Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på en datingside, relativt ny der. Har ikke datet noe siste årene, men vurderer nå å prøve å kanskje bli kjent med noen. 

Problemet mitt er at mannfolk sier hei, litt info om status i livet og så vil de møtes. Og blir furt når jeg forklarer at jeg gjerne vi bli litt kjent først. 

jeg forstår godt at man ikke vil chatte i evigheter, men er det for mye å forlange at man blir litttt kjent først? Så man får en ide om hvem man har å gjøre, og om man vil møtes eller ikke. 

Virker som mannfolk kun et ute etter et kjapt ligg, og vil bruke minst mulig tid og energi på å få det. 

Finnes det ikke lenger mannfolk som vil bli kjent først???? Og som ikke er ute etter  ons

er det j e g som er sær? 

Anonymkode: f8c56...30f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke kjent over chatting. Må ikke være sex, men personlig møte avgjør kjemi raskt. Om man da har chattet i lang tid så er jo det nesten bortkastet. 

Anonymkode: dc069...2df

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å møtes raskt, da merker man om eventuell kjemi på tekst er lik i levende live.

Tror jeg chatta med kjæresten 2 døgn før vi møttes, og da gikk en del av samtalene på nett til å finne ut tid og sted. Dvs vi hadde avtalt at vi kom til å møtes raskt. Vi så nettopp på det å utsette det, som useriøst og "textationship". 

Anonymkode: d6d1e...42b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det å tekste ei uke eller to før man møtes er greiest. Man kan være både spent og nervøs på første møtet, som kan ødelegge førsteinntrykket til begge. Man kan jo også risikere å møte psyke folk etter kort meldingsutveksling/lite teksting før møte.

Da har man også bare kastet bort kort tid på meldingsutveksling framfor mye energi på å fikse seg og dra ut på date. 

Anonymkode: 9e004...e97

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er litt sær, men er vel for det tryggeste. Hjernen din ønsker at du helst skal få et bilde over hvem de er før du møter de fysisk. Men som de over sier, det er bare å kjøre på og møte de på offentlige steder, så får du et raskt innblikk over hvem de er som personer.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
RealistiskDot skrev (5 minutter siden):

Du er litt sær, men er vel for det tryggeste. Hjernen din ønsker at du helst skal få et bilde over hvem de er før du møter de fysisk. Men som de over sier, det er bare å kjøre på og møte de på offentlige steder, så får du et raskt innblikk over hvem de er som personer.

Men når man bare får navn og alder, og nesten en ordre om å møtes på melding nr 2 fordi de ikke vil kaste bort tiden på texting. Forstår at mange sikkert har brent seg på det, men det kan vel ikke andre igjen lastes for. 

Ikke noe særlig å føle at man nesten blir presset til å enten møtes eller ikke prate mer. Og når man har en del likes, hvem skal man møte? Må jo sile litt. Kan ikke bare gå etter bilde og alder. 

Ja, jeg er litt sær og gammeldags, men dating nå er heller ikke lett. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på en datingside, relativt ny der. Har ikke datet noe siste årene, men vurderer nå å prøve å kanskje bli kjent med noen. 

Problemet mitt er at mannfolk sier hei, litt info om status i livet og så vil de møtes. Og blir furt når jeg forklarer at jeg gjerne vi bli litt kjent først. 

jeg forstår godt at man ikke vil chatte i evigheter, men er det for mye å forlange at man blir litttt kjent først? Så man får en ide om hvem man har å gjøre, og om man vil møtes eller ikke. 

Virker som mannfolk kun et ute etter et kjapt ligg, og vil bruke minst mulig tid og energi på å få det. 

Finnes det ikke lenger mannfolk som vil bli kjent først???? Og som ikke er ute etter  ons

er det j e g som er sær? 

Jeg skjønner veldig godt hva du mener TS. Opplever selv det samme. Jeg synes det er i overkant "desperat" alle disse mennene som vil møtes umiddelbart. Ofte uten annet enn "hei, vil du møtes?". Til alt overmål har de hverken sett bilde av meg, eller har noe bilde (eller tekst) om seg selv i profilen.

Jeg lever veldig godt med at jeg ikke gidder å bruke tid på å møte en vilt fremmed jeg ikke aner om jeg har noe som helst til felles med eller er interessert i å bli videre kjent med. Det er jo nettopp det - i min verden fungerer det best å chatte litt først, og blir man nysgjerrig på vedkommende så kan man jo gjerne møtes. Gjerne med en facetime eller telefon først.

Jeg har kanskje et mer avslappet forhold til dette med dating. Litt sånn "det som skjer det skjer, dersom jeg skulle møte noen". Jeg opplever at mange av mennene jeg møter på nettsidene er utålmodige og på grensen til desperate. Noen etter bare sex - og andre bare fordi de vil ha kjæreste og kravene er ikke så høye så lenge de finner noen de går overens med. Trist.

Anonymkode: 231b3...8ac

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda de finnes. Jeg er en av dem. Men jeg tror flertallet av de som er på datingapper er der for ons og casual dating. 

Anonymkode: 2f402...3c4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

er det j e g som er sær? 

Man blir ikke kjent på chat. Og hvis man tror man har blitt kjent så blir man ofte skuffet.

Finn noen som virker oppegående. Ta en kopp kaffe på dagtid på et offentlig sted. Hvis de er helt noldus så koster det deg 40,- og 25 minutter. Heller enn lang tids chatting.

Anonymkode: 00a97...eb8

• Liker 6
Skrevet

Jeg har hatt en god del sexpartnere, men aldri ons. Har bare brukt datingsider i noen mnd i løpet av livet, men likte å bli litt kjent med folk. De du snakker med er nok ute etter ons. Men tinder er jo en liggeapp

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man blir ikke kjent på chat. Og hvis man tror man har blitt kjent så blir man ofte skuffet.

Finn noen som virker oppegående. Ta en kopp kaffe på dagtid på et offentlig sted. Hvis de er helt noldus så koster det deg 40,- og 25 minutter. Heller enn lang tids chatting.

Enig. 

Anonymkode: 4e6c6...c94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også liker å chatte litt først, i noen dager før vi avtaler treff. Så der jeg an interessen også etter at vi har avtalt før vi har møttes. 

Husker en fyr jeg chattet litt med. Vi avtalte å møtes. Etter at vi avtalte det, var han skikkelig treig på å svare meg. Viste lite engasjement. Selv om han var pålogget flere ganger, så svarer han ikke før flere timer etter. Endte med at jeg slettet han. Møtte han aldri 

Han jeg er sammen med i dag, chattet jeg med i 3 dager før vi avtalte treff. Tror det gikk en ukes tid fravi avtalte til vi traff hverandre. Han viste engasjement hele veien, jeg også. Det ble match 

Anonymkode: 0dfaf...94c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper mange av mennene har forhåndsskrevet en lang melding om seg selv og masse info, som de lagrer og kopierer og massesender. Og da har de lagt ned så mye tid i den forhåndsskrevne meldingen at å svare på noe er for mye forlangt. De vil jo ha resultater men ikke arbeid. De vil ha en takknemlig jente som biter på det harde arbeidet de la ned i det lange forhåndsskrevne dilldallet sitt. Og så vil de ha sex og se det an.

Anonymkode: 632fe...46b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er mye bedre å treffes fysisk framfor å chatte. Du blir ikke kjent med folk ved å chatte. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å treffes fysisk betyr ikke at du må ligge med de. Du kan utelukke de veldig fort om det er den veien de går. Da slipper også du å kaste bort din tid på å chatte med de først. 

Ta en kopp kaffe eller noe i den duren på en kafé på første treff, noe helt enkelt og raskt. 

Anonymkode: 65417...be7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som mener man ikke blir kjent med å skrive/chatte - eller snakke på telefonen for den saks skyld. Dette er argumentet til de som vil møtes uten å ha bilde av seg selv i profilen eller å ha sett bilde av meg. 

Man kan lyve like mye skriftlig som muntlig/in person (bare så det er sagt). Men jeg tror poenget til oss som ikke gidder å møte noen uten å ha skrevet med de er at man får selvfølgelig en følelse om dette er en person man blir mer nysgjerrig på om faktisk har lyst til å møte å bli kjent med. Det er selvfølgelig ikke enten eller, og man behøver selvfølgelig ikke chattes i ukesvis før man møtes. De kan holde med en times tid og så møtes dagen etter. Poenget er at når det første man spør om er, å møtes - så skygger jeg alltid unna for det virker helt desperat i min verden.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Til dere som mener man ikke blir kjent med å skrive/chatte - eller snakke på telefonen for den saks skyld. Dette er argumentet til de som vil møtes uten å ha bilde av seg selv i profilen eller å ha sett bilde av meg. 

Man kan lyve like mye skriftlig som muntlig/in person (bare så det er sagt). Men jeg tror poenget til oss som ikke gidder å møte noen uten å ha skrevet med de er at man får selvfølgelig en følelse om dette er en person man blir mer nysgjerrig på om faktisk har lyst til å møte å bli kjent med. Det er selvfølgelig ikke enten eller, og man behøver selvfølgelig ikke chattes i ukesvis før man møtes. De kan holde med en times tid og så møtes dagen etter. Poenget er at når det første man spør om er, å møtes - så skygger jeg alltid unna for det virker helt desperat i min verden.

Hvor mye info du trenger er selvsagt opp til deg. Sammenlignet med å tilfeldig møte noen på fest så vil jeg si at jeg klarer meg med ganske lite bakgrunnsinfo for å vite om dette er noen jeg kan spandere 25 minutter av livet mitt på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mye info du trenger er selvsagt opp til deg. Sammenlignet med å tilfeldig møte noen på fest så vil jeg si at jeg klarer meg med ganske lite bakgrunnsinfo for å vite om dette er noen jeg kan spandere 25 minutter av livet mitt på.

Det er jo to helt forskjellige ting: hvis man er på fest kan man fortsette å prate der man er. Hvis man møtes på en app må man faktisk sette av tid til å reise et annet sted og bruke tid på dette møte uten at man aner om det i det hele tatt er noen man overhode har lyst til å slå av en kort prat med.

Det handler ikke om mengden informasjon, men om man blir trigget/nysgjerrig på å bli mer kjent med vedkommende. Og det kan ta 20 min i en chat.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Forskjellen her er at så lenge menn føler kjemi og attraksjon for kvinnen så er det ikke så nøye hva hun jobber med, har av hobbyer, hva hun liker å spise osv.. det er ikke så mange deal breakers for dem.

Dette er derimot mye mer viktig for kvinner som ønsker å vite om fyren både er oppegående, dugandes og emosjonelt tilgjengelig før man gidder å bruke dyrbar fritid på å treffes. Så vi har lyst å chatte litt først for å være sikker på at det ikke kommer en deal breaker 10 min inn i daten. Det gidder ikke dem å bruke så mye tid på.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, ingen i heeele verden. Vi mannfolk er visst noen drittsekker, alle som en.

Anonymkode: a3e3d...7c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tekstet i noen uker før møte. Men nå er det noen timer kjøring for oss begge. 
Men har hatt 3 møter og med det 2 overnattinger. 
Tar det rolig da begge har barn og ulike uker. 

Anonymkode: 5dee9...341

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...