AnonymBruker Skrevet 30. mai #41 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forsåvidt, men det er greit å kommunisere litt ut over 'hei, møtes i kveld' før man avtaler date. Anonymkode: 5c43c...1d1 Er du rett alder og åpen for et forhold? Da kunne jeg i mine single dager ta en prat. 20 min kaffe sa meg mer enn 1 time chatting. Anonymkode: 00a97...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #42 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du rett alder og åpen for et forhold? Da kunne jeg i mine single dager ta en prat. 20 min kaffe sa meg mer enn 1 time chatting. Anonymkode: 00a97...eb8 Menn som åpner slik er i 99% av tilfellene ikke interessert i kaffe på offentlig sted. Anonymkode: 5c43c...1d1 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #43 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn som åpner slik er i 99% av tilfellene ikke interessert i kaffe på offentlig sted. Anonymkode: 5c43c...1d1 Da tilhører jeg den eksklusive 1% da. Hurra. Anonymkode: 00a97...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #44 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da tilhører jeg den eksklusive 1% da. Hurra. Anonymkode: 00a97...eb8 Jepp - og da forstår du kanskje hvorfor mange (de fleste?) kvinner ikke er interessert i å bruke tid på en mann som ikke vil taste litt ut over 'hei, møtes i kveld' før man møtes. Med mindre kvinnen heller ikke er ute etter kaffe - de finnes selvsagt også. Anonymkode: 5c43c...1d1 5 1
Nadine Skrevet 30. mai #45 Skrevet 30. mai Men jeg tror vi kvinner må være åpne for at Tinder er ulikt for kvinner og menn. Når jeg lukker opp appen er det stort sett mange nye meldinger der. Og når en del av dem er «Hei! Vil du ta en kaffe eller et glass vin?» så har ikke jeg tid til det med såpass mange. Da må jeg filtrere litt på hvem jeg faktisk har lyst til å treffe Tror menn har mye igjen for å gi det litt tid. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #46 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 1.39): Men når man bare får navn og alder, og nesten en ordre om å møtes på melding nr 2 fordi de ikke vil kaste bort tiden på texting. Forstår at mange sikkert har brent seg på det, men det kan vel ikke andre igjen lastes for. Ikke noe særlig å føle at man nesten blir presset til å enten møtes eller ikke prate mer. Og når man har en del likes, hvem skal man møte? Må jo sile litt. Kan ikke bare gå etter bilde og alder. Ja, jeg er litt sær og gammeldags, men dating nå er heller ikke lett. Anonymkode: f8c56...30f Det høres definitivt altfor kjapt ut. Langt mer fornuftig å skrive litt frem og tilbake for å finne ut av eventuelle motstridende verdier eller planer som gjør et forhold uaktuelt. Etter to setninger frem og tilbake så vet man jo tross alt ingenting om den andre personen. Hvorfor skal man bruke timevis på å gjøre seg klar til/reise til/gjennomføre en date med en person man overhodet ikke kjenner? Oi sann, du har to barn med eks'en din ja...... Eller, oi sann, du har tenkt til å flytte til Tromsø om et år, ja...... Mange menn er følelses- og impulsstyrte, og planlegging er ikke nødvendigvis helt deres greie. Anonymkode: 036da...913 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #47 Skrevet 30. mai Nadine skrev (7 minutter siden): Men jeg tror vi kvinner må være åpne for at Tinder er ulikt for kvinner og menn. Når jeg lukker opp appen er det stort sett mange nye meldinger der. Og når en del av dem er «Hei! Vil du ta en kaffe eller et glass vin?» så har ikke jeg tid til det med såpass mange. Da må jeg filtrere litt på hvem jeg faktisk har lyst til å treffe Tror menn har mye igjen for å gi det litt tid. Jeg forstår. Det var aldri et problem for meg. Jeg møtte mye rart på cafe, dog. Men overlevde det helt fint. Anonymkode: 00a97...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #48 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår. Det var aldri et problem for meg. Jeg møtte mye rart på cafe, dog. Men overlevde det helt fint. Anonymkode: 00a97...eb8 For min del handler det ikke om å "overleve", men om hva jeg faktisk gidder å bruke tid på... Anonymkode: 231b3...8ac 3
Hillbill Skrevet 30. mai #49 Skrevet 30. mai (endret) Har aldri vært på Tinder, men har testet datingsider. For egen del er jeg innstillt på et relativt kjapt møte. Chatte en dag eller tre for å se om vi har noen lunde like verdier og en felles plattform (ellers er det jo meningsløst), og så ta en kaffe eller noe på nøytral grunn. Desverre ser det ut til at mange bare vil ha en chattevenn der ute og får kalde føtter når kaffekoppen nevnes... Man blir ikke ordentlig kjent på chat. På ett eller annet tidspunkt må jo kjemisjekken gjøres, og da er det like greit å få det unnagjort ganske kjapt. Endret 30. mai av Hillbill 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #50 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 1.39): Men når man bare får navn og alder, og nesten en ordre om å møtes på melding nr 2 fordi de ikke vil kaste bort tiden på texting. Forstår at mange sikkert har brent seg på det, men det kan vel ikke andre igjen lastes for. Ikke noe særlig å føle at man nesten blir presset til å enten møtes eller ikke prate mer. Og når man har en del likes, hvem skal man møte? Må jo sile litt. Kan ikke bare gå etter bilde og alder. Ja, jeg er litt sær og gammeldags, men dating nå er heller ikke lett. Anonymkode: f8c56...30f Husk at chatting gir ikke et ekte inntrykk av en person. ALLE kan skrive godt om de tar seg tid til å tenke. Du kan sitte å fundere så lenge du vil på en setning, om du bare chatter. Det som disse mennene vil, er å SE deg. snakke med deg. De vil ha en vennlig kopp kaffe. De mener ikke at de vil ha et ligg. om de mener det, så merker du det på lovebombing feks, eller store lovnader på første date. Anonymkode: f81d5...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #51 Skrevet 30. mai Hillbill skrev (11 minutter siden): Har aldri vært på Tinder, men har testet datingsider. For egen del er jeg innstillt på et relativt kjapt møte. Chatte en dag eller tre for å se om vi har noen lunde like verdier og en felles plattform (ellers er det jo meningsløst), og så ta en kaffe eller noe på nøytral grunn. Desverre ser det ut til at mange bare vil ha en chattevenn der ute og får kalde føtter når kaffekoppen nevnes... Man blir ikke ordentlig kjent på chat. På ett eller annet tidspunkt må jo kjemisjekken gjøres, og da er det like greit å få det unnagjort ganske kjapt. Helt enig, man merker veldig kjapt om man har god tone når man treffes. Og ja, mange er bare ensomme og vil ha noen å kommunisere med i hverdagen eller en å ventilere til. ( om eksen ) Da er jeg ut. Anonymkode: f81d5...dc9 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #52 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg forstår. Det var aldri et problem for meg. Jeg møtte mye rart på cafe, dog. Men overlevde det helt fint. Anonymkode: 00a97...eb8 Det er vel ikke akkurat en god date om du akkurat bare overlevde den. De fleste ønsker å treffe noen som de ser for seg en fremtid med, ikke bare for å treffe noen for selskapetsskyld Anonymkode: f81d5...dc9 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #53 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husk at chatting gir ikke et ekte inntrykk av en person. ALLE kan skrive godt om de tar seg tid til å tenke. Du kan sitte å fundere så lenge du vil på en setning, om du bare chatter. Det som disse mennene vil, er å SE deg. snakke med deg. De vil ha en vennlig kopp kaffe. De mener ikke at de vil ha et ligg. om de mener det, så merker du det på lovebombing feks, eller store lovnader på første date. Anonymkode: f81d5...dc9 Her er jeg ikke helt enig. Jeg er opptatt av refleksjonsnivå altså hjernen hans, reaksjonsmønster, hvordan han løser utfordringer og håndterer seg selv. Det gir meg mye informasjon om hvordan han fungerer og tenker om seg selv. For meg er det viktig at han har selvinnsikt. Liker jeg ikke klangen i orda hans, så må han vise meg at han kan prøve på nytt. En mann som ikke gir seg er veldig beundringsverdig, og at han ikke er redd for å utfordre meg. Det liker jeg veldig godt. Anonymkode: 9e6e1...b68 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai #54 Skrevet 30. mai Sånn er det blitt desverre. Menn er lei av å bruke masse energi på å bli kjent over nett for så å plutselig oppleve at den ene eller andre parten ikke passer sammen. Jeg brukte mye energi på chat for å bli kjent med damer tidligere, men det første sjeldent til noe etter vi hadde truffet hverandre. Så enkelt og greit, man er lei. Hilsen M39 Anonymkode: f0f59...35a 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #55 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 13.59): Jeg er skikkelig forbauset over at menn er villig til å kjøre opp til 40 mil hver vei for en kaffe med noen de ikke har noe info om (vet ikke engang om jeg har barn), eller bilde av. Og det er ikke èn gang dette har blitt foreslått, men jeg vil si at ukentlig får jeg forespørsler om å møtes fra menn som er villig til å bruke en hel dag på kjøring for en kaffe (ikke alle 40 mil selvfølgelig - men inntil 40 mil har jeg opplevd å få spørsmål fra). Og jeg er selvfølgelig ikke dummere enn at jeg skjønner at mange av disse også håper på å få seg litt når man møtes. Tror kanskje noen av de tenker at bare vi får møtes, så skal han klare å få litt mer enn en kaffedate ut av det. For meg roper dette desperasjon, og da mister jeg helt interessen faktisk. Anonymkode: 231b3...8ac Ja men det er desperasjon. Hilsen M39 Anonymkode: f0f59...35a
AnonymBruker Skrevet 30. mai #56 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her er jeg ikke helt enig. Jeg er opptatt av refleksjonsnivå altså hjernen hans, reaksjonsmønster, hvordan han løser utfordringer og håndterer seg selv. Det gir meg mye informasjon om hvordan han fungerer og tenker om seg selv. For meg er det viktig at han har selvinnsikt. Liker jeg ikke klangen i orda hans, så må han vise meg at han kan prøve på nytt. En mann som ikke gir seg er veldig beundringsverdig, og at han ikke er redd for å utfordre meg. Det liker jeg veldig godt. Anonymkode: 9e6e1...b68 Ikke gir seg, hva mener du egentlig? At de skal jakte på deg om du virker uintressert da eller? Har du samme kravene til deg selv da? Anonymkode: f81d5...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #57 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For min del handler det ikke om å "overleve", men om hva jeg faktisk gidder å bruke tid på... Anonymkode: 231b3...8ac Samme her. 20 minutter på cafe sparer meg mer tid enn 60 minutter på chat, og sier meg mer om dette er en person jeg vil bli bedre kjent med. Anonymkode: 00a97...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #58 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånn er det blitt desverre. Menn er lei av å bruke masse energi på å bli kjent over nett for så å plutselig oppleve at den ene eller andre parten ikke passer sammen. Jeg brukte mye energi på chat for å bli kjent med damer tidligere, men det første sjeldent til noe etter vi hadde truffet hverandre. Så enkelt og greit, man er lei. Hilsen M39 Anonymkode: f0f59...35a Forstår dette veldig godt. Er selv kvinne og mener at det er best å møtes for å ta en kaffe. Sånne treff kan være veldig hyggelige og sosiale, men ikke nødvendigvis noe mer enn det. Anonymkode: f81d5...dc9 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #59 Skrevet 30. mai Synes chatting kan bli litt upersonlig og kaldt på en måte. Jeg er ikke en særlig utadvendt mann, men synes likevel det er lettere å kommunisere når vi har blikkontakt og annet kroppsspråk. Kan selvsagt få trøbbel med flaupauser, som man ikke har på tekst, men en kaffe sier då mye mer enn meldinger att og fram. Så skal det sies at jeg har vært på veldig få dates. Tinder er for overfladisk og jeg gidder ikke sende ørten meldinger til personer jeg ikke aner noe om. For nesten ingen skriver særlig i profilen, eller fyller ut fakta mm. Så da har jeg bare bilder å gå på i 80% av tilfellene. Derfor har jeg likt sukker mer, der har vi vertfall matchtreet som utgangspunkt, selv om mange der også skriver lite ellers. Særlig for de av oss som ønsker et langvarig forhold, så er det lurt å få et greit inntrykk først fra profil og meldinger. Men synes likevel ingenting slår personlig oppmøte. Og nå håper jeg det faktisk blir klaff med hun jeg skal treffe igjen, og disse hersens apoene og profilene kan slettes Anonymkode: e0179...51f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #60 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke gir seg, hva mener du egentlig? At de skal jakte på deg om du virker uintressert da eller? Har du samme kravene til deg selv da? Anonymkode: f81d5...dc9 Nei nei. Ikke jakte. Det har jeg ikke behov for. Når man ikke kjenner hverandre så kan det være litt skummelt. Ihvertfall for min del er det slik. Jeg prøver å vise interesse på min måte. Anonymkode: 9e6e1...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå