Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (1 minutt siden):

Det hold med at jeg leste kun litt av det du skreiv. Hvorfor har satt deg selv i denne situasjonen? Har du vært desperat etter oppmerksomhet fra det motsatte kjønn?! Dette lyser lang vei «alene mor» det er det du blir. Lykke til

Nei alldeles ikke 😅 da hadde jeg vel vært singel og higet etter oppmerksomheten enda da. 
har heller ingen ønske om å bli alenemor nei. 
Kan jo si det slik at det ikke alltid har vært sånn som jeg skrev nå.

Anonymkode: c6385...f02

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Visla skrev (3 minutter siden):

Det er ikke å ta noen farsrolle å legge henne, følge på treninger og slike ting heller. Men når man bor sammen så er man en familie og er delaktig i hverandres liv. Både store og små, og da stiller man opp. Da tar han så stor plass i barnets liv som barnet åpner opp for. Enkelt og greit. 

jeg har selv bonusbarn og egne barn. Samboeren min legger yngste når hun spør om det og følger henne på do, hadde han sagt nei fordi det ikke er «hans jobb» hadde ikke vi hatt noe forhold! Jeg kjører hans barn til venner, buss og smører matpakke. Jeg har tørket tårer når tentamen gikk dårlig og spør hvordan skoledagen har gått. 

dere venter barn sammen! Skal han bare stille opp for eget barn, men ikke ditt? Hva var planen deres da dere bestemte dere for å få et felles?🤷‍♀️

Det er jo dette jeg også tenkte at var vanlig at man stiller opp litt på den måten. Men virket ikke som h*n andre som kommenterte her mente det, kan hende jeg misforsto kommentaren. Men ja ønsker jo bare litt ekstra hjelp nå som gravid, begynner jo å bli tungt også.. han valgte jo selv å danne en familie med oss. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja det sa jeg, skal gi dere konteksten:

er 21 uker på vei nå og har vært rimelig sliten/dårlig form. Jobber fullt opp og har en datter fra et annet forhold. Min nye sambo hjelper ikke en tøddel til med henne. Så når jeg er ferdig på jobb er det å hente på skole og hjem. Han kommer ish en halvtime hjem før meg, men har aldri handlet/begynt å lage middag. Så da må jeg dra me datter på butikken for å handle. Så etter det er det leksegjøring, hus og etterhvert leggetid..får aldri tid til å hente meg inn igjen. Mens sambo er glad i å dra ut å helst drikke/gjøre andre ting i helgene. Ofte gjøre andre ting i ukedagene også. Tar aldri insj til å finne på noe med meg/oss. Det er det alltid jeg som må gjøre. Hadde håpt på litt mere hjelp nå når jeg er gravid og har kommunisert flere ganger til han at jeg er sliten..

sååå da på 16.mai dro han ut igjen for å drikke som er ok det (på tidspunktet var datteren min hos faren sin). Så på 17.mai sto jeg opp og ordnet meg for å dra å spise kake med venner/familie. Han lå fyllesyk og sov. På forhånd hadde vi avtalt at det var middag hos mine foreldre kl.16 så jeg regnet med han kom til avtalt tidspunkt. Når han hadde fått summet seg. JA jeg vet at jeg kunne sendt han melding å spurt når han kommer, men i mitt hodet var det ikke noen problemer og regnet med han dukket opp da det var avtale. Klokka ble 16 og han kom ikke. Så jeg ringte å spurte om han trengte skyss/at jeg skulle hente han. Fikk da til svar «nei jeg tenkte ikke å komme egentlig. Er hos en kompis nå og vurderer å drikke». Jeg ble så skuffa og lei meg..det bare rant helt over. Ditcha meg igjen for å drikke..det var da jeg kom med denne kommentaren om at jeg syntes at jeg ikke fortjente dette når jeg er gravid. Ikke denne hendelsen isolert, men det at han drikker ofte og ikke hjelper meg med ting. Har typ bygd seg opp over tid. Sa også at jeg var så kokt i hodet og så sliten at jeg ønsket et par dager helt alene kun for å slappe av og sove. Det var da han sa at «hvis du drar nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen».

og ja! Jeg har kommunisert og fortalt han gjentatte ganger hvordan jeg føler det. Dette er 14 dager siden…i morgen drar han på hyttetur med gutta for å drikke 4 dager i strekk..

skjønner at man må forvente et motsvar, men nå har du konteksten..

Jeg hadde tatt ham på ordet.

Jeg hadde ringt mine foreldre i morgen tidlig og fortalt dem at jeg måtte ut av forholdet i løpet av disse neste dagene, bedt om å få bo hos dem til du finner noe for deg selv.

Så hadde jeg bedt mor eller far om å passe datteren mens jeg pakket ned sammen med den andre av dem i morgen, og hadde også ringt annen familie eller venner og bedt om krisehjelp til å pakke og flytte.

Jeg hadde priset meg lykkelig for at jeg fikk disse fire dagene uten samboer, som ga meg muligheten til å flytte/forberede flytting uten ham tilstede, og at han hadde vist sine virkelige sider såpass tydelig at jeg innså at det ikke var noe liv for hverken meg selv, datter eller kommende barn å bo sammen med denne mannen mer.

Du fortjener langt bedre, Ts!

Din datter fortjener langt bedre!

Ditt kommende barn fortjener langt bedre!

Å fortsette å bo sammen med en slik mann er ikke forsvarlig når du nå snart har to barn.

Han oppfører seg som om han er singel tenåring med sinneproblemer, han viser at han ikke er til å stole på, han viser at han ikke tar ansvar. Han har også en festetendens og et alkoholmønster som ikke er forenelig med å være småbarnsfar (eller partner).

Stå opp tidlig i morgen, ring dine foreldre og venner og sett igang!

Anonymkode: b29c3...107

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei alldeles ikke 😅 da hadde jeg vel vært singel og higet etter oppmerksomheten enda da. 
har heller ingen ønske om å bli alenemor nei. 
Kan jo si det slik at det ikke alltid har vært sånn som jeg skrev nå.

Tror ikke noe på at han har gjort en helomvending på bare noen uker. For 9 uker siden kunne du fortsatt tatt abort. Da hadde du slippet å bli alenemor nok engang. Han kommer ikke til å forandre seg for deg eller for barnet. Du har bekreftet overfor han at du ikke fortjener bedre, siden du aksepterer det han fortsatt holder på med. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (1 minutt siden):

Tror ikke noe på at han har gjort en helomvending på bare noen uker. For 9 uker siden kunne du fortsatt tatt abort. Da hadde du slippet å bli alenemor nok engang. Han kommer ikke til å forandre seg for deg eller for barnet. Du har bekreftet overfor han at du ikke fortjener bedre, siden du aksepterer det han fortsatt holder på med. 

Vi fant jo ut rundt uke 4 at jeg var gravid, og jo han har endret seg betraktelig på disse ukene. Tidligere kunne han dra frem moppen og vaske gulvene. Han lagde også middag til jeg kom hjem. Det har ikke skjedd en gang på disse ukene jeg har vært gravid..nå når jeg virkelig har hatt behov for ekstra hjelp. Husker ikke sist han skifta sengetøy heller, kun jeg som må gjøre det.

men ja jeg forstår hva du mener med det. Man håper jo alltid at det skal bli bedre for har virkelig ikke lyst til å gå fra en til med felles barn.

for kontekst til hvorfor jeg måtte gå fra han forrige. Han dreiv med psykisk terror og kronisk utroskap. Var ikke liv laga selv om jeg prøvde i det lengste..det barnet var dog ikke planlagt. 

så når jeg møtte min nye brukte vi lang tid på å bli kjent før jeg torde å bli sammen med han. Og i starten var han jo helt annerledes, så mulig jeg ble lurt trill rundt av orda hans..

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi fant jo ut rundt uke 4 at jeg var gravid, og jo han har endret seg betraktelig på disse ukene. Tidligere kunne han dra frem moppen og vaske gulvene. Han lagde også middag til jeg kom hjem. Det har ikke skjedd en gang på disse ukene jeg har vært gravid..nå når jeg virkelig har hatt behov for ekstra hjelp. Husker ikke sist han skifta sengetøy heller, kun jeg som må gjøre det.

men ja jeg forstår hva du mener med det. Man håper jo alltid at det skal bli bedre for har virkelig ikke lyst til å gå fra en til med felles barn.

for kontekst til hvorfor jeg måtte gå fra han forrige. Han dreiv med psykisk terror og kronisk utroskap. Var ikke liv laga selv om jeg prøvde i det lengste..det barnet var dog ikke planlagt. 

så når jeg møtte min nye brukte vi lang tid på å bli kjent før jeg torde å bli sammen med han. Og i starten var han jo helt annerledes, så mulig jeg ble lurt trill rundt av orda hans..

Han har vist deg siden du ble gravid at han ikke har hverken respekt eller omtanke for deg. Han viser sine sanne, dypere sider.

Ikke gå i samme fella som i forrige forhold med å bli værende for lenge.

Dessverre er det slik at hvis man først har vært i et voldelig forhold, så er det større sjanse for at man havner i et nytt hvis man ikke har bearbeidet det man opplevde og har lært seg å se faresignalene. Ofte er det slik at man har forstått faresignalene eksen ga, men som du lenge overså, man leter etter samme faresignaler, og så overser man gjerne de faresignalene ny mann har. Det er ganske typisk.

Din samboer ventet nok med å vise sine sanne sider til deg inntil han følte seg sikker på at han har kontroll på deg. Og det føler han tydeligvis at han har nå som du er gravid. Og da gidder han ikke en gang å prøver å forestille seg.

Dessverre frykter jeg at du kommer til å håpe og vente og se, og så vil du sitte i en langt verre situasjon etter at du bor sammen med ham når barnet er født.

Kom deg ut nå disse fire dagene mens du har muligheten!

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Helt uten å vite hvorfor han sa det?

Ja, slike trusler er ikke akseptabelt. 

Anonymkode: e762f...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nå når konteksten kom frem håper jeg dette kan stå som et godt eksempel på at det finnes nyanser av ting og at umiddelbare forslag som abort, selge bolig og at han ikke liker deg er så ekstremt at det nesten blir flaut.

Anonymkode: dbb52...690

Med konteksten framme, synes jeg det står seg veldig godt. Han vil drikke, tar null ansvar i hjemmet og legger alt på ts. Han passer best som singel og barnløs. 

Anonymkode: e762f...dee

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt det var utrolig barnslig, og at man har en partner som tydeligvis ikke klarer å stå i situasjoner som er vanskelig. Videre så er faktisk dette psykisk vold, og jeg hadde nok tenkt meg grundig om, om dette er en person jeg ønsker barn med? Man skal tåle mye, og være i konflikter, men man kapitulerer ved å bruke sånn dårlig holdning og ekkel kontroll mekanisme i et forhold. Vitner om lav tillit til å takle vanskelige situasjoner.

Anonymkode: 761f7...e48

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå mener jeg ikke å være frekk eller noe men hvorfor i  all verden har du valgt en mann som gjør at du kommer til å ende opp som alenemamma igjen? Du må jo selv skjønne at dette ikke er liv lage? Du er altså sammen med en som drikker seg dritings mens hans gravide samboer styrer på alene på 17 mai og sikkert ved andre anledninger og. Du har et barn fra før, greit jeg mener ikke at en mann skal ta ansvaret her, jenta har en far som tydeligvis stiller opp men han må jo oppføre seg som et normalt menneske og gi kunne passe på jenta i ny og ne og lage i stand mat, det er jo et minimum.

Og jeg skal si deg en ting, det kommer ikke til å bli bedre. Vet du hvorfor? Han tror du er låst til han når du er gravid, når kan han vise hvem han er og du må bare bli værende. Han er nok like toxic som han forrige han skjulte det bare bedre. Nå håper jeg for din skyld at du har et godt nettverk for dette kan du ikke bli værende i. For din egen del, din datter fra før og baby, dere fortjener bedre alle 3. Enklere å gå nå enn å vente, du vil ikke utsette dine barn for dette.

Anonymkode: 61ca0...b90

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Har lest alle tilleggsinformasjonene, og jeg må si at du fortjener MYE bedre enn en barnslig rasstapp som tenker kun på seg selv. Dra nå imens du har 4 dager uten han.

Greit nok at man kan være hormonell som gravid , men HAN er verken gravid eller har noen grunn til å gå fra å være ok til en skikkelig dritt i løpet av noen få uker.  Høres ut som han er en tenåring egentlig

Det er noe dritt å være alenemor, men det er enda mer dritt å være sammen med en som ikke behandler deg noe bra- Stakkars unge som har en ste-/bonusfar som ikke gidder bry seg med hen! Hen må føle seg så utrolig lite verdt!!

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja det sa jeg, skal gi dere konteksten:

er 21 uker på vei nå og har vært rimelig sliten/dårlig form. Jobber fullt opp og har en datter fra et annet forhold. Min nye sambo hjelper ikke en tøddel til med henne. Så når jeg er ferdig på jobb er det å hente på skole og hjem. Han kommer ish en halvtime hjem før meg, men har aldri handlet/begynt å lage middag. Så da må jeg dra me datter på butikken for å handle. Så etter det er det leksegjøring, hus og etterhvert leggetid..får aldri tid til å hente meg inn igjen. Mens sambo er glad i å dra ut å helst drikke/gjøre andre ting i helgene. Ofte gjøre andre ting i ukedagene også. Tar aldri insj til å finne på noe med meg/oss. Det er det alltid jeg som må gjøre. Hadde håpt på litt mere hjelp nå når jeg er gravid og har kommunisert flere ganger til han at jeg er sliten..

sååå da på 16.mai dro han ut igjen for å drikke som er ok det (på tidspunktet var datteren min hos faren sin). Så på 17.mai sto jeg opp og ordnet meg for å dra å spise kake med venner/familie. Han lå fyllesyk og sov. På forhånd hadde vi avtalt at det var middag hos mine foreldre kl.16 så jeg regnet med han kom til avtalt tidspunkt. Når han hadde fått summet seg. JA jeg vet at jeg kunne sendt han melding å spurt når han kommer, men i mitt hodet var det ikke noen problemer og regnet med han dukket opp da det var avtale. Klokka ble 16 og han kom ikke. Så jeg ringte å spurte om han trengte skyss/at jeg skulle hente han. Fikk da til svar «nei jeg tenkte ikke å komme egentlig. Er hos en kompis nå og vurderer å drikke». Jeg ble så skuffa og lei meg..det bare rant helt over. Ditcha meg igjen for å drikke..det var da jeg kom med denne kommentaren om at jeg syntes at jeg ikke fortjente dette når jeg er gravid. Ikke denne hendelsen isolert, men det at han drikker ofte og ikke hjelper meg med ting. Har typ bygd seg opp over tid. Sa også at jeg var så kokt i hodet og så sliten at jeg ønsket et par dager helt alene kun for å slappe av og sove. Det var da han sa at «hvis du drar nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen».

og ja! Jeg har kommunisert og fortalt han gjentatte ganger hvordan jeg føler det. Dette er 14 dager siden…i morgen drar han på hyttetur med gutta for å drikke 4 dager i strekk..

skjønner at man må forvente et motsvar, men nå har du konteksten..

Forstår at det er vanskelig når du er gravid, men FORLAT HAM. 

Hilsen en som fikk barn med en sånn en for 10 år siden og prøvde i 4 år før jeg ENDELIG kasta ham ut. ❤️

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ville tenkt det var utrolig barnslig, og at man har en partner som tydeligvis ikke klarer å stå i situasjoner som er vanskelig. Videre så er faktisk dette psykisk vold, og jeg hadde nok tenkt meg grundig om, om dette er en person jeg ønsker barn med? Man skal tåle mye, og være i konflikter, men man kapitulerer ved å bruke sånn dårlig holdning og ekkel kontroll mekanisme i et forhold. Vitner om lav tillit til å takle vanskelige situasjoner.

Oida.. dette skrev jeg før jeg så konteksten.

Konkluderer vel heller med at du fortjener så så mye bedre TS. Dette er helt åpenbart en person som enda ikke har vokst opp og er evig ungkar og vil bare drikke og være ansvarsløs. Ergo INGEN god far, og ingenting av det du skriver tyder på at han noensinne ville blitt en god far i deres forhold eller familie.

Som mange andre stusser jeg også på hvorfor du ikke har fjernet skyggelappene? Hvorfor har du innsett dette selv, det er skremmende at det har gått så langt, håper du innser det nå og faktisk tar vare på DEG selv, DITT barn og ditt kommende barn ved og si takk og farvel til denne evige ansvarsløse "barnefaren" .....

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Regnet med det.

Siden dette svarer til tråden står jeg ved at du ikke bør bli overrasket over at han reagerer når du sier at du fortjener bedre.

Dere begge er barnslige og bør evne å kommunisere bedre enn dette.

At du er gravid gjør det ikke mindre sårende for han å høre sånne ting og at han sier det til deg gjør deg ikke mindre såret. Nå er dere begge slitne og såret og begge har skyld i det.

Hvordan ordner man opp i det tenker du?

Anonymkode: dbb52...690

Unnskyld meg, leste du resten? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (28 minutter siden):

Alenemor er ingen big deal. Elendig og umoden barnefar i livet ditt er mye, mye verre. Kos deg med barna dine, de er mye mer verdt enn menn.

Anonymkode: 6ea0c...11a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde tatt ham på ordet.

Jeg hadde ringt mine foreldre i morgen tidlig og fortalt dem at jeg måtte ut av forholdet i løpet av disse neste dagene, bedt om å få bo hos dem til du finner noe for deg selv.

Så hadde jeg bedt mor eller far om å passe datteren mens jeg pakket ned sammen med den andre av dem i morgen, og hadde også ringt annen familie eller venner og bedt om krisehjelp til å pakke og flytte.

Jeg hadde priset meg lykkelig for at jeg fikk disse fire dagene uten samboer, som ga meg muligheten til å flytte/forberede flytting uten ham tilstede, og at han hadde vist sine virkelige sider såpass tydelig at jeg innså at det ikke var noe liv for hverken meg selv, datter eller kommende barn å bo sammen med denne mannen mer.

Du fortjener langt bedre, Ts!

Din datter fortjener langt bedre!

Ditt kommende barn fortjener langt bedre!

Å fortsette å bo sammen med en slik mann er ikke forsvarlig når du nå snart har to barn.

Han oppfører seg som om han er singel tenåring med sinneproblemer, han viser at han ikke er til å stole på, han viser at han ikke tar ansvar. Han har også en festetendens og et alkoholmønster som ikke er forenelig med å være småbarnsfar (eller partner).

Stå opp tidlig i morgen, ring dine foreldre og venner og sett igang!

Amen! 

Anonymkode: b6427...8d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

haha, aldri i verden om jeg hadde stilt meg sånn at jeg risikerte å bli kastet ut av eget hjem med et barn og ett i magen, det er jo vilt. 

Du går. 

Og så bør du prøve for alt i verden å ikke sette deg selv i samme situasjon igjen om 1-2-3 år med ny mann som vasker et par gulv i begynnelsen og et tredje barn i magen. 

Jeg blir helt matt. 

Anonymkode: b0db7...892

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han tror hjemmet er bare hans, så kanskje det bør bli det.

Anonymkode: 958a6...b2d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det avtalt på forhånd at han skal ta ansvaret for en annen manns avkom eller er dette noe du har ment skulle bli en naturlig del av deres nye familieliv? 

Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: e0605...1cc

Når man flytter inn med et barn, har du  godtatt at barnet er en del av familien.

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo dette jeg også tenkte at var vanlig at man stiller opp litt på den måten. Men virket ikke som h*n andre som kommenterte her mente det, kan hende jeg misforsto kommentaren. Men ja ønsker jo bare litt ekstra hjelp nå som gravid, begynner jo å bli tungt også.. han valgte jo selv å danne en familie med oss. 

Du velger også å få barn med en som tydeligvis ikke klarer å ta ansvar for noe. 

At du gidder. Dette kommer aldri til å bli bra, sann mitt ord. 

Anonymkode: 5df5d...be4

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...