Gå til innhold

Hvilke sko bruker du til daglig?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt så gammel at jeg velger å gå i sko som er behagelige. I alle år har jeg brukt hæler (ikke for høye, men dog), sandaler som har klemt litt her og der og ballerina-sko. Nettere sko, fremfor store, «klumpete» sko. Har forkjærlighet for sko med jutesåler…alla disse:

https://cocoskien.no/product/lily3os-oslo-black/ Og disse: 

https://www.zalando.no/anna-field-casual-snoresko-black-an611e05t-q11.html, men disse er ikke noe særlig å bruke når det er vått.

Hvilke sko bruker dere til daglig? Til bukser, skjørt og kjoler.

😀

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843617-hvilke-sko-bruker-du-til-daglig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er tørt er hverdags skoene 2025

Adidas Tokyo og Adidas samba. Snuste litt på Adidas teakwando mei ballett.

Om sommeren har jeg enten flate behagelig skin sandaler eller noen mer fancy med hel på kveldene. Gjerne kilehel.

Ballerinasko er perfekt på jobb om sommeren, mine er behagelige.

Pump til fest.

Om vinteren går det i et utvalg ulike støvletter og cowboy boots/biker boots.

Mine sko må være behagelig. Orker ikke trange ubehagelige sko. Hel betyr ikke ubehagelig for meg, så lenge skoen passer foten min perfekt er litt høyde bare fint.

Anonymkode: 11bf3...b3b

• Liker 1

Jeg jobber som lærer, så går/står på betonggulv og asfalt store deler av dagen. Etter å ha brukt mye heler de første årene måtte jeg kaste inn håndkleet og bruker nå Hoka til både bukser, skjørt og kjoler 😅 Bruker ballerinasko med myk såle en sjelden gang, og har nylig kjøpt disse med kilehel. De er behagelige på, men brukes ikke om jeg skal gå mye. 

Anonymkode: bb441...cdf

• Liker 1

Annonse

Jeg er 150 cm og burde vel kanskje gått i høye hæler men aldri i verden. Har ikke gått i ubehagelige sko siden jeg var 17-18. Jeg er i dag 43 og bruker sandaler, ballerinasko, joggesko, sneakers, boots. Bruker str 34-35 så det er ikke over alt jeg kan kjøpe sko. Det viktigste er at skoene passer og at de er behagelig på. 

Anonymkode: 94c4c...fc6

• Liker 1

Klarer ikke helt å «vokse fra» Superga, har brukt dem i ulike farger i åresvis. Platform-modellen er kjekk for meg som såvidt er 160, men absolutt ikke det beste for føttene om man skal gå langt. Hoka på storbyferie, On på trening.

Synes egentlig at «hverdagssko» er vanskelig, sjelden jeg finner noen jeg liker. Klarer ikke ballerinasko, sannsynligvis fordi jeg alltid har brukt (og foretrukket) høye sko. Før Superga gikk det i Converse i mange år, så jeg er nok en veldig enkel sjel når det kommer til sko 😅

• Liker 1

Annonse

Har sneakers fra Asfalt og Okaki, vanntette Skechers (et must på vestlandet om sommeren...), Skechers Slip-Ins og Skecher Slip-in sandaler. Har i tillegg et par finere sandaler som jeg ikke husker merket på, og et par Happy Flops til bruk på terrassen og i hagen. Har aldri likt hæler, og ballerina blir for flate for meg. Pga overvekt foretrekker jeg såler med god demping.

Anonymkode: 5b09c...064

• Liker 1
  • Nyttig 1

Jeg bruker mye Skechers, ofte Max cushion. Velger I farger som ikke ser så joggesko ut. F.eks helt sorte, hvite, eller en søt pastellfarge. Altså helt ensfargede, og ikke i «freshe» farger. 

Her skilles det hardt mellom sko til «pent» og til trening/tur. Jeg vil ikke få masse støv fra grusveier på «penskoene» mine, selv om de strengt tatt ikke er det. Jeg har også noen andre fra Skechers som ikke er så typisk joggesko, både med og uten snører. Føttene mine er rett og slett glad i Skechers. Om ikke alle fra det merket så i hvert fall en del fra det merket. 

Ellers ballerinasko, og til nøds sandaler, men det er jeg ikke så glad i. Jeg håper å finne meg noen nye, og veldig gode ballerinasko for denne sesongen, men ikke lett å finne for mine føtter. Jeg har lett i flere år nå. 

• Liker 1
Annonse

For meg er variasjon tingen. Skoene velges avhengig av antrekk, temperatur/vær og hva jeg skal gjøre i løpet av dagen. Dette er de jeg bruker  mest:

• Aurlandssko (slår et slag for norske loafers) 
  • Paraboot Cabourg sandaler 
  • Red Wing Hazel gibsons 
  • Keen Newport sandaler 
  • hvite Skechers Bobs Cute tøysko  
  • Skechers Arya 
  • Kastel Røros hvis det regner 

Hvis jeg har dager der jeg skal gå masse og ikke har sjanse til å skifte sko i løpet av dagen, for eksempel på storbytur, bruker jeg et par hvite HOKA Bondi. Jeg bruker minst mulig sneakers, da jeg ikke synes det er noe fint. 

Anonymkode: e499c...e4b

• Liker 3

20250407_204512.thumb.jpg.0a2007c8423dfd427ba8b02223616dc8.jpg

Disse i glitter fra Adidas Superstar 

eller 

Screenshot_20250529_220042_Tise.thumb.jpg.44ac20e1140c1a7eeadeba4294a772f9.jpg

Buffalo London

Veksler på disse to parene.

Evt høye gummistøvler fra Hunter om det regner mye og jeg lufter hunden. (Selv om det er mest fordi jeg fortsatt elsker å vasse i vanndammer:sjenert:)

K35

Endret av Munchlax
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...