AnonymBruker Skrevet 30. mai #41 Skrevet 30. mai Ja, jeg er i hvertfall fornøyd, men det er mange som tjener mer enn meg. 🙂 Jeg eier hus, noen biler til forskjellig bruk, reiser på ferie når jeg har lyst og kan spare noen kr i mnd etter at alle utgifter er betalt. Er en glad for lite, så har en mye å glede seg over! 🙂 Anonymkode: 0ec26...7ab
AnonymBruker Skrevet 30. mai #42 Skrevet 30. mai Tjener ca. 750k med alle tillegg. Mannen tjener rundt 900k. Ca. 5,5 mill i gjeld til sammen. Vi sløser mye, glad i god mat og drikke. Har ikke barn og bor i leilighet så har få utgifter utenom lån. Har en god slump penger investert i fond og utbytteaksjer. Kunne spart mye mer, men er opptatt av å leve litt her og nå også. Anonymkode: 7af16...306
AnonymBruker Skrevet 30. mai #43 Skrevet 30. mai Nei, men jeg har foreldre som tjener bra, så jeg bor hjemme hos dem. Anonymkode: 27d72...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #44 Skrevet 30. mai Satt akkurat og sjekket selvangivelsen og sendte inn. Jeg tjener mellom 800-850k i året, mannen 1,2 mill, så vi har det bra. Nesten 60 år, til sammen et par mill på bok/fond og under 1,5mill i lån. Bolig verdt opp mot 10 mill, har gitt barna til egenkapital slik at de har kjøpt seg boliger. Hva mer kan vi gjøre? Hytte, båt og bil har vi også, og reiser så mye som vi gidder. Har det trygt men kanskje kjedelig? Anonymkode: f5b73...728
AnonymBruker Skrevet 30. mai #45 Skrevet 30. mai Det gjør jeg ikke, men det er likevel mer enn nok. De fleste som tjener over snittet i Norge sløser egentlig helt vanvittig med ressurser. Anonymkode: b1bc7...1f2
Whistler Skrevet 31. mai #46 Skrevet 31. mai Disse trådene tiltrekker seg alltid de som tjener godt, eller pynter litt på brura. Tjener greit, nedbetalt hus og to biler som også er betalt. Noen måneder sparer jeg tjue, andre femti eller seksti. Noe sparing går til ferier, noe går til nødvendig vedlikehold av hus og evt oppgraderinger.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #47 Skrevet 31. mai Kvinne, 30 år og singel. Tjener mellom 800 - 900k i året. Ingen barn, ingen bil og leier billig. Lever alt for godt. Anonymkode: ed122...f32 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #48 Skrevet 31. mai Tjener endelig bra. Men har brukt store deler av livet på å ikke tjene bra for å komme dit jeg er i dag. Anonymkode: 39950...19a
AnonymBruker Skrevet 31. mai #49 Skrevet 31. mai Vi har samlet litt over 2,5 mill til sammen og har kun boliglånet. Hvis jeg skal sammenligne med husene som er solgt i nabolaget, vil jeg si at huset er verdt rundt 20mill +-. Bilen er ny, så den ble betalt kontant. Prøver å leve nøkternt og sparsommelig men unner oss to turer til utlandet hvert år. Vi er i 40-årene så forhåpentligvis fortsatt noen år igjen i arbeidslivet. Om noen år har jeg planer om å jobbe enda mer redusert så da vil inntekten min gå ned. Anonymkode: ee2d5...4aa
AnonymBruker Skrevet 31. mai #50 Skrevet 31. mai Ja, tjener bra. 45 år, tjener 1,1 mill, ble nylig gjeldfri og har en del oppspart kapital. Mannen tjener mer enn meg. Vi lever godt, men nøysomt. Det har gjort at vi er i den gunstige økonomiske situasjonen vi er i. Anonymkode: 3d46f...47d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #51 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 10.06): Dette er jo nøkkelen. Er man gjeldfri og eier bolig er det utrolig hvor lite man kan klare seg bra på. Anonymkode: 7fdb4...4ef Man trenger ikke å eie for å leve godt. Tvert imot vil jeg si. AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 12.25): Vi tjener 2 mill til sammen. Leier, og er gjeldfrie. Jeg har ca 700.000 «på bok», aner ikke hva mannen har😅. Vi ønsker ikke å betale formuesskatt, derfor svir vi av endel på ferier og dyre restauranter. Anonymkode: 515e1...2d6 Samme her - leier, er gjeldsfri og har penger på bok. Man må leve mens man kan. Hvorfor det å leie midlertidig i motsetning til det å binde seg til et stort lån over 20-30 år er, for meg personlig, helt meningsløst. Anonymkode: dfe73...547 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #52 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 8.38): 1.5’ alt inkludert 2.7’ i lån 4’ i fond og bank 50% av enebolig Anonymkode: 87ac2...85c Litt uklart hva du mener her. Har du 2.700,- i lån? Eller har du misforstått hva apostrof brukes til? Apostrof erstatter 3 nuller. Anonymkode: 4a490...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #53 Skrevet 1. juni Nei 389000 i året.Klarer ikke spare da jeg har lån/bil og bor alene Anonymkode: 14854...3e8
AnonymBruker Skrevet 1. juni #54 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Litt uklart hva du mener her. Har du 2.700,- i lån? Anonymkode: 4a490...fe8 Jeg mente million med ‘. Beklager hvis det var vanskelig å forstå. Anonymkode: 87ac2...85c
AnonymBruker Skrevet 1. juni #55 Skrevet 1. juni Helt ok. I fjor tjente jeg 950 000,- (det er inkluder overtid + ekstraoppdrag som sensor og foreleser). Har i tillegg 2 x barnetrygd. Er 100% alene med 1 barn. Ingen barnebidrag. Men så har jeg huslån på 3,2, et lite billån og studielån. Anonymkode: 8a3c9...6ee
AnonymBruker Skrevet 1. juni #56 Skrevet 1. juni 528.000 brutto som helsefagarbeider med full 16 års ansiennitet. Litt under lavtlønngrensen på 544.410 Synes ikke det er en bra lønn jeg har. Anonymkode: 9ac5d...93c
AnonymBruker Skrevet 1. juni #57 Skrevet 1. juni Tjener 550 000, og synes ikke det er bra. Men har formue, så lever i praksis av den. Men forsåvidt er også formuesskatten årsak til at jeg ikke kan leve av lønna. Det mest nedslående er egentlig at lønnsøkningene stort sett hvert år er mye lavere enn prisstigningen. Sånn ble det etter at mesteparten må forhandles lokalt. Da vet man aldri hva man får eller om det blir noe, og pengene kommer i beste fall på slutten av året. Så må alltid legge opp budsjett etter fjorårets lønn, men med årets utgifter. Anonymkode: 34297...27a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #58 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 17.55): Masse rikinger her. Jeg bikker ikke 400 tusen en gang. Og har svart lite på buffere Anonymkode: 75d42...4cd Whistler skrev (På 31.5.2025 den 8.11): Disse trådene tiltrekker seg alltid de som tjener godt, eller pynter litt på brura. Det trådene tiltrekker seg er påstander som dette, men så langt teller jeg rundt 14 stk som tjener 650 000 og nedover til under 400 000. Og noen tjener så klart mye mer. Så trådene gir nok et ganske godt bilde av hva folk tjener. Ingen grunn til at folk skulle lyve. Anonymkode: 34297...27a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #59 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Man trenger ikke å eie for å leve godt. Tvert imot vil jeg si. Samme her - leier, er gjeldsfri og har penger på bok. Man må leve mens man kan. Hvorfor det å leie midlertidig i motsetning til det å binde seg til et stort lån over 20-30 år er, for meg personlig, helt meningsløst. Anonymkode: dfe73...547 Det som er litt komisk er jo at tråden heter «tjener du bra?», og da begynner folk straks å liste opp at de eier boliger… Man tjener penger, ikke boliger😆🏡🙈 Anonymkode: 515e1...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #60 Skrevet 1. juni Jeg tjener 720.000. Lederstilling, men ingen fancy utdannelse. Kun et par år med ekstra studier ved siden av jobb innen ledelse og økonomi. Er fornøyd, men skulle såklart hatt mer 😊 Hadde en fin buffer, men så kom livet å klappa til meg i bakhodet en periode så bufferen ble tømt, men jobber for å bygge den opp igjen 😊 Anonymkode: c0195...197
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå