rundt 20k per mnd å ha en slik bil om man har en nedbetalingsplan på 5 år. Det er ekstremt mye penger og det er så mye mer fornuftig man kan prioritere i stedet. Man kan jo få sikkert 15 familieferier til syden for den prisen, eller et mye finere og større hus barna kan vokse opp i eller både jeg og mannen kan jobbe redusert i en lang periode for å få mer tid sammen som en familie. Når jeg prøvde å si min mening om det sa han bare «det er et mål jeg har satt meg for lenge siden, så du må la meg også få ha mål og drømmer i livet, sant?». Han sier han kan spare opp til den bilen på egen hånd, men i praksis blir det nok jeg som må betale mesteparten av den uansett med tanke på at jeg tjener en del mer enn han og vi har omtrent likt forbruk (han bruker faktisk kanskje mer enn meg tror jeg). Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 6920e...153 Jeg ville ikke gjort noe som helst. Vi har alle drømmer, og drømmer om fete biler er en ganske vanlig drøm blant mannfolk. Anonymkode: 55878...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #38 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi er 29 år og tenker på å få barn, har bodd sammen i 1,5 år. ts Anonymkode: 6920e...153 Da er det mer beskrivende at du kaller han samboer og ikke typen. Anonymkode: bcf4a...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #39 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi er 29 år og tenker på å få barn, har bodd sammen i 1,5 år. ts Anonymkode: 6920e...153 Jeg spår du blir alenemor om noen år. Du vil oppdage at han ikke stiller opp for barna eller økonomisk. Hvorfor velger du ikke en mann istedet for en guttunge du må forsørge? Prøv terapi- garantert noe i barndommen din som gjør du har lavt selvbilde og føler du må være forsørger til en voksen egoistisk mann. Husk at barna arver hans gener, de kommer til å bo hjemme til de er 30 Anonymkode: a583f...949 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #40 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sier han kan spare opp til den bilen på egen hånd, men i praksis blir det nok jeg som må betale mesteparten av den uansett med tanke på at jeg tjener en del mer enn han og vi har omtrent likt forbruk (han bruker faktisk kanskje mer enn meg tror jeg). Er jo bare å sørge for at du i praksis ikke betaler en dritt på den bilen. Anonymkode: b7187...97c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå