AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Hva hadde du/dere tenkt hvis typen/mannen din sa til deg «hvis du fortjener så jævlig mye bedre så vet du hvor døra er» og «drar du nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen». jeg er gravid btw så kan hende jeg overreagerer..men ja hva hadde din tanke vært? Anonymkode: c6385...f02 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Abort om mulig, hvis ikke enslig forsørger. Høres ut som han har et sinneproblem og ikke liker deg. Om det er felles eid bolig, selg asap. Om dere leier, avslutt leieforholdet eller overlat det til han. Anonymkode: e762f...dee 11 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Kommer an på grunnen til at han reagerer sånn. Hvis du har bannet og hylt til ham over noe smågreier, så har jeg større forståelse for hans utsagn enn hvis du bare har pent bedt ham om å tømme søpla. For å sette det på spissen. Anonymkode: 14438...935 23 3
Brunello Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Abort om mulig, hvis ikke enslig forsørger. Høres ut som han har et sinneproblem og ikke liker deg. Om det er felles eid bolig, selg asap. Om dere leier, avslutt leieforholdet eller overlat det til han. Anonymkode: e762f...dee Helt uten å vite hvorfor han sa det? 3 1
Minmorsbarn Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Jeg hadde tenkt at noen som kan si slikt neppe er veldig glad i meg. Men hadde likevel bitt tenna sammen for ikke å lage mere støy, men stille og rolig begynt å planlegge for en vei ut av forholdet 3 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva hadde du/dere tenkt hvis typen/mannen din sa til deg «hvis du fortjener så jævlig mye bedre så vet du hvor døra er» og «drar du nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen». jeg er gravid btw så kan hende jeg overreagerer..men ja hva hadde din tanke vært? Anonymkode: c6385...f02 Ville lurt på hvorfor samboer i det hele tatt sa det. ''Hvis du fortjener så jævlig mye bedre'' får det til å høres ut som en reaksjon på at du har sagt at du fortjener mye bedre. Da hadde jeg i såfall ikke blitt veldig overrasket over å få et motsvar. Anonymkode: dbb52...690 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Det kommer helt ann på hvorfor han sa det. Anonymkode: 631a5...958 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Uten kontekst og historikk mellom dere så er det umulig å ha en mening om. Du burde forstå at et bruddstykke av en krangel ikke er nok til å dømme noen. Har du selv aldri sagt noe i affekt som hsr såret noen og som du har angret på å ha sagt? Anonymkode: e0605...1cc 8 2
Mezzosoprena Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva hadde du/dere tenkt hvis typen/mannen din sa til deg «hvis du fortjener så jævlig mye bedre så vet du hvor døra er» og «drar du nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen». jeg er gravid btw så kan hende jeg overreagerer..men ja hva hadde din tanke vært? Anonymkode: c6385...f02 Helt umulig å svare på uten bakgrunnshistorien for at han sa det. 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville lurt på hvorfor samboer i det hele tatt sa det. ''Hvis du fortjener så jævlig mye bedre'' får det til å høres ut som en reaksjon på at du har sagt at du fortjener mye bedre. Da hadde jeg i såfall ikke blitt veldig overrasket over å få et motsvar. Anonymkode: dbb52...690 Ja det sa jeg, skal gi dere konteksten: er 21 uker på vei nå og har vært rimelig sliten/dårlig form. Jobber fullt opp og har en datter fra et annet forhold. Min nye sambo hjelper ikke en tøddel til med henne. Så når jeg er ferdig på jobb er det å hente på skole og hjem. Han kommer ish en halvtime hjem før meg, men har aldri handlet/begynt å lage middag. Så da må jeg dra me datter på butikken for å handle. Så etter det er det leksegjøring, hus og etterhvert leggetid..får aldri tid til å hente meg inn igjen. Mens sambo er glad i å dra ut å helst drikke/gjøre andre ting i helgene. Ofte gjøre andre ting i ukedagene også. Tar aldri insj til å finne på noe med meg/oss. Det er det alltid jeg som må gjøre. Hadde håpt på litt mere hjelp nå når jeg er gravid og har kommunisert flere ganger til han at jeg er sliten.. sååå da på 16.mai dro han ut igjen for å drikke som er ok det (på tidspunktet var datteren min hos faren sin). Så på 17.mai sto jeg opp og ordnet meg for å dra å spise kake med venner/familie. Han lå fyllesyk og sov. På forhånd hadde vi avtalt at det var middag hos mine foreldre kl.16 så jeg regnet med han kom til avtalt tidspunkt. Når han hadde fått summet seg. JA jeg vet at jeg kunne sendt han melding å spurt når han kommer, men i mitt hodet var det ikke noen problemer og regnet med han dukket opp da det var avtale. Klokka ble 16 og han kom ikke. Så jeg ringte å spurte om han trengte skyss/at jeg skulle hente han. Fikk da til svar «nei jeg tenkte ikke å komme egentlig. Er hos en kompis nå og vurderer å drikke». Jeg ble så skuffa og lei meg..det bare rant helt over. Ditcha meg igjen for å drikke..det var da jeg kom med denne kommentaren om at jeg syntes at jeg ikke fortjente dette når jeg er gravid. Ikke denne hendelsen isolert, men det at han drikker ofte og ikke hjelper meg med ting. Har typ bygd seg opp over tid. Sa også at jeg var så kokt i hodet og så sliten at jeg ønsket et par dager helt alene kun for å slappe av og sove. Det var da han sa at «hvis du drar nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen». og ja! Jeg har kommunisert og fortalt han gjentatte ganger hvordan jeg føler det. Dette er 14 dager siden…i morgen drar han på hyttetur med gutta for å drikke 4 dager i strekk.. skjønner at man må forvente et motsvar, men nå har du konteksten.. Anonymkode: c6385...f02 3 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Var det avtalt på forhånd at han skal ta ansvaret for en annen manns avkom eller er dette noe du har ment skulle bli en naturlig del av deres nye familieliv? Hvor gamle er dere? Anonymkode: e0605...1cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det sa jeg Regnet med det. Siden dette svarer til tråden står jeg ved at du ikke bør bli overrasket over at han reagerer når du sier at du fortjener bedre. Dere begge er barnslige og bør evne å kommunisere bedre enn dette. At du er gravid gjør det ikke mindre sårende for han å høre sånne ting og at han sier det til deg gjør deg ikke mindre såret. Nå er dere begge slitne og såret og begge har skyld i det. Hvordan ordner man opp i det tenker du? Anonymkode: dbb52...690
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det avtalt på forhånd at han skal ta ansvaret for en annen manns avkom eller er dette noe du har ment skulle bli en naturlig del av deres nye familieliv? Hvor gamle er dere? Anonymkode: e0605...1cc Nei, og jeg mener ikke at han skal ta noen «farsrolle» på noe vis. Men som at han kunne lagd kveldsmat til henne en kveld eller spilt et spill med henne. Resten som leggetid, treninger osv..er det jo jeg som mor som har ansvar for. Anonymkode: c6385...f02 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai Beklager, men hvorfor i alle dager tenkte du at det var en god ide å få barn med denne fyren? Anonymkode: 631a5...958 26 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Abort om mulig, hvis ikke enslig forsørger. Høres ut som han har et sinneproblem og ikke liker deg. Om det er felles eid bolig, selg asap. Om dere leier, avslutt leieforholdet eller overlat det til han. Anonymkode: e762f...dee Nå når konteksten kom frem håper jeg dette kan stå som et godt eksempel på at det finnes nyanser av ting og at umiddelbare forslag som abort, selge bolig og at han ikke liker deg er så ekstremt at det nesten blir flaut. Anonymkode: dbb52...690 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai Men hvorfor har du valgt få ett barn til med en mann som det der? Fatter ikke at du gidder når mannen ikke engang klarer gå i butikken for å handle middag eller klarer begynne på en middag ett par dager i uken… han høres jo ut som en forvokst drittunge. Anonymkode: ac173...d7d 12 3
Macro Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai Når folk legger ut sånne spørsmål uten å nevne kontekst så regner jeg med TS har bidratt svært aktiv i krangelen. Folk som virkelig er offer for noe pleier å legge frem casen sin helt annerledes. 3
Hmmmmmm Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja det sa jeg, skal gi dere konteksten: er 21 uker på vei nå og har vært rimelig sliten/dårlig form. Jobber fullt opp og har en datter fra et annet forhold. Min nye sambo hjelper ikke en tøddel til med henne. Så når jeg er ferdig på jobb er det å hente på skole og hjem. Han kommer ish en halvtime hjem før meg, men har aldri handlet/begynt å lage middag. Så da må jeg dra me datter på butikken for å handle. Så etter det er det leksegjøring, hus og etterhvert leggetid..får aldri tid til å hente meg inn igjen. Mens sambo er glad i å dra ut å helst drikke/gjøre andre ting i helgene. Ofte gjøre andre ting i ukedagene også. Tar aldri insj til å finne på noe med meg/oss. Det er det alltid jeg som må gjøre. Hadde håpt på litt mere hjelp nå når jeg er gravid og har kommunisert flere ganger til han at jeg er sliten.. sååå da på 16.mai dro han ut igjen for å drikke som er ok det (på tidspunktet var datteren min hos faren sin). Så på 17.mai sto jeg opp og ordnet meg for å dra å spise kake med venner/familie. Han lå fyllesyk og sov. På forhånd hadde vi avtalt at det var middag hos mine foreldre kl.16 så jeg regnet med han kom til avtalt tidspunkt. Når han hadde fått summet seg. JA jeg vet at jeg kunne sendt han melding å spurt når han kommer, men i mitt hodet var det ikke noen problemer og regnet med han dukket opp da det var avtale. Klokka ble 16 og han kom ikke. Så jeg ringte å spurte om han trengte skyss/at jeg skulle hente han. Fikk da til svar «nei jeg tenkte ikke å komme egentlig. Er hos en kompis nå og vurderer å drikke». Jeg ble så skuffa og lei meg..det bare rant helt over. Ditcha meg igjen for å drikke..det var da jeg kom med denne kommentaren om at jeg syntes at jeg ikke fortjente dette når jeg er gravid. Ikke denne hendelsen isolert, men det at han drikker ofte og ikke hjelper meg med ting. Har typ bygd seg opp over tid. Sa også at jeg var så kokt i hodet og så sliten at jeg ønsket et par dager helt alene kun for å slappe av og sove. Det var da han sa at «hvis du drar nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen». og ja! Jeg har kommunisert og fortalt han gjentatte ganger hvordan jeg føler det. Dette er 14 dager siden…i morgen drar han på hyttetur med gutta for å drikke 4 dager i strekk.. skjønner at man må forvente et motsvar, men nå har du konteksten.. Anonymkode: c6385...f02 Det hold med at jeg leste kun litt av det du skreiv. Hvorfor har satt deg selv i denne situasjonen? Har du vært desperat etter oppmerksomhet fra det motsatte kjønn?! Dette lyser lang vei «alene mor» det er det du blir. Lykke til 4 2
Visla Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, og jeg mener ikke at han skal ta noen «farsrolle» på noe vis. Men som at han kunne lagd kveldsmat til henne en kveld eller spilt et spill med henne. Resten som leggetid, treninger osv..er det jo jeg som mor som har ansvar for. Anonymkode: c6385...f02 Det er ikke å ta noen farsrolle å legge henne, følge på treninger og slike ting heller. Men når man bor sammen så er man en familie og er delaktig i hverandres liv. Både store og små, og da stiller man opp. Da tar han så stor plass i barnets liv som barnet åpner opp for. Enkelt og greit. jeg har selv bonusbarn og egne barn. Samboeren min legger yngste når hun spør om det og følger henne på do, hadde han sagt nei fordi det ikke er «hans jobb» hadde ikke vi hatt noe forhold! Jeg kjører hans barn til venner, buss og smører matpakke. Jeg har tørket tårer når tentamen gikk dårlig og spør hvordan skoledagen har gått. dere venter barn sammen! Skal han bare stille opp for eget barn, men ikke ditt? Hva var planen deres da dere bestemte dere for å få et felles?🤷♀️ 10 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå