AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:48 #1 Skrevet onsdag kl 21:48 Jeg får ikke dekt det seksuelle behovet mitt i det forholdet jeg er i nå. Vi er rett og slett for forskjellige, både på preferanser og hva vi liker. Burde jeg forlate min partner kun pgr av dette, til tross for at jeg er glad i henne? Gresset er vel ikke alltid grønnere på andre siden tenker jeg, men skal ærlig innrømme at jeg savner sex hvor jeg føler at både jeg og dama jeg har sex med blir tilfredsstilt. Fantaserer mye om andre, med andre ord. Anonymkode: a300a...4a1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:03 #2 Skrevet onsdag kl 22:03 Vil du leve med dette før resten av livet eller? Plutselig har dere barn og hus og gjeld og forpliktelser. Og et dårlig sexliv. Like greit å prøve å finne noen å være kompatibel med enn å bare ta til takke med noe fordi man liker noe ved de, og fordi det er behagelig? Finnes mer enn ett menneske der ute man kan ha det bra med, ja faktisk noen man liker å ha sex med og som liker det med deg også. Anonymkode: ed781...c39 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:24 #3 Skrevet onsdag kl 22:24 Du er mann, velkommen til resten av ditt liv. Såfremt du ikke er en casanova hunk. Har du noen stående klar om du går? Ellers går du jo fra litt sex til ingen sex.. Anonymkode: 2bfb6...3d7 7 3
bergkatt Skrevet torsdag kl 01:05 #4 Skrevet torsdag kl 01:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får ikke dekt det seksuelle behovet mitt i det forholdet jeg er i nå. Vi er rett og slett for forskjellige, både på preferanser og hva vi liker. Burde jeg forlate min partner kun pgr av dette, til tross for at jeg er glad i henne? Gresset er vel ikke alltid grønnere på andre siden tenker jeg, men skal ærlig innrømme at jeg savner sex hvor jeg føler at både jeg og dama jeg har sex med blir tilfredsstilt. Fantaserer mye om andre, med andre ord. Anonymkode: a300a...4a1 Jeg sliter med mye av det samme selv, har høyere sexlyst og visse preferanser som ikke treffer kona mi. Vi har heldigvis også felles preferanser. Vi har vært sammen i 16 år, etterhvert gift og et par barn sammen. Lysten og preferansene var nærmere hverandre tidligere, men hun har mistet mye av lysten og er mer lukket når det kommer til sine preferanser. I tillegg så merker jeg godt når jeg på ulike måter kommuniserer preferanser som ikke treffer henne. Vi snakker noe om disse problemene, hatt dialog om det over flere år og vi vet at det er et problem - hovedsakelig for meg, men siden det er et problem for meg, så er det jo også et problem for oss. Vi har prøvd litt forskjellig samlivs terapi, og ønsker etter vært å prøve å finne en sexolog som passer oss begge. Har på langt nær noen fasit på disse problemene, men foreløpig så har det jo vært verdt å stå i dette og jobbe med det. Men jeg er helt avhengig å se en form for progresjon, og ha et håp om at vi skal bli mer samkjørte på dette. Hos oss så er problemene knyttet opp mot småbarnslivet, lavt energi, sliten, stress, rollekonflikt. Vi hadde før barn og i starten også ulikt sexbehov, og dette har altså bare blitt værre med tiden. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil du leve med dette før resten av livet eller? Plutselig har dere barn og hus og gjeld og forpliktelser. Og et dårlig sexliv. Like greit å prøve å finne noen å være kompatibel med enn å bare ta til takke med noe fordi man liker noe ved de, og fordi det er behagelig? Finnes mer enn ett menneske der ute man kan ha det bra med, ja faktisk noen man liker å ha sex med og som liker det med deg også. Anonymkode: ed781...c39 Ja jeg står altså nå i denne situasjonen, med barn, gis, gjeld og alt av et ekteskap forpliktelser. Vi startet med ulikt behov for sex, men med rimelig samkjørte preferanser vi delte og utforsket. Og har etterhvert kjørt oss inn i et spor med økende grad av sexlyst og forskjellige preferanser desverre. Foreløpig er livet vi har skapt sammen verdt dette, men samtidig så har jeg tanker om at jeg ikke ønsker å leve resten av livet mitt i en situasjon hvor mine sexuelle behov ikke blir tilfredsstilt i den grad som i dagens situasjon. Høres kanskje kynisk, overfladisk, og stygt ut for mange, men dette handler om savnet etter å både ikke kunne utrykke og motta kjærlighet på den måten jeg har behov for. 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 01:54 #5 Skrevet torsdag kl 01:54 Det heter «dekket»🤢 Anonymkode: e0e01...300 3 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:06 #6 Skrevet torsdag kl 06:06 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vil du leve med dette før resten av livet eller? Plutselig har dere barn og hus og gjeld og forpliktelser. Og et dårlig sexliv. Like greit å prøve å finne noen å være kompatibel med enn å bare ta til takke med noe fordi man liker noe ved de, og fordi det er behagelig? Finnes mer enn ett menneske der ute man kan ha det bra med, ja faktisk noen man liker å ha sex med og som liker det med deg også. Anonymkode: ed781...c39 Ingen fare for det, hun har to barn fra før og ingen av oss er interessert i barn sammen(vi er i 40 årene). Anonymkode: a300a...4a1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:09 #7 Skrevet torsdag kl 06:09 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du er mann, velkommen til resten av ditt liv. Såfremt du ikke er en casanova hunk. Har du noen stående klar om du går? Ellers går du jo fra litt sex til ingen sex.. Anonymkode: 2bfb6...3d7 Har tenkt litt i de samme baner, hater alt styret rundt dating( det å bli avvist og motsatt) og er ikke akkurat slik at kvinnfolka står i kø heller. Man ønsker jo ikke å ende opp helt alene og ensom. Syntes dette er meget vanskelig! TS Anonymkode: a300a...4a1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:41 #8 Skrevet torsdag kl 06:41 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du er mann, velkommen til resten av ditt liv. Såfremt du ikke er en casanova hunk. Har du noen stående klar om du går? Ellers går du jo fra litt sex til ingen sex.. Anonymkode: 2bfb6...3d7 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har tenkt litt i de samme baner, hater alt styret rundt dating( det å bli avvist og motsatt) og er ikke akkurat slik at kvinnfolka står i kø heller. Man ønsker jo ikke å ende opp helt alene og ensom. Syntes dette er meget vanskelig! TS Anonymkode: a300a...4a1 Dere menn som går med på slike kvinnestyrte forhold, dere er jo med på å opprettholde eksistensen av disse. Hadde alle menn sagt nei til dårlig sex, lite sex, sagt at da blir det ikke forhold, så hadde kvinner måttet rette seg etter dette. Da hadde kvinnene også typisk fått mer lyst. Vinn vinn. Anonymkode: b4aa4...8e8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:46 #9 Skrevet torsdag kl 06:46 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere menn som går med på slike kvinnestyrte forhold, dere er jo med på å opprettholde eksistensen av disse. Hadde alle menn sagt nei til dårlig sex, lite sex, sagt at da blir det ikke forhold, så hadde kvinner måttet rette seg etter dette. Da hadde kvinnene også typisk fått mer lyst. Vinn vinn. Anonymkode: b4aa4...8e8 Neida, vi kvinner klarer oss godt alene også, vi. Bedre det enn å bli presset til sex vi ikke vil ha. Anonymkode: 5a1f1...629 18 13
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:47 #10 Skrevet torsdag kl 06:47 Du bør gå, for begges del. Du blir jo bare fordi du ikke ønsker å miste sexen du har «tilgang» på nå. Anonymkode: ec706...52c 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:57 #11 Skrevet torsdag kl 06:57 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bør gå, for begges del. Du blir jo bare fordi du ikke ønsker å miste sexen du har «tilgang» på nå. Anonymkode: ec706...52c nei, helt feil. Ønsker ikke å gå fordi jeg bryr meg om dama, men ikke sexen. Skjønner ikke hvordan det er mulig å tyde det så feil men... Anonymkode: a300a...4a1 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:57 #12 Skrevet torsdag kl 06:57 Som kvinne så har Jeg tatt det vanskelige valget og gå fra min partner etter 17 år, pga ingen sex til slutt. Klarte ikke leve kun som venner! Var lykkelig singel i 3 år og har nå møtt har som tenner på ALLE deler av meg, ekstremt glad for at jeg tok ( det tunge) valget!! Anonymkode: 73540...929 3 7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:01 #13 Skrevet torsdag kl 07:01 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dere menn som går med på slike kvinnestyrte forhold, dere er jo med på å opprettholde eksistensen av disse. Hadde alle menn sagt nei til dårlig sex, lite sex, sagt at da blir det ikke forhold, så hadde kvinner måttet rette seg etter dette. Da hadde kvinnene også typisk fått mer lyst. Vinn vinn. Anonymkode: b4aa4...8e8 Fordi mange av oss menn kan ikke bare velge kvinner basert på de som tenner oss mest, så blir et slags kompromiss. Man prøver å gå etter personlighet(som man alltid får beskjed om her inne) Men noen ganger så funker dessverre ikke det seksuelle da, selv om man har det fint ellers. Anonymkode: a300a...4a1 1
Majer Skrevet torsdag kl 07:03 #14 Skrevet torsdag kl 07:03 Det spørs. Dersom det alltid har vært sånn mener jeg man skal være trofast. Men dersom hun har endret seg med tiden uten at det er din feil mener jeg du må få lov til å ha sex med andre eller slå opp. Spørs helt på kontekst 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:04 #15 Skrevet torsdag kl 07:04 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dere menn som går med på slike kvinnestyrte forhold, dere er jo med på å opprettholde eksistensen av disse. Hadde alle menn sagt nei til dårlig sex, lite sex, sagt at da blir det ikke forhold, så hadde kvinner måttet rette seg etter dette. Da hadde kvinnene også typisk fått mer lyst. Vinn vinn. Anonymkode: b4aa4...8e8 Det er ikke sånn det funker. Et systemisk problem kan ikke løses av random individer, det eneste som skjer da, er at de i praksis bare ekskluderer seg selv. Du hadde trengt en slags fagforening. Anonymkode: 68f48...25e 2
LeannahDL Skrevet torsdag kl 07:05 #16 Skrevet torsdag kl 07:05 Jeg kjenne at jeg synes det er litt trist å lese at så mange menn lever i sexløse forhold. Det virker som de fleste menn har mye mer drifter og sexlyst enn de fleste kvinner, og dermed blir det krasj. Hvorfor har ikke kvinner lyst på sex med partneren sin når forholdet begynner å bli noen år gammelt? Jeg mener ikke at vi kvinner skal ha sex hvis vi ikke vil, men kanskje vi av og til må gå i oss selv, og jobbe litt for å få sexlysten tilbake? Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare tenker høyt. 4 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:06 #17 Skrevet torsdag kl 07:06 Majer skrev (Akkurat nå): Det spørs. Dersom det alltid har vært sånn mener jeg man skal være trofast. Men dersom hun har endret seg med tiden uten at det er din feil mener jeg du må få lov til å ha sex med andre eller slå opp. Spørs helt på kontekst Ting er vel relativt likt, men hun har vel ikke vært ærlig med meg føler jeg. Sa at ting kom til å bedre seg med tiden osv. Gidder ikke å gå inn på detaljer, men ting er omtrent det samme etter 1.5 år Tabbe å bli emosjonelt tilknyttet en dame man ikke passer sammen med seksuelt, så er vel delvis min egen skyld. Har vært for naiv. Anonymkode: a300a...4a1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:07 #18 Skrevet torsdag kl 07:07 LeannahDL skrev (1 minutt siden): Jeg kjenne at jeg synes det er litt trist å lese at så mange menn lever i sexløse forhold. Det virker som de fleste menn har mye mer drifter og sexlyst enn de fleste kvinner, og dermed blir det krasj. Hvorfor har ikke kvinner lyst på sex med partneren sin når forholdet begynner å bli noen år gammelt? Jeg mener ikke at vi kvinner skal ha sex hvis vi ikke vil, men kanskje vi av og til må gå i oss selv, og jobbe litt for å få sexlysten tilbake? Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare tenker høyt. Det er ikke sexløst, hun har mer lyst en meg når hun er i syklus. Men vi er bare for forskjellige og jeg får ikke dekt mine behov på den fronten. Anonymkode: a300a...4a1 1
Sander33 Skrevet torsdag kl 07:07 #19 Skrevet torsdag kl 07:07 Er en tøff og vanskelig avgjørelse å gjøre det slutt pga «forskjellig seksuell apetitt». Er litt som at den ene liker skogsturer daglig og den andre liker å ligge på sofaen. En skogstur i uka sammen blir interessene litt ulike. Har selv gått fra samboer med felles barn på grunn av dette. «Vi er forskjellige». Det bør helst være flere ting enn det alene. Men det blir bedre og har det 100x enklere nå! En partner skal gjøre livet ditt bedre, og du skal gjøre hennes bedre. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:10 #20 Skrevet torsdag kl 07:10 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dere menn som går med på slike kvinnestyrte forhold, dere er jo med på å opprettholde eksistensen av disse. Hadde alle menn sagt nei til dårlig sex, lite sex, sagt at da blir det ikke forhold, så hadde kvinner måttet rette seg etter dette. Da hadde kvinnene også typisk fått mer lyst. Vinn vinn. Anonymkode: b4aa4...8e8 Erasmus Montanus, er det deg? 😂 Anonymkode: c2090...fa6 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå