Gå til innhold

Sletting av journal?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt forhøyet prolaktin over flere år samt slitt med infertilitet. Min fastlege stod fast på at dette skyldtes stress og ville ikke gi meg utredning. Nå, flere år senere, har jeg fått ny fastlege som henviste meg til MR hvor de fant en svulst i hypofysen (prolaktinom). I min journal fra forrige fastlege står det at det er psykiske årsaker til symptomene mine! Kjenner jeg blir så mektig provosert. Hvordan kan jeg få fjernet dette fra journalen min? Vil ikke at det skal stå at jeg har psykiske problemer når det ikke har vært eller er tilfellet 

Anonymkode: b3d78...3d5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min journal står det at jeg er bifil (jeg har aldri vært tiltrukket av en mann). Når jeg får spørsmål om sexlivet mitt har jeg forklart at dette er feil mange ganger, men de endrer det aldri. Jeg blir så provosert. Hvorfor ikke bare fjerne det?

Anonymkode: 39b8c...06d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har hatt forhøyet prolaktin over flere år samt slitt med infertilitet. Min fastlege stod fast på at dette skyldtes stress og ville ikke gi meg utredning. Nå, flere år senere, har jeg fått ny fastlege som henviste meg til MR hvor de fant en svulst i hypofysen (prolaktinom). I min journal fra forrige fastlege står det at det er psykiske årsaker til symptomene mine! Kjenner jeg blir så mektig provosert. Hvordan kan jeg få fjernet dette fra journalen min? Vil ikke at det skal stå at jeg har psykiske problemer når det ikke har vært eller er tilfellet 

Anonymkode: b3d78...3d5

Du må melde det inn. 

Anonymkode: 6f1d9...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må melde det inn. 

Anonymkode: 6f1d9...595

Hvor melder man inn sånt?

TS: føler med deg. Utrolig provoserebde!

Anonymkode: 6ff73...7df

AnonymBruker
Skrevet

I jounalen min hos en tidligere fastlege står at jeg har fått et barn jeg ikke har...

De var enige i at det var feil og kunne legge til et notat om det, men blånektet å slette fordi det angivelig var teknisk umulig. Selv om lovverket er helt tydelig på at feilføringer skal fjernes.

Anonymkode: ea967...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...