AnonymBruker Skrevet 29. mai #81 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har selv forlatt flere menn hvor det seksuelle var mildt sagt lite tilfredsstillende. Fra svært lite sex, og egoistisk når det først var sex, til mann som regelrett mente at han burde kunne forvente at jeg aksepterte ubehag for hans tilfredsstillelse. Anonymkode: 1df2c...d06 En gammel «klassiker» man heldigvis ikke treffer på like ofte lenger. Historisk har jo akkurat dette vært en av de vanligste årsakene til undertrykket kvinnelig seksualitet, autonomi og nytelse. Når en mann forventer at kvinner må tåle ubehag for å tilfredsstille hans seksuelle behov, går det rett i kjernen på seksuell rettighetsmentalitet, eller seksuell objektivisering som det ofte omtales som. Dette er ofte tradisjonelt knyttet til patriarkalske holdninger og er jo en del av opphavet til «toksisk maskulinitet» som jo er et omstridt begrep for å si det forsiktig😅, i hvert fall i «mannosfæren». Men i bunn og grunn hadde jo begrepet «toksisk maskulinitet» sin bruk for å beskrive samfunnsmessige forventninger til maskulinitet, som igjen fører til holdninger der menn føler de har rett til å dominere eller kreve seksuell tilfredsstillelse, ofte på bekostning av kvinners velvære. I værste fall kan de seksuelle erfaringene du beskriver om partners forventning om ditt ubehag for han sin tilfredstillelse knyttes til seksuell narsissisme, der en person (her en mann) setter sine egne behov i sentrum og viser liten empati for partnerens opplevelse. Denne type narsissisme vil du også gjerne da se også i andre samenhenger og ikke bare i den seksuelle delen av forholdet. I ekstreme tilfeller der denne narsissismen er veldig fremtredende, kan det nærme seg eller krysse grensen til seksuell vold eller overgrep. Tenker det var utrolig bra for din del og ditt seksuelle velvære at du avsluttet denne relasjonen 😊. Anonymkode: 89194...900 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #82 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg får ikke dekt det seksuelle behovet mitt i det forholdet jeg er i nå. Vi er rett og slett for forskjellige, både på preferanser og hva vi liker. Burde jeg forlate min partner kun pgr av dette, til tross for at jeg er glad i henne? Gresset er vel ikke alltid grønnere på andre siden tenker jeg, men skal ærlig innrømme at jeg savner sex hvor jeg føler at både jeg og dama jeg har sex med blir tilfredsstilt. Fantaserer mye om andre, med andre ord. Anonymkode: a300a...4a1 Ønsker deg velkommen i klubben ! Undres på hvordan dere opplevde den seksuelle kjemien mellom dere og øvrige preferanser når dere møtte hverandre , og etterhvert flyttet saman. Er ein foreldre m/ omsorgsansvar for barn så er min holdning at barnas behov selvsgat må gå foran sexen.. Har ein ikkje barn, og er ugift (samboere) så er utgangspunkte mindre komplisert å avslutte forholdet. Du bør kanskje spørre deg selv hva du vil oppnå ved avslutte forholdet til din partner til fordel for sex. Kanskje finner du deg partner som "kun" kan tilfredstille ditt seksuelle behov, men kjemien er forskjellig på mange andre områder. Er omlag i tilsvarende situasjon som du, men orker ikkje tanken på å selge hus og hjem, "begynne på nytt på grunn av mangel på sex" . Vet det finnes mange både kvinner og menn der ute som opplever ulikt sexbehov, og spøsmålet er hva som er alternativet. ? Anonymkode: 017ee...65a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #83 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virkelig? Hanner og hunner er likt stilt med biologiske drifter drevet frem av testosteron? Link gjerne til forskning som gir dette resultat blant pattedyr (som vi er). Anonymkode: 2bfb6...3d7 Jeg skrev at både kvinner og menn har seksuell lyst som er drevet av hormoner.. testosteron og østrogen. Vet ikke helt hva med dette du mener er kontroversielt? Jeg skrev ikke at testosteron og østrogen er likestilt hos begge kjønn. Testosteron påvirker kvinnelig seksualitet, om enn i mindre mengder enn hos menn, og effekten varierer mellom individer. Testosteron er sterkt knyttet til seksuell lyst hos både kvinner og menn. Hos kvinner produseres testosteron i små mengder i eggstokkene og binyrene, og det bidrar til å regulere seksuell opphisselse og interesse. Høyere nivåer av testosteron hos kvinner kan øke seksuell lyst, mens lave nivåer kan føre til redusert libido. Testosteron påvirker fysiologiske aspekter ved seksualitet, som blodstrøm til bekkenet og følsomhet i kjønnsorganene, noe som kan forsterke opphisselse og seksuell respons hos kvinner. Kvinners testosteronnivåer varierer naturlig gjennom menstruasjonssyklusen, med en topp ofte rundt eggløsning, noe som kan forklare økt seksuell lyst i denne perioden. Lave testosteronnivåer, for eksempel ved menopause eller hormonelle ubalanser, kan føre til redusert seksuell lyst eller vansker med opphisselse. I noen tilfeller brukes testosteronbehandling for å hjelpe kvinner med lav libido. Fortsatt ikke veldig utbredt, men gjøres med gode resultater for de somm får denne hjelpen. Om det er link til forskning som viser at testosteron påvirker kvinnelig seksualitet, spesielt når det gjelder lyst og fysiologisk respons, så kan du få finne dette selv. Det er like absurd som å be om link til forskning som viser at jorden ikke er flat. Anonymkode: 89194...900 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #84 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. De fleste allo-seksuelle ser på jevnlig sex som en av flere uttrykk for kjærlighet. Og det vil de flesteparten ha. Så er jo spørsmålet hvorfor ting ikke fungerer. Tull å sykeliggjøre at et par har sex og flørter sammen Anonymkode: 30537...2b6 Hva snakker du om? Som jeg skrev. Sex er en flott manifestasjon av kjærlighet og selvfølgelig en fin og vanlig måte man «viser kjærlighet» og ja, de fleste mennesker i en parrelasjon ønsker sex. Hvor og når har jeg skrevet at man er syk om man ønsker sex med kjæresten sin? Anonymkode: 89194...900
Snok1 Skrevet 29. mai #85 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samtidig vet jeg at respons av typen du Nettop kom med, er helt «etter boken» for noen som på en eller annen måte konfronteres med sine avvik. Personer som sitter ansikt til ansikt og i større grad tvinges til å reflektere over egen fungering, historikk osv, er ikke like raske til å projisere som det blant annet du gjør her. Som sagt, din respons er forventet. Hvilke avvik er det du sikter til? Vær konkret. Hvilken kompetanse besitter du, som kan fjerndiagnostisere andres seksualpsyke på grunnlag av noen innlegg på et anonymt forum? Du er åpenbart ikke psykolog, for da ville du brutt deres første etiske regel. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #86 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det rare er at de kan oppgi (også anonymt her på KG) at partneren er flott og god og de trives i forholdet og med familien. De vil bare ikke ha sex. Anonymkode: c124a...0ea Du mener det er «rart» at noen syntes de har en flott og god partner og familie de trives med selvom de ikke ønsker å ha sex? Det er ikke mer rart en at man kan ville ha sex med man ikke nødvendigvis syntes er flott eller har familie med. Du tror åpenbart sex er så statisk og autonomt at lysten på sex er der nærmest automatisk livet ut, fordi man har en flott partner og en familie. Interessant perspektiv. Selvfølgelig virkelighetsfjernt og totalt ignorant for de enorme svingningene en normal seksualfunksjon er igjennom i et livsløpsperspektiv og hvor sårbar seksuell lyst er for påvirkning. Nei, det er ikke rart at noen trives i et forhold selv om de ikke lenger har sex. Seksualitet er bare én del av et forhold, og mange par finner glede, tilfredshet og nærhet på andre måter. Mange par opplever dyp emosjonell, intellektuell eller fysisk nærhet gjennom andre aktiviteter eller delte verdier, som kan være like meningsfulle som sex. Seksuell lyst kan variere over tid på grunn av alder, helse, stress, barn, eller hormonelle endringer (som menopause eller lave testosteronnivåer). Par kan fortsatt trives hvis de tilpasser seg og prioriterer andre aspekter av forholdet. Man er ikke rar eller unormal om lysten på sex i korte eller lengre perioder i livet frafaller. Man avviker derimot fra normalen om man har en konstant sexlyst som ikke påvirkes igjennom livet. Hverken av alder, stress, helse, hormonelle endringer osv osv osv. Anonymkode: 89194...900 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #87 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg får ikke dekt det seksuelle behovet mitt i det forholdet jeg er i nå. Vi er rett og slett for forskjellige, både på preferanser og hva vi liker. Burde jeg forlate min partner kun pgr av dette, til tross for at jeg er glad i henne? Gresset er vel ikke alltid grønnere på andre siden tenker jeg, men skal ærlig innrømme at jeg savner sex hvor jeg føler at både jeg og dama jeg har sex med blir tilfredsstilt. Fantaserer mye om andre, med andre ord. Anonymkode: a300a...4a1 Jeg kjenner meg igjen i dette, jeg og kona har ulike tanker og preferanser innenfor sex. Hvis du ikke har barn så ville jeg tatt en aktiv vurdering rundt hvor viktig sex er for deg i et forhold, fordi det blir kun dårligere herifra. Jeg tenker at hvis du har barn så må du manne deg opp å undertrykke den delen av deg. Sånt kan kanaliseres over i feks trening. I det store å hele er det alt for uviktig som grunn for å bryte opp barnas liv for noe sånt. Begrav driften dine så går det bra. Mann 30-årene Anonymkode: c09d2...839
AnonymBruker Skrevet 29. mai #88 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere menn som går med på slike kvinnestyrte forhold, dere er jo med på å opprettholde eksistensen av disse. Hadde alle menn sagt nei til dårlig sex, lite sex, sagt at da blir det ikke forhold, så hadde kvinner måttet rette seg etter dette. Da hadde kvinnene også typisk fått mer lyst. Vinn vinn. Anonymkode: b4aa4...8e8 Da hadde det ikke vært mange menn i forhold i Norge... Anonymkode: c09d2...839 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #89 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skrev at både kvinner og menn har seksuell lyst som er drevet av hormoner.. testosteron og østrogen. Vet ikke helt hva med dette du mener er kontroversielt? Jeg skrev ikke at testosteron og østrogen er likestilt hos begge kjønn. Testosteron påvirker kvinnelig seksualitet, om enn i mindre mengder enn hos menn, og effekten varierer mellom individer. Testosteron er sterkt knyttet til seksuell lyst hos både kvinner og menn. Hos kvinner produseres testosteron i små mengder i eggstokkene og binyrene, og det bidrar til å regulere seksuell opphisselse og interesse. Høyere nivåer av testosteron hos kvinner kan øke seksuell lyst, mens lave nivåer kan føre til redusert libido. Testosteron påvirker fysiologiske aspekter ved seksualitet, som blodstrøm til bekkenet og følsomhet i kjønnsorganene, noe som kan forsterke opphisselse og seksuell respons hos kvinner. Kvinners testosteronnivåer varierer naturlig gjennom menstruasjonssyklusen, med en topp ofte rundt eggløsning, noe som kan forklare økt seksuell lyst i denne perioden. Lave testosteronnivåer, for eksempel ved menopause eller hormonelle ubalanser, kan føre til redusert seksuell lyst eller vansker med opphisselse. I noen tilfeller brukes testosteronbehandling for å hjelpe kvinner med lav libido. Fortsatt ikke veldig utbredt, men gjøres med gode resultater for de somm får denne hjelpen. Om det er link til forskning som viser at testosteron påvirker kvinnelig seksualitet, spesielt når det gjelder lyst og fysiologisk respons, så kan du få finne dette selv. Det er like absurd som å be om link til forskning som viser at jorden ikke er flat. Anonymkode: 89194...900 Skjønner ikke at det må være en kamp om hvem som eier sterkeste seksualitet. Ikke uvanlig at både kvinner og menn har vært i forhold med partner med mindre lyst. At menn har mest lyst på tilfeldig sex og har mindre hemninger for det er vel ganske utvilsomt, men det er ikke uvanlig at kvinnen har mest lyst i et forhold. Mest ok for begge å finne en de passer noenlunde sammen med seksuelt, uansett, og temmelig uvesentlig hvem som har mest lyst når to ikke passer sammen. Hva er det å vinne i det? Jeg vant iallefall ingenting da jeg var sammen med mann som hadde betydelig lavere behov enn meg. Vi vinner begge på å faktisk passe sammen i nåværende forhold, og det hadde vært tilfellet uansett hva vårt behov lå på. Uansett lystnivå er det jo også en ting som er svært vesentlig. Ingen får lyst av dårlig sex, så det og relasjonen totalt sett må iallefall ivaretas godt. Jeg er kvinne med relativt høy lyst, men som allerede nevnt i tråden kan slikt ødelegges også. Uansett hvor høy lyst har man ikke lyst på dårlige opplevelser. Det dreper til og med lysta hos oss med høy nok lyst til å matche stadig kåte menn. Med mann som har skjønt det har det aldri blitt problemer med å miste lyst. (Selv om livet selvfølgelig kan påvirke midlertidig, begge to.) Blir sex krav, surhet, mas, negativt og ubehag, da er det ikke noe rart at lysta forsvinner. Uansett utgangspunkt. Jeg kunne ikke kopiert min gode lyst i dette forholdet over til annet forhold, med mann som ikke ivaretok den godt. Da hadde den dødd. Anonymkode: 1df2c...d06 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #90 Skrevet 29. mai Men hva konkret er det TS savner og ikke får dekket i forholdet? Har han spesielle fetisjer eller noe annet spesielt han vil gjøre som hun ikke liker? Eller er det at han vil ha sex flere ganger i uka, mens hun kan gå en måned eller mer uten å føle noen mangel? Eller er det noe helt annet han savner og ikke får dekket? Vanskelig å mene så mye om dette når vi ikke får vite konkret hva han savner og ønsker av sex? Anonymkode: 7b3ac...f60 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #91 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor og når har jeg skrevet at man er syk om man ønsker sex med kjæresten sin? Anonymkode: 89194...900 Du skrev masse psykobabbel om å være "avhengig av sex som bekreftelse". Anonymkode: 30537...2b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #92 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke at det må være en kamp om hvem som eier sterkeste seksualitet. Ikke uvanlig at både kvinner og menn har vært i forhold med partner med mindre lyst. At menn har mest lyst på tilfeldig sex og har mindre hemninger for det er vel ganske utvilsomt, men det er ikke uvanlig at kvinnen har mest lyst i et forhold. Mest ok for begge å finne en de passer noenlunde sammen med seksuelt, uansett, og temmelig uvesentlig hvem som har mest lyst når to ikke passer sammen. Hva er det å vinne i det? Jeg vant iallefall ingenting da jeg var sammen med mann som hadde betydelig lavere behov enn meg. Vi vinner begge på å faktisk passe sammen i nåværende forhold, og det hadde vært tilfellet uansett hva vårt behov lå på. Uansett lystnivå er det jo også en ting som er svært vesentlig. Ingen får lyst av dårlig sex, så det og relasjonen totalt sett må iallefall ivaretas godt. Jeg er kvinne med relativt høy lyst, men som allerede nevnt i tråden kan slikt ødelegges også. Uansett hvor høy lyst har man ikke lyst på dårlige opplevelser. Det dreper til og med lysta hos oss med høy nok lyst til å matche stadig kåte menn. Med mann som har skjønt det har det aldri blitt problemer med å miste lyst. (Selv om livet selvfølgelig kan påvirke midlertidig, begge to.) Blir sex krav, surhet, mas, negativt og ubehag, da er det ikke noe rart at lysta forsvinner. Uansett utgangspunkt. Jeg kunne ikke kopiert min gode lyst i dette forholdet over til annet forhold, med mann som ikke ivaretok den godt. Da hadde den dødd. Anonymkode: 1df2c...d06 Enig enig og enig. Anonymkode: 89194...900 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #93 Skrevet 29. mai Te- Presten skrev (9 timer siden): Nå kommer jeg syklende inn i en pågående samtale og er derfor ikke helt «up to date». Men er det noen klarhet i hva trådstarter legger i ulike preferanser og behov? Får han ikke dekket sitt behov siden de har ulike tanker og ønsker om den fysiske sexen og hva som skal skje? Eller snakker han om frekvens, prioritering og behovet for å uttrykke og motta følelser gjennom sex? Sikkert bare jeg som er litt treig, men jeg fikk ikke heeeeelt grepet på hva problrmet er?🤔 Mye forskjellige meninger her inne og greit nok det, men for å få avklart noen ting: jeg får ikke dekt mitt behov, ikke fordi at jeg har mer lyst en henne, men kanskje fordi at jeg ikke tenner 100% på dama OG fordi at sexen er "kjedelig". De to tingene henger kanskje litt sammen. Ønsker ikke å gå for mye inn på detaljer. Men poenget er bare at vi er for forskjellige på den fronten dessverre(og et par andre ting, men det er en annen diskusjon) Jeg drømmer ofte om å ha sex med andre damer, som kanskje er litt mer "trent" og som har høyere seksuell selvtillit. Så enten er jeg urimelig eller så betyr det bare kanskje at jeg ikke er glad nok i dama? Jeg vet ikke egentlig, er forvirret. Ønsker jo å være sammen med hun, men å ha sex med andre damer. Men slik funker jo ikke ting og kunne aldri tenkt meg å være utro. ts Anonymkode: a300a...4a1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #94 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mye forskjellige meninger her inne og greit nok det, men for å få avklart noen ting: jeg får ikke dekt mitt behov, ikke fordi at jeg har mer lyst en henne, men kanskje fordi at jeg ikke tenner 100% på dama OG fordi at sexen er "kjedelig". De to tingene henger kanskje litt sammen. Ønsker ikke å gå for mye inn på detaljer. Men poenget er bare at vi er for forskjellige på den fronten dessverre(og et par andre ting, men det er en annen diskusjon) Jeg drømmer ofte om å ha sex med andre damer, som kanskje er litt mer "trent" og som har høyere seksuell selvtillit. Så enten er jeg urimelig eller så betyr det bare kanskje at jeg ikke er glad nok i dama? Jeg vet ikke egentlig, er forvirret. Ønsker jo å være sammen med hun, men å ha sex med andre damer. Men slik funker jo ikke ting og kunne aldri tenkt meg å være utro. ts Anonymkode: a300a...4a1 Så du har ikke lyst på henne lenger, og det er like mye deg som har dette problemet som henne, siden hun er mer på i løpet av sin syklus. Litt begges ansvar å prate om hva det er som gjør det kjedelig da… Anonymkode: a361d...f0d 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #95 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har så mange sære uttalelser at jeg nesten må «klippe de ut» å bruke i jobbsammenheng som eksempler på «seksuelle myter og usannheter» Fascinerende at det kommer fra en tilsynelatende voksenperson. Mannlig og kvinnelig seksualitet er ikke grunnleggende forskjellig. Dette hviler på en forståelse av at mange aspekter ved seksualitet er universelle og individuelle, snarere enn strengt bundet til biologisk kjønn. Både menn og kvinner opplever seksuell lyst drevet av hormoner som testosteron og østrogen, samt nevrotransmittere som dopamin og oksytocin. Selv om nivåene og effekten av disse kan variere, er de underliggende biologiske mekanismene for opphisselse og tilfredsstillelse svært like på tvers av kjønn. Kjønnene har felles biologiske drivkrefter og Individuell variasjon overgår kjønnsforskjeller. Seksuell lyst, preferanser og atferd varierer mer mellom individer enn mellom kjønn som grupper. For eksempel at noen kvinner har høyere sexlyst enn mange menn, og vice versa som i seg går i mot «grunnleggende forskjeller» kjønn i mellom. Mange opplevde forskjeller mellom mannlig og kvinnelig seksualitet skyldes kulturelle normer, oppdragelse og sosiale forventninger, ikke biologiske absolutter. For eksempel kan menn oppfordres til å være mer seksuelt assertive, mens kvinner historisk har blitt lært opp til å være mer tilbakeholdne, men disse rollene er ikke universelle eller biologisk bestemt. Både menn og kvinner søker ofte emosjonell tilknytning (men ikke sex som primærdriver for emosjonell tilknytning. Da er man skjevutviklet), intimitet og nytelse gjennom sex. Selv om uttrykksmåter kan variere, er behovet for intimitey og tilfredsstillelse felles. Begge kjønn verdsetter emosjonell intimitet i seksuelle relasjoner, selv om dette kan uttrykkes forskjellig. Fysiologisk følger både menn og kvinner lignende stadier i seksuell respons (opphisselse, platå, orgasme, tilbaketrekking), som beskrevet i modeller som Masters og Johnsons forskning. Forskjeller i tid eller intensitet er ofte individuelle, ikke kjønnsspesifikke. Nyere forskning innen sexologi og psykologi viser at seksuell orientering, lyst og atferd eksisterer på et spekter, ikke som binære kategorier. For eksempel viser studier at kvinner kan være like visuelt stimulert som menn, og menn kan være like relasjonelt orientert, noe som bryter med tradisjonelle antagelser som dine om at det er «grunnleggende forskjeller i mellom kjønnene». Diktomiet ditt holder ikke vann. Selv om evolusjonær psykologi har pekt på forskjeller (som menns større fokus på reproduksjon og kvinners på partnerseleksjon), viser moderne studier at begge kjønn deler mange overlappende strategier og ønsker, som å søke langsiktige partnere eller kortsiktig nytelse, avhengig av kontekst. Det er en evolusjonær konvergens. Selvfølgelig er det noen forskjeller kjønnene i mellom, som hormonelle svingninger (f.eks. menstruasjonssyklusens innvirkning på kvinners lyst) eller sosiale faktorer som fortsatt former opplevelsen av seksualitet. Men å si at de er "grunnleggende forskjellige" overser de mange likhetene og den store individuelle variasjonen. En stor del av årsaken til den feilbare oppfatningen om at det er «grunnleggende forskjeller mellom kvinner og menns seksualitet» , er fordi det er overkommunisert i samfunn og populærkultur. Anonymkode: 89194...900 Du kan ikke i hvert fall lite om forskjellen mellom kvinner og menn sin seksualitet, typisk kvinner her inne det. Menn er feks mye mer visuelle en kvinner. Hvorfor tror du porno er så populært blant menn) Menn kan også lettere ha sex uten å utvikle følelser. Mye kan forklares i vår biologi(kvinner kan bli gravide osv, så mer viktig med "riktig mann") Anonymkode: a300a...4a1 1
Langline Skrevet 29. mai #96 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kan fort som noen sier her gå fra "kjedelig" sex til ingen sex. Er det at man ikke prater, at man skal ligge stille med slukket lys vs lyset på og se og høre på hverandre kan det løses. Kanskje noe spontant et annet sted enn det kjedelige soverommet, eller andre stillinger eller hva det måtte være. Sånt kan endres på hvis man kommuniserer og begge vil den andre godt. Men er det at den ene vil ha gangbang annenhver helg, bygge om kjelleren til BDSM-dungeon eller prostituere kona for å få akten tilsendt på video, så er det to muligheter: 1: Slutte med porno og begynne å tenke på hvordan verden var før internett da kropp var kropp og lyst kom fra kroppen ikke skjermen. 2. Gå fra kona, og mye trolig aldri få oppleve dette likevel. Hvis man ikke finner ei skadeskutt ei som er vill og crazy og full av issues som det ikke går å leve med utenfor soverommet. Generalisering - men dessverre tror jeg det ligger det noe i det. Men hvis man ikke får sex i det hele tatt i et forhold, og dermed er låst fra å ha sex med andre for å følge vanlige normer i samfunnet, er det best å gjøre noe med det. Anonymkode: e82e7...482 Det er vel flere muligheter enn de to du skisserer her vel? Mulig å finne ei helt adekvat, oppegående ei som vil det samme som du? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #97 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mye forskjellige meninger her inne og greit nok det, men for å få avklart noen ting: jeg får ikke dekt mitt behov, ikke fordi at jeg har mer lyst en henne, men kanskje fordi at jeg ikke tenner 100% på dama OG fordi at sexen er "kjedelig". De to tingene henger kanskje litt sammen. Ønsker ikke å gå for mye inn på detaljer. Men poenget er bare at vi er for forskjellige på den fronten dessverre(og et par andre ting, men det er en annen diskusjon) Jeg drømmer ofte om å ha sex med andre damer, som kanskje er litt mer "trent" og som har høyere seksuell selvtillit. Så enten er jeg urimelig eller så betyr det bare kanskje at jeg ikke er glad nok i dama? Jeg vet ikke egentlig, er forvirret. Ønsker jo å være sammen med hun, men å ha sex med andre damer. Men slik funker jo ikke ting og kunne aldri tenkt meg å være utro. ts Anonymkode: a300a...4a1 Igjen, du må finne hva som er viktigst for deg: samlivet med denne dama eller sexen som du potensielt kan ha med andre. Anonymkode: 4ee72...988 1
Langline Skrevet 29. mai #98 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har så mange sære uttalelser at jeg nesten må «klippe de ut» å bruke i jobbsammenheng som eksempler på «seksuelle myter og usannheter» Fascinerende at det kommer fra en tilsynelatende voksenperson. Mannlig og kvinnelig seksualitet er ikke grunnleggende forskjellig. Dette hviler på en forståelse av at mange aspekter ved seksualitet er universelle og individuelle, snarere enn strengt bundet til biologisk kjønn. Både menn og kvinner opplever seksuell lyst drevet av hormoner som testosteron og østrogen, samt nevrotransmittere som dopamin og oksytocin. Selv om nivåene og effekten av disse kan variere, er de underliggende biologiske mekanismene for opphisselse og tilfredsstillelse svært like på tvers av kjønn. Kjønnene har felles biologiske drivkrefter og Individuell variasjon overgår kjønnsforskjeller. Seksuell lyst, preferanser og atferd varierer mer mellom individer enn mellom kjønn som grupper. For eksempel at noen kvinner har høyere sexlyst enn mange menn, og vice versa som i seg går i mot «grunnleggende forskjeller» kjønn i mellom. Mange opplevde forskjeller mellom mannlig og kvinnelig seksualitet skyldes kulturelle normer, oppdragelse og sosiale forventninger, ikke biologiske absolutter. For eksempel kan menn oppfordres til å være mer seksuelt assertive, mens kvinner historisk har blitt lært opp til å være mer tilbakeholdne, men disse rollene er ikke universelle eller biologisk bestemt. Både menn og kvinner søker ofte emosjonell tilknytning (men ikke sex som primærdriver for emosjonell tilknytning. Da er man skjevutviklet), intimitet og nytelse gjennom sex. Selv om uttrykksmåter kan variere, er behovet for intimitey og tilfredsstillelse felles. Begge kjønn verdsetter emosjonell intimitet i seksuelle relasjoner, selv om dette kan uttrykkes forskjellig. Fysiologisk følger både menn og kvinner lignende stadier i seksuell respons (opphisselse, platå, orgasme, tilbaketrekking), som beskrevet i modeller som Masters og Johnsons forskning. Forskjeller i tid eller intensitet er ofte individuelle, ikke kjønnsspesifikke. Nyere forskning innen sexologi og psykologi viser at seksuell orientering, lyst og atferd eksisterer på et spekter, ikke som binære kategorier. For eksempel viser studier at kvinner kan være like visuelt stimulert som menn, og menn kan være like relasjonelt orientert, noe som bryter med tradisjonelle antagelser som dine om at det er «grunnleggende forskjeller i mellom kjønnene». Diktomiet ditt holder ikke vann. Selv om evolusjonær psykologi har pekt på forskjeller (som menns større fokus på reproduksjon og kvinners på partnerseleksjon), viser moderne studier at begge kjønn deler mange overlappende strategier og ønsker, som å søke langsiktige partnere eller kortsiktig nytelse, avhengig av kontekst. Det er en evolusjonær konvergens. Selvfølgelig er det noen forskjeller kjønnene i mellom, som hormonelle svingninger (f.eks. menstruasjonssyklusens innvirkning på kvinners lyst) eller sosiale faktorer som fortsatt former opplevelsen av seksualitet. Men å si at de er "grunnleggende forskjellige" overser de mange likhetene og den store individuelle variasjonen. En stor del av årsaken til den feilbare oppfatningen om at det er «grunnleggende forskjeller mellom kvinner og menns seksualitet» , er fordi det er overkommunisert i samfunn og populærkultur. Anonymkode: 89194...900 Takk🙏🏻 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #99 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mye forskjellige meninger her inne og greit nok det, men for å få avklart noen ting: jeg får ikke dekt mitt behov, ikke fordi at jeg har mer lyst en henne, men kanskje fordi at jeg ikke tenner 100% på dama OG fordi at sexen er "kjedelig". De to tingene henger kanskje litt sammen. Ønsker ikke å gå for mye inn på detaljer. Men poenget er bare at vi er for forskjellige på den fronten dessverre(og et par andre ting, men det er en annen diskusjon) Jeg drømmer ofte om å ha sex med andre damer, som kanskje er litt mer "trent" og som har høyere seksuell selvtillit. Så enten er jeg urimelig eller så betyr det bare kanskje at jeg ikke er glad nok i dama? Jeg vet ikke egentlig, er forvirret. Ønsker jo å være sammen med hun, men å ha sex med andre damer. Men slik funker jo ikke ting og kunne aldri tenkt meg å være utro. ts Anonymkode: a300a...4a1 Høres veldig ut som at hun ikke får dekket sine behov. Hun må jo ha sex med en som ikke er så tiltrukket av henne og sexen. Da blir det jo kjedelig for begge. Anonymkode: 30537...2b6 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #100 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres veldig ut som at hun ikke får dekket sine behov. Hun må jo ha sex med en som ikke er så tiltrukket av henne og sexen. Da blir det jo kjedelig for begge. Anonymkode: 30537...2b6 Nå er det svært få i langvarige forhold som er særlig tiltrukket av partner. Så akkurat den delen er vel ikke så viktig her Anonymkode: c09d2...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå