AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Og har du penger på buffer? Tjener dårlig og i tillegg skylder jeg penger her. Anonymkode: 75d42...4cd
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Nei, tjener 203 kr i timen før skatt. Jobber 40 -60 %, noen jeg har gjort noen år. Har 140000 på lønnskonto. Har spart det meste jeg har tjent, har ingen utgifter unntatt frisør og annet jeg har lyst å bruke penger på, fordi mannen forsørger hele familien tilnærmet alene. Tviler på at jeg hadde kunne levd på den lønna om jeg var alene og jobbet 100%. Er en skam å gi en godt voksen en så dårlig lønn, selv om man jobber kommunalt og ikke har relevant utdannelse. Anonymkode: 53755...714 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Har 630-650k i året som statlig ansatt, innen IT. Om det er bra eller ikke vet jeg ikke. Men fikk bolig som 20 år og har stor bufferkonto på 150k og sparing/fond på 350k. Er forøvrig 27år. Eneste gjeld er studielån på 200k Anonymkode: 4bdd2...c21
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, tjener 203 kr i timen før skatt. Jobber 40 -60 %, noen jeg har gjort noen år. Har 140000 på lønnskonto. Har spart det meste jeg har tjent, har ingen utgifter unntatt frisør og annet jeg har lyst å bruke penger på, fordi mannen forsørger hele familien tilnærmet alene. Tviler på at jeg hadde kunne levd på den lønna om jeg var alene og jobbet 100%. Er en skam å gi en godt voksen en så dårlig lønn, selv om man jobber kommunalt og ikke har relevant utdannelse. Anonymkode: 53755...714 Hvorfor jobber du ikke mere da? Anonymkode: 907ba...303
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Tjener 740 000-og-noe, i praksis blir det gjerne rundt 800 000 med overtid og reisetid. Sparer ganske aggressivt fordi jeg har muligheten til det nå, og samtidig vet at jeg ikke alltid kommer til å ha det. Anonymkode: 589d1...118
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, tjener 203 kr i timen før skatt. Jobber 40 -60 %, noen jeg har gjort noen år. Har 140000 på lønnskonto. Har spart det meste jeg har tjent, har ingen utgifter unntatt frisør og annet jeg har lyst å bruke penger på, fordi mannen forsørger hele familien tilnærmet alene. Tviler på at jeg hadde kunne levd på den lønna om jeg var alene og jobbet 100%. Er en skam å gi en godt voksen en så dårlig lønn, selv om man jobber kommunalt og ikke har relevant utdannelse. Anonymkode: 53755...714 Du har ingen (relevant) utdannelse og jobber halv stilling. Og så skal kommunen skamme seg fordi du har ei lav inntekt? 🥴 Anonymkode: ff8e9...a6d 15
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Jeg tjener ca 840 000 og mannen tror jeg tjener like over 500 000.. vi har to barn, hytte, båt, to biler hus. Ca 2,8 mill i gjeld sammen. Har brukt opp alt av sparepenger og buffer; det koster mye å eie. Synes vi har mange utgifter og begynner å ha ett merforbruk hver måned, merker at matvarer er dyre og det er dyrt å reise når krona er så lav, har forsøkt å alltid få til minst en reise eller to per år. Anonymkode: 79632...ddd
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai Vi tjener 925000 hver ( eget firma). I tillegg tar vi ut ca 500000 i utbytte, samt at vi har ca 1 mill i leieinntekter årlig. Så ca 1675000 da per person hvis vi kan regne på det sånn. Anonymkode: 73051...ed1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai Buffer nei, men har ubrukte kredittkort til plenty. Begge offentlig ansatt med hhv 650 og 800k inntekt. Glad i å bruke penger men har lite lån (1,8 mill totalt) så null stress. Anonymkode: 7fdb4...4ef
AnonymBruker Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai 80 000 i mnd. Har en god buffer (også pga arv) og sparer i fond i tillegg. 1,7 i lån på hytta og ca 600 000 i lån på huset. Samboer tjener mer enn meg. Anonymkode: 8e522...ea3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai Nei, tjener ikke særlig godt. Har 510000 i inntekt. Men har høyt huslån (er alene), så betaler lite skatt. Har også leieinntekter, 132000 i året, barnetrygden er på 61200 i året. Så lever ok allikevel. Anonymkode: dba01...695
AnonymBruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Jeg tjener dårlig og har buffer. Bufferen kommer fra tidligere år som jeg har tjent godt. Jeg tjener dårlig fordi jeg driver egen virksomhet som ikke helt tar av, for å si det sånn. Men jeg trives og er sannelig ikke sikker på om jeg ønsker å gå tilbake til å være arbeidstaker. De fleste jobbene jeg har hatt har jeg mistrivdes i. Barna mine er snart voksne og da har jeg ikke ansvar for noen. Jeg heller mot at jeg heller flytter til en knøttliten leilighet og lever helt enkelt, enn å begynne å jobbe for andre igjen. Anonymkode: aceae...336
SPOCA Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai Jeg tjener ca 850 000 kr per år, mannen tjener rundt 650 000 kr per år. Vi tjener til sammen litt over gjennomsnittet. Føler vi har en god og romslig økonomi. Kun boliglån og studielån. Har en økonomisk buffer slik at vi klarer oss godt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai Folk er vel veldig uenig i hva som kalles god lønn og ikke, men jeg har 665k brutto i året, buffer/sparing på over 500K. Mannen har 815k i året og en 200k på sparing. Vi har lite lån på huset og ny bil uten lån. Vi har ikke barn. Så jeg vil jo si vi sitter godt i det. Jeg vokste opp fattig her i Norge, mens min mann vokste opp som middelklasse men i et land hvor levestandarden er mye lavere, så vi har jo et lavt forbruk i det daglige. Det vi bruker penger på er reising, opplevelser og god mat. Anonymkode: be31d...ead 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Vi har til sammen 1.8 millioner. Bolig, bil og studielån på 3,3 ca. Vi har tre barn. Har buffer med ca. 50.000 kr. Sparer ikke ellers. Anonymkode: 84e41...ff5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #16 Skrevet 29. mai Jeg har rundt 600-650K. Ufør pga kronisk sykdom, men jobber det jeg klarer (varierer veldig). Mannen har litt i overkant av millionen. Anonymkode: c339a...c3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai Tjener 825.000 + bonus (ca 950.000 til sammen). Mannen tjener rundy 650.000. Vi sparer pinlig lite, men har prioritert å betale litt mer på lån. Burde blitt flinkere.. Anonymkode: 90684...982
AnonymBruker Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har til sammen 1.8 millioner. Bolig, bil og studielån på 3,3 ca. Vi har tre barn. Har buffer med ca. 50.000 kr. Sparer ikke ellers. Anonymkode: 84e41...ff5 Av ren nysgjerrighet; hva bruker dere pengene på? Vi sitter ganske likt i det hva gjelder inntekt og gjeld. Men kan i alle fall sette en null bak buffer/sparing. Om ikke mer. Jeg føler vi lever et godt liv hvor vi som regel unner oss alt vi vil, føler ikke vi sparer på noe liksom. Anonymkode: 07f2a...47c
AnonymBruker Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai Tjener ca 1,3 til sammen. Boliglån på 3,5, og en liten rest av billån på rundt 100k. Har ca 100k på en buffer, og litt sparepenger til barna i fond. Føler vi har høye utgifter og lav lønn, og klarer ikke spare noe særlig. To tenåringer som er dyre i drift, og stadig småting i huset som må fikses eller byttes ut. Trøsten er at boligprisene stadig stiger, så den dagen vi dør vil barna likevel kunne arve en god del millioner hver. Anonymkode: 24ef7...ed4
Charminia Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai Jeg tjener ca 1,1 med bonus og mannen rundt 700 tusen med tillegg. Vi har endel dyre hobbyer og liker å reise osv. Vi har barn og dyr. Så vil ikke ha alt for mye lån. Har god buffer og fondssparing på i underkant av 1 mill. Akkurat pusset opp endel så nå har vi rundt 3 mill i lån totalt. Hus verdt 4,5 ca og to biler og båt som er verdt endel hundre tusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå