AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Er 175 cm høy, veier ca 90- 94 kg. Ha mye over magen, men også armer, ansikt og ben. Jeg tør ikke bruke singlet eller sommerkjoler i varmen, da jeg er redd folk skal tenke jeg ikke ser ut.. at jeg er for tjukk til å gå kledd sånn. Så jeg bruker enten singlet og cardigan, eller t skjorter med ermer. Andre som føler på det samme? Hvordan kler du deg om sommeren? Anonymkode: 7fe3d...341 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Jeg kler meg som det passer meg, å flagre med magen har jeg aldri gjort og singlet liker jeg ikke. Men slenger mine feite lipødem legger ut til spott og spe og går i kjoler når jeg vil det. Livet er for kort til at man skal gå rundt å tenke på hva andre tenker når de ser deg. Du er et øyeblikk, de går ikke hjem å tenker på tjukkasen i kjolen med gigantiske armer og bein på kvelden. De få som gjør det har så store problemer at du må bare tenke at du har gitt en taper noe annet å tenke på enn sitt eget liv. Anonymkode: 36afb...359 6 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Jeg er ikke overvektig, men har ganske store overarmer. Bruker aldri singlet eller ermeløs kjole uten noe over, og foretrekker klær med ermer. For å være dønn ærlig er armene gjerne også noe av det første jeg legger merke til hos andre, og jeg tar ofte meg selv i å tenke «hun burde ikke gå kledd sånn». Det bunner nok i at jeg har såpass store komplekser for egne armer. Anonymkode: 53951...371 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai De som dømmer deg for overvekten gjør det uansett hva du har på deg. Den blir ikke plutselig mer synlig om du har på deg en sommerkjole. Så drit i dem på generelt grunnlag og gå med det du vil. Klart du ikke skal pakke deg inn med masse ekstra klær når det er varmt. Da skiller du deg ihvertfall ut. Anonymkode: 4f656...031 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Jeg er 170 høy og 103 kg, og går i singlet når det er varmt. Jeg orker ikke gå rundt og koke i tilfelle noen synes grevinnehengene mine er for tjukke. Anonymkode: 731c2...863 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Jeg er omtrent samme mål som deg, og går heller ikke i singleter. Jeg går med tskjorter eller kortermet bluser med litt volum på armene, men jeg bruker kjoler med stropper. Kjoler sitter finere på meg enn singleter for singlet fremhever ermene mer. Kanskje kjoler kan være et godt alternativ for deg også når det er varmt? Jeg bruker ikke kjoler med helt tynne stropper og ikke helt tykke, men en mellomting for synes det er mer flatterende. dette snittet på armene/stroppene er ja: https://www.zalando.no/gap-smocked-midi-dress-kjole-blue-gp021c0w4-k11.html dette snittet på armene/stroppene er nei: https://www.zalando.no/gap-tiered-skjortekjole-blue-stripe-gp021c0sd-k11.html Anonymkode: 1dcf3...111 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): De som dømmer deg for overvekten gjør det uansett hva du har på deg. Den blir ikke plutselig mer synlig om du har på deg en sommerkjole. Så drit i dem på generelt grunnlag og gå med det du vil. Klart du ikke skal pakke deg inn med masse ekstra klær når det er varmt. Da skiller du deg ihvertfall ut. Anonymkode: 4f656...031 På generelt grunnlag - hvordan man kler seg har masse å si for hvordan kroppen blir oppfattet. Forskjellen på en singlet og på en kjole med litt ermer og riktig snitt kan være forskjellen på "oi, hun burde vel ikke bruke ermløst" og "wow, hun ser smashing ut!". Om man skal bry seg om andres meninger er en annen diskusjon, men klær kan gjøre mye i alle retninger. Anonymkode: de9b9...aba 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai Jeg er 160 cm, og veier 90 kg, så en del tykkere enn deg. Jeg bruker bare sommerkjoler. Er det jeg føler meg finest i. Men de har korte armer, jeg bruker ikke stroppe kjoler. Her så legger fettet seg på rumpe og lår og bryst. Men midjen er veldig smal i forhold til vekten. Så da bruker jeg kjoler som går inn i livet, og som går mye ut. Anonymkode: 5e71a...da2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai Jeg har aldri vært noe glad i singleter, men bruker T-skjorter. Ingen grunn til å gjemme seg bort i klær, og folk legger ikke så mye merke til andre der de går. De tenker mest på hvilke butikker de skal handle i eller hva de skal kjøpe. Om man legger merke til noen, så er det om de kler seg helt annerledes enn andre, f.eks. masse klær på seg en varm sommerdag. Anonymkode: 0ae30...47e
AnonymBruker Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai Store menn/kvinner som er velpleide og kler seg bra, vil alltid se flottere ut enn slanke/trente kvinner og menn som bare står opp og drar på seg det de har i skapet. Jeg har et par store venninner som alltid ser freshe og velstelte ut, og kan tidvis føle meg ganske kjip ved siden av dem da jeg ikke er opptatt av klær og sminke. De har f eks begge flott hud, velpleide negler og lukter alltid godt, i tillegg til at de har klassiske garderober med litt dyrere klær. Det er altså ikke nødvendigvis størrelsen det kommer an på, men hvor velstelt og fresh man er. Stell neglene dine, bruk hårkurer, gå for klassiske antrekk som du føler deg vel i. Og du skal eie den du er! Størrelse har aldri vært et tema i min venninnegjeng, noe jeg faktisk syns er med på å løfte kvaliteten på gjengen ganske mye, fremfor noen som klager over egen størrelse som om de var 14 år. Tenk på viktigere temaer 😊 Anonymkode: f693b...7f3 6 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er 175 cm høy, veier ca 90- 94 kg. Ha mye over magen, men også armer, ansikt og ben. Jeg tør ikke bruke singlet eller sommerkjoler i varmen, da jeg er redd folk skal tenke jeg ikke ser ut.. at jeg er for tjukk til å gå kledd sånn. Så jeg bruker enten singlet og cardigan, eller t skjorter med ermer. Andre som føler på det samme? Hvordan kler du deg om sommeren? Anonymkode: 7fe3d...341 Andre folks tanker skader ikke deg,gå med det du vil kjære deg. Anonymkode: 5bc25...007 1
GjestSiden2006 Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Jeg er samme som deg, ts.. Jeg har ikke noe i klesskapet som jeg ikke liker eller får meg til å føle meg utilpass. Jeg kler meg aldri vulgært, for det synes jeg er ubehagelig, jeg kler meg casual chic. Sjekk det ut på Pinterest.com
AprilLudgate Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): De som dømmer deg for overvekten gjør det uansett hva du har på deg. Den blir ikke plutselig mer synlig om du har på deg en sommerkjole. Så drit i dem på generelt grunnlag og gå med det du vil. Klart du ikke skal pakke deg inn med masse ekstra klær når det er varmt. Da skiller du deg ihvertfall ut. Anonymkode: 4f656...031 Ja, det stemmer det. Straks vinden blåser mot et løst sittende plagg og viser at man er tjukk fordi X eller Y så kommer blikkene. La de glo tenker jeg. Man trenger jo ikke gå med bodycon liksom, men tynn/slank/tjukk/veldig tjukk ser sånn ut uansett klær.
AnonymBruker Skrevet 30. mai #14 Skrevet 30. mai Jeg er også forfengelig. Jeg går ikke med kjoler uten armer eller singlet dersom jeg skal på fest, eller et sted jeg ønsker å føle meg fin. Jeg synes armene mine er store. Men, jeg går med dem i hverdagen dersom det er varmt, eller på stranden. Noen ganger er komfort det viktigste. Jeg synes du skal gå med singlet, ts. Vi er vår egen dommer. Jeg er HELT sikker på at armene dine er mye finere enn du tror, enten du er stor eller liten. Anonymkode: 2a334...d02 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #15 Skrevet 30. mai Gå som du vil. Nyt solen og sommeren med de klærne du vil. Tenk ikke på folk. Finnes alle typer kropper . Huden vår har godt av å lufte seg og få masse D vitaminer ☀️😎👗 Anonymkode: a8c59...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #16 Skrevet 30. mai Viser aldri overarmene in public. Har alltid hatt røde prikker der (kerostasis pilaris) og etter at jeg bikket 50 fikk jeg "plutselig" svære kjerringarmer også, inkl. grevinneheng. Det er bare å gratulere liksom. Alt i skapet er enten med lange ermer eller 3/4 lange. Anonymkode: c25e1...e45 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #17 Skrevet 30. mai Jeg er slank (nesten undervektig) og over gjennomsnittet opptatt av eget utseendet. Allikevel reagerer jeg kun på bekledning hos overvektige når det blir vulgært eller klesplagget er tydelig for lite. Overvektige armer og mager i singlet (i riktig størrelse) er på ingen måte i den kategorien, så det ville jeg aldri reagert på. Jeg ville lagt mer merke til deg om du var kledd i for mye klær på en varm dag, og så ville jeg tenkt at du helt sikkert gikk kledd sånn for å skjule fettet. Det virker altså mot sin hensikt. Anonymkode: fbed5...813 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #18 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 8.24): Store menn/kvinner som er velpleide og kler seg bra, vil alltid se flottere ut enn slanke/trente kvinner og menn som bare står opp og drar på seg det de har i skapet. Anonymkode: f693b...7f3 Jeg er overvektig selv, men her må jeg faktisk være objektiv. Dette er dessverre helt, 100% feil. Mange memes om dette om man følger litt med på klær og mote. "Is it an outfit, or is she just skinny?". Det er nesten latterlig hva tynne mennesker kan slippe unna med og omverdenen oppfatter dem som chic uansett, fordi de er tynne. Fint at du skriver dette, men det representerer ikke virkeligheten. Jeg har gått ned en del kilo, ikke helt i mål, men allerede er det stor forskjell på kommentarene jeg får. Fra typ "fin farge på deg" til "du ser helt amaazing ut i den kjolen, fy søren hvor flott du er 😍" Og klart jeg føler det siste er kjekkere. Sånn er verden. Anonymkode: 4f656...031 3 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:03 #19 Skrevet lørdag kl 15:03 Ok, ts: Jeg har et dømmende blikk. Jeg synes folk er dårlige til å kle seg etter kroppen sin, og jeg slutter aldri å undre meg over at folk går i kort-korte shortser når de er fulle av cellulitter. Men jeg har aldri tenkt noe som helst negativt om overvektige i singlet eller (kledelige) kjoler. Når ikke engang jeg reagerer på det, vil du ikke finne mange som gjør det. Og når det er sagt: Selv om vi hadde brydd oss, hadde ikke du trengt å bry deg om oss!! Ikke pakk deg inn! Nyt sommer og sol! Anonymkode: 645ad...5d5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:25 #20 Skrevet lørdag kl 15:25 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er overvektig selv, men her må jeg faktisk være objektiv. Dette er dessverre helt, 100% feil. Mange memes om dette om man følger litt med på klær og mote. "Is it an outfit, or is she just skinny?". Det er nesten latterlig hva tynne mennesker kan slippe unna med og omverdenen oppfatter dem som chic uansett, fordi de er tynne. Fint at du skriver dette, men det representerer ikke virkeligheten. Jeg har gått ned en del kilo, ikke helt i mål, men allerede er det stor forskjell på kommentarene jeg får. Fra typ "fin farge på deg" til "du ser helt amaazing ut i den kjolen, fy søren hvor flott du er 😍" Og klart jeg føler det siste er kjekkere. Sånn er verden. Anonymkode: 4f656...031 Jeg er hun som har svart tidligere i tråden, og som er 160 cm og 90 kg. Og jeg bruker fine kjoler, som kler min kroppsfasong. Og jeg har fått flere komplimenter fra fremmede, på hvor fin kjolen er, og hvor fin den er på meg. Får jo og komplimenter av de jeg kjenner. Men jeg føler meg og veldig fin, i disse kjolene, så tror jeg og har en bra utstråling, og det og har en del å si. Anonymkode: 5e71a...da2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå