Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Masse rikinger her. Jeg bikker ikke 400 tusen en gang. Og har svart lite på buffere 

TS

Anonymkode: 75d42...4cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Masse rikinger her. Jeg bikker ikke 400 tusen en gang. Og har svart lite på buffere 

TS

Jobber du fulltid? Hvilken utdanning har du? 

Anonymkode: 73051...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Under 20 000 utbetalt i mnd, ingen gjeld og en god buffer. Så ja: jeg har en økonomi som er mer enn bra nok. 

Anonymkode: c295e...5de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Under 20 000 utbetalt i mnd, ingen gjeld og en god buffer. Så ja: jeg har en økonomi som er mer enn bra nok. 

Anonymkode: c295e...5de

Dette er jo nøkkelen. Er man gjeldfri og eier bolig er det utrolig hvor lite man kan klare seg bra på. 

Anonymkode: 7fdb4...4ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tjener omtrent så lite som en stortingsrepresentant, men jeg har overtidsbetaling og betalt lunch.

Kan ikke si jeg er fornøyd, men jeg valgte jo selv etter mange år med vesentlig høyere lønn å ta en jobb i det offentlige slik at jeg kan dra hjem halv fire hver ettermiddag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jobber du fulltid? Hvilken utdanning har du? 

Anonymkode: 73051...ed1

Har 3 år videregående. Jobber i butikk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tjener ca. 850 000 i året og har ca. 1 million på bok/i fond, ingen gjeld, og leier. I tillegg har jeg god helse selv om jeg er gammel, som kanskje er viktigere enn at jeg tjener bra. I stad var jeg og plukket salat fra egen (leie-)hage. Jeg føler meg så heldig. 

Anonymkode: db739...8ae

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 590.000 i lønn og mannen har rundt 700-750.000. Jeg er fornøyd med lønna mi, har gått en del opp senere år. Betaler litt ekstra på huslånet i måneden og er gjeldfrie om 5 år. Ingen andre lån. Vi har vært nøkterne siste 10 årene, og føler vi ligger greit an. Har ca 170.000 på buffer, 350.000 i aksjer/fond. To rimelige biler som vi ikke har lån på, 2018 + 22-modell. Ingen hytte, billig og gammel båt. Har skiftet kledning + vindu på hele huset, dette hadde vi spart opp til over noen år. Huset er verdt ca 4 mill tipper jeg..I perioder har mannen tjent mye og vi  har derfor kunnet spare opp en del. Har ikke brukt så mye penger på reising, det må sies. Er i begynnelsen av 50-årene. Mottok også litt arv som gikk inn i huslånet. For rundt 11 år siden hadde vi 2,9 i lån, nå har vi 1 liten mill igjen. 

Anonymkode: 8eae9...d24

AnonymBruker
Skrevet

530’ i året. 3 år på vgs. Har det greit, men lever ikke fett. Prioriterer ferier🙂

Anonymkode: be1a5...59e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener vel greit. 975.00 i året, regner med å bikke 1 mill etter årets lønnsoppgjør. Jobbet mye, en del ansvar.

Er alene (2 voksne barn) og klarer meg bra. Har 800.000 igjen av huslånet, ca 300.000 på ulike kontoer i banken til ulike formål samt i underkant av 1 mill i fond. Nærmer meg 60 og synes jeg fortjener det. 

Anonymkode: 28418...f73

AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener 2 mill til sammen. Leier, og er gjeldfrie. Jeg har ca 700.000 «på bok», aner ikke hva mannen har😅.

Vi ønsker ikke å betale formuesskatt, derfor svir vi av endel på ferier og dyre restauranter.

Anonymkode: 515e1...2d6

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tjener litt over 800 000 og kona ca 700 000. Om det er mye eller ikke er vel subjektivt. Vi klarer oss fint i hvert fall. 

Vi har 200 000 i buffer, sparer begge i privat fond til pensjon, sparer barnetrygden i fond til barnet og sparer ellers til planlagte større utgifter (bil, oppussing osv.).

AnonymBruker
Skrevet

Husk også at de fleste som skriver her er godt voksen (50-60 årene). Når du når den alderen så har nok du like høy lønn og buffer, samt lite lån på hytte, hus og rulator.

Anonymkode: dbc39...1c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

40 år, ufør 95% og jobber 5%, 525.000 i året, 150.000 i aksjefond og 60.000 på bufferkonto. 

1.600.000 i huslån, elbil fra 23 uten lån. Ingen studielån, kredittkort eller annen gjeld.

Føler ikke jeg har veldig god råd, og lever nøkternt med 1-2 ferieuker pr år med maksbudsjett 10.000 der det leies hytte innenlands. Ingen utenlands ferietur siden 2013.

Anonymkode: e5f77...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

40 år, ufør 95% og jobber 5%, 525.000 i året, 150.000 i aksjefond og 60.000 på bufferkonto. 

1.600.000 i huslån, elbil fra 23 uten lån. Ingen studielån, kredittkort eller annen gjeld.

Føler ikke jeg har veldig god råd, og lever nøkternt med 1-2 ferieuker pr år med maksbudsjett 10.000 der det leies hytte innenlands. Ingen utenlands ferietur siden 2013.

Kan jeg spørre hva du jobber med 5 %? Er ufør selv og ønsker en liten stilling 😊🙏

Anonymkode: c339a...c3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 1.07):

Og har du penger på buffer? 

Tjener dårlig og i tillegg skylder jeg penger her. 

1.5’ alt inkludert

2.7’ i lån

4’ i fond og bank

50% av enebolig

Anonymkode: 87ac2...85c

AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener ca 2,5 mill til sammen, men har 8 mill i lån og betaler da mye renter. Har tre barn, hus, hytte og båt så generelt mye utgifter. Bl.a. et barn på en dyr utveksling nå. Begge to har lang utdanning og krevende lederjobber. 

Anonymkode: 04b43...4de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan jeg spørre hva du jobber med 5 %? Er ufør selv og ønsker en liten stilling 😊🙏

Anonymkode: c339a...c3c

Har en veldig generøs klient med ENK jeg tar løpende regnskap og årsoppgjør for. Arbeidsmengden tilsvarer langt under en 5% stilling og jeg styrer helt selv arbeidstiden så lenge alle frister overholdes.

AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener 1,4 mill til sammen og har 4 mill i boliglån. Går helt greit, men kan ikke sløse. 

Anonymkode: 845e6...8d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

TS

Husker da jeg begynte å jobbe i min første skikkelige fulltidsjobb i 2002. Hadde 220K i året - og bare 12K utbetalt, om jeg ikke husker feil ... Husker jeg knapt hadde en krone på konto siste par ukene før lønning og at jeg var sikker på at jeg ville ha dårlig råd for alltid. Men heldigvis kan man øke lønnen sin etterhvert, sakte men sikkert. Lykke til :) 

Anonymkode: b2c30...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...