Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tjener rundt 450000- 500 000

Er lektor men jobber ikke fullt kanskje 50%

Har fri tre og en halv måneder hvert år og stort sett et par dager i uken.

men hadde gjerne jobbet mer men orker ikke å jobbe i barne og ungdomsskolen.

Anonymkode: 684bc...ba8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Man trenger ikke å eie for å leve godt. Tvert imot vil jeg si. 

Poenget er at når man eier så trenger man ikke tjene så godt for å leve godt. Å slippe å betale på lån gjør livet enklere. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Samme her - leier, er gjeldsfri og har penger på bok. Man må leve mens man kan. Hvorfor det å leie midlertidig i motsetning til det å binde seg til et stort lån over 20-30 år er, for meg personlig, helt meningsløst.  

Anonymkode: dfe73...547

Anonymkode: c295e...5de

AnonymBruker
Skrevet

Ja har det greit. Men jeg har brukt mange år på det. Jeg er 44 år og ungene har flyttet ut. Så jeg sparer og unner meg ting. 

Anonymkode: 4cc26...115

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja har det greit. Men jeg har brukt mange år på det. Jeg er 44 år og ungene har flyttet ut. Så jeg sparer og unner meg ting. 

Og jeg eier et hus. Har nesten ikke lån på det. Så har egentlig en stor egenkapital der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Poenget er at når man eier så trenger man ikke tjene så godt for å leve godt. Å slippe å betale på lån gjør livet enklere. 

Man slipper jo også å betale på lån hvis man avstår fra å ta opp lån…🤷‍♀️

Anonymkode: 515e1...2d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvis man heller leier må man jo betale husleie. Det slipper man ofte om man har nedbetalt bolig.

Anonymkode: 33951...876

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg tjener bra? I forhold til hva?

Jeg har 800 000 i året i lønn før skatt. Det er litt over gjennomsnittet i Norge for 2024. Kilde: https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/lonn-og-arbeidskraftkostnader/artikler/hva-er-vanlig-lonn-i-norge

Men om det er bra? Mja, jeg ligger lavere enn andre i samme yrke med samme ansennitet og alder. Samtidig er jeg klar over hvordan det er å være nederst på lønnstigen. Så jeg skal ikke klage. Jeg snur ikke på krona, men får ikke spart så mye, mye på grunn av høye utgifter på bolig. Dersom det skulle knipe til så kan jeg selge et kjøretøy, men det skal litt til for at jeg vil gjøre det.

Anonymkode: fc70f...755

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo men da betaler man leie. Jeg med eid bolig betaler kun strøm og vedlikehold og kommunale avgifter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ca 550 000 i årslønn. Mener selv at jeg  tjener sånn passe godt, har penger til overs hver måned. Har «nok» på bufferkontoen om vaskemaskinen eller noe annet dyrt skulle gå fyken, og har ca 2 årslønner i fond.

Anonymkode: f23d2...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...