AnonymBruker Skrevet 29. mai #21 Skrevet 29. mai Jeg er skikkelig forbauset over at menn er villig til å kjøre opp til 40 mil hver vei for en kaffe med noen de ikke har noe info om (vet ikke engang om jeg har barn), eller bilde av. Og det er ikke èn gang dette har blitt foreslått, men jeg vil si at ukentlig får jeg forespørsler om å møtes fra menn som er villig til å bruke en hel dag på kjøring for en kaffe (ikke alle 40 mil selvfølgelig - men inntil 40 mil har jeg opplevd å få spørsmål fra). Og jeg er selvfølgelig ikke dummere enn at jeg skjønner at mange av disse også håper på å få seg litt når man møtes. Tror kanskje noen av de tenker at bare vi får møtes, så skal han klare å få litt mer enn en kaffedate ut av det. For meg roper dette desperasjon, og da mister jeg helt interessen faktisk. Anonymkode: 231b3...8ac 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #22 Skrevet 29. mai Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med noen skriftlig. Det er veldig ineffektivt. Det er mye bedre å sette av en time eller to til å bli kjent gjennom et fysisk møte. I verste fall blir det en hyggelig prat, og man slipper å bruke dagevis på noe som ikke leder noe sted likevel. Jeg merker også at jeg blir dårligere og dårligere på chatting jo eldre jeg blir. Da jeg var 16 funka det, men som 37-åring synes jeg bare det er slitsomt. Anonymkode: 2d1b3...08c 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #23 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med noen skriftlig. Det er veldig ineffektivt. Det er mye bedre å sette av en time eller to til å bli kjent gjennom et fysisk møte. I verste fall blir det en hyggelig prat, og man slipper å bruke dagevis på noe som ikke leder noe sted likevel. Jeg merker også at jeg blir dårligere og dårligere på chatting jo eldre jeg blir. Da jeg var 16 funka det, men som 37-åring synes jeg bare det er slitsomt. Anonymkode: 2d1b3...08c Godt poeng, og jeg tror også at for mange er skriftlig kommunikasjon vanskelig og ikke ideelt. Jeg forstår det godt, men samtidig skal det ikke så veldig mye til for å vise bittelitt interesse og ha litt skriftlig kommunikasjon. Om man her helt ute av stand til det, så er det mye bedre å si det som det er enn mange av de andre argumentene som brukes - typisk at man får høre at man er "useriøs" fordi man ikke vil gå på blind date osv. Anonymkode: 231b3...8ac 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er selvfølgelig ikke enten eller, og man behøver selvfølgelig ikke chattes i ukesvis før man møtes. De kan holde med en times tid og så møtes dagen etter. Poenget er at når det første man spør om er, å møtes - så skygger jeg alltid unna for det virker helt desperat i min verden. Mann her, men det må selvsagt ses litt an. Jeg synes det er enklere å prate med folk når vi fysisk treffes for en kaffe for eksempel, men ikke som første melding selvsagt. Flott å "prate" litt først i meldinger. Og hvis det er lange meldinger fram og tilbake, så forstår vi sikkert begge to at det er seriøst. Ting er ikke så svart/hvitt som det ofte blir framstilt her på kg, både av menn og kvinner. Men jeg skulle ønske langt flere på apper var seriøse og ikke oset av "jeg er bare intr i sex". Da hadde forhåpentligvis færre blitt frustrerte og generalisert heftig om både menn og kvinner her inne. Anonymkode: e0179...51f 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai Jeg blir ALLTID kjent først. Det opplyses om på profilen min også. Noen prøver seg likevel, men jeg har lykkes godt. Møtes selvsagt også på offentlig sted første gang. Anonymkode: 9f067...e1e 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #26 Skrevet 29. mai Ymse meninger skrev (3 timer siden): Forskjellen her er at så lenge menn føler kjemi og attraksjon for kvinnen så er det ikke så nøye hva hun jobber med, har av hobbyer, hva hun liker å spise osv.. det er ikke så mange deal breakers for dem. Dette er derimot mye mer viktig for kvinner som ønsker å vite om fyren både er oppegående, dugandes og emosjonelt tilgjengelig før man gidder å bruke dyrbar fritid på å treffes. Så vi har lyst å chatte litt først for å være sikker på at det ikke kommer en deal breaker 10 min inn i daten. Det gidder ikke dem å bruke så mye tid på. Tenker dette er sakens kjerne. Kvinner har ofte et mye større informasjonsbehov enn menn, mye fordi de har krav og forventninger til ting som menn oppfatter som mindre viktige i et forhold (og definitivt for noe kortvarig). Anonymkode: 8ca3f...94c 6 1
Sparkling_Pink Skrevet 29. mai #27 Skrevet 29. mai Det er ikke noe problem for meg å si at jeg vet for lite til at jeg er interessert i å møtes. Stort sett er det jeg som tar initiativ til at jeg møter folk på nett, det tar gjerne minst ei uke, av og til dessverre år. Det er for lang tid, men det skjer innimellom. Men jeg er ikke på Tinder. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #28 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man blir ikke kjent på chat. Og hvis man tror man har blitt kjent så blir man ofte skuffet. Finn noen som virker oppegående. Ta en kopp kaffe på dagtid på et offentlig sted. Hvis de er helt noldus så koster det deg 40,- og 25 minutter. Heller enn lang tids chatting. Anonymkode: 00a97...eb8 Men man får jo ikke sjans til å finne ut om noen er oppegående engang… jeg snakker ikke om chatting i ukesvis uten å møtes, par-tre samtaler bare vil ikke møte noen bare for å møte hvem som helst. Vil jo møtes hvis det er potensial der, da sier det seg selv at man må møtes for å finne ut av om det er noe der. Anonymkode: f8c56...30f 2 2
Nadine Skrevet 29. mai #29 Skrevet 29. mai Jeg er helt enig i at det er fint å treffes raskt, men ikke etter to meldinger 😂 Man må jo filtrere på litt mer enn bilder, altså. Ellers aner man ikke hva man møter, om det er en som ser på mot i brøstet i senga hver kveld eller sparer på porselenkatter. Jeg har tid til noen dager chatting uten at det er «bortkastet» Har han ikke tid til det er vi nok uansett for ulike 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #30 Skrevet 30. mai Det er jo ikke sånn at alle som vil møtes tidlig er ute etter sex! Det å treffes og prate er egentlig den beste måten å bli kjent på, og da man enklest finner ut om det er noen kjemi. Dumt å chatte i lange tider og så finne ut at man ikke er på bølgelengde når man treffes. Anonymkode: b7eae...02c 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #31 Skrevet 30. mai Menn ønsker å bli kjent om du er bra nok til å vurdere som noen potensiell for en langvarig relasjon. Om menn ikke er intr i å bli kjent er det fordi du ikke er bra nok til noe langvarig. Da er det egentlig din egen feil at du fokuserer på menn som er bedre enn hva du kan forvente å få. Anonymkode: 3610e...a61
AnonymBruker Skrevet 30. mai #32 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 0.05): Finnes det ikke lenger mannfolk som vil bli kjent først???? Og som ikke er ute etter ons er det j e g som er sær? Nei. Du bare går etter feil menn, pluss at du må innse at enkle menn som bare er ute etter ligg er i flertall på datingmarkedet og damene går på limpinnen hver gang, fordi de har lest på KG at det er lurt å ha sex på første eller andre date fordi sex er så viktig for dem. 🙃 Anonymkode: 2f402...3c4 1
exictence Skrevet 30. mai #33 Skrevet 30. mai Jeg syness det er kjedelig å chatte. Jeg vil bli kjent med noen ved å treffe dem 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #34 Skrevet 30. mai Man luker ut de som er useriøse/ikke verdt tiden på da. Gidder ikke møte noen som ikke klarer å holde en samtale på chat i noen dager/uker. Anonymkode: df181...3d8 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #35 Skrevet 30. mai Mulig jeg er gammeldags og jeg har vel egentlig ikke så mye erfaring med datingapper, men går man ikke på date for å bli kjent med hverandre? Anonymkode: 29682...621 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #36 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mulig jeg er gammeldags og jeg har vel egentlig ikke så mye erfaring med datingapper, men går man ikke på date for å bli kjent med hverandre? Anonymkode: 29682...621 Jeg fikk 50+ matcher som svarte og skrev til meg, kunne ikke møte alle, så måtte jo lukte ut noen på et vis. Anonymkode: df181...3d8 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #37 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Mulig jeg er gammeldags og jeg har vel egentlig ikke så mye erfaring med datingapper, men går man ikke på date for å bli kjent med hverandre? Anonymkode: 29682...621 Selvfølgelig. Og her diskuteres det hvorvidt man er interessert i å møte noen man ikke har noe informasjon om eller vet om man i det hele tatt har lyst til å møte i utgangspunktet. Selv i "gamledager" gjorde man jo ikke det... Og hvis det skal være en "blind date" i ordets originale forstand, så er det jo personer som noen mener du vil komme godt overens med. På nett, uten bilde kan det være hvem som helst. Anonymkode: 231b3...8ac 2 4
Sykkelkopp Skrevet 30. mai #38 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 0.05): Jeg er på en datingside, relativt ny der. Har ikke datet noe siste årene, men vurderer nå å prøve å kanskje bli kjent med noen. Problemet mitt er at mannfolk sier hei, litt info om status i livet og så vil de møtes. Og blir furt når jeg forklarer at jeg gjerne vi bli litt kjent først. jeg forstår godt at man ikke vil chatte i evigheter, men er det for mye å forlange at man blir litttt kjent først? Så man får en ide om hvem man har å gjøre, og om man vil møtes eller ikke. Virker som mannfolk kun et ute etter et kjapt ligg, og vil bruke minst mulig tid og energi på å få det. Finnes det ikke lenger mannfolk som vil bli kjent først???? Og som ikke er ute etter ons er det j e g som er sær? Anonymkode: f8c56...30f Ingen mann som tar seg og tiden hans seriøst vil kaste bort tid på å være chattevennene din. Dere må bli kjent igjen uansett når dere møtes, chat er meningsløst. Mange damer vil og bare kaste bort tiden vår og aldri møtes. Virkelig ikke verdt det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #39 Skrevet 30. mai Sykkelkopp skrev (8 minutter siden): Ingen mann som tar seg og tiden hans seriøst vil kaste bort tid på å være chattevennene din. Dere må bli kjent igjen uansett når dere møtes, chat er meningsløst. Mange damer vil og bare kaste bort tiden vår og aldri møtes. Virkelig ikke verdt det. Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Mener du at en liten presentasjon av seg selv, hva man er på utkikk etter, og litt basic info om seg selv og et bilde eller to er for mye å be om/gidde å sende før man foreslår å bruke tid på å møtes? Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener at det er et "enten eller" senario? Tror TS, som meg ikke snakker om ukesvis med chatting, men la oss si til sammen 30 min da. Hadde det vært for mye for deg å kaste bort før du brukte et par timer til å reise et sted å møtes for kaffe? Anonymkode: 231b3...8ac 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #40 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig jeg er gammeldags og jeg har vel egentlig ikke så mye erfaring med datingapper, men går man ikke på date for å bli kjent med hverandre? Anonymkode: 29682...621 Forsåvidt, men det er greit å kommunisere litt ut over 'hei, møtes i kveld' før man avtaler date. Anonymkode: 5c43c...1d1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå