Gå til innhold

Har blitt over 30 år og aldri gjort det... kunne jeg brukt tinder eller noe lignende for å få første gangen overstått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også asperger og hadde sex for første gang da jeg var 29. Det var med han jeg nå er gift med. Anbefaler deg å vente til du treffer noen du virkelig liker, det er bedre enn å «få det overstått». 

Anonymkode: 16373...05d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje «få det overstått» er en misoppfatning for de som har kommet litt seint uti markedet, for å si det sånn. Sex er jo helt forskjellig fra partner til partner. At du har en negativ første opplevelse med en random tinderfyr vil ikke gi deg et bedre utgangspunkt for å bygge et godt sexliv med en kjæreste seinere. Kanskje stikk motsatt? 

Er det intimiteten med et annet menneske du vil ha testa ut? Tror kanskje det aller beste er å prøve å aktivt finne en fyr du kan bli kjæreste med i stedet. Er det det fysiske mtp «jomfruhinne» du tenker på, så kan du fint sjekke ståa der på egen hånd. 

Mitt beste tips til deg uavhengig av hva du velger å gjøre, er å bli kjent med deg selv. Hvilken stimuli liker du, hvordan får du orgasmer, hva kjennes godt osv osv. Det er alltid en styrke å kjenne sin egen seksualitet når man skal blande inn et annet menneske, uavhengig av hvor mange du har hatt sex med tidligere. Nøkkelen til et godt sexliv er jo trygghet, både i seg selv og på partner. Kun når du er trygg kan du leke og eksperimentere for å finne ut hva som kiler på de rette stedene. 

Anonymkode: 2c448...e10

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også sen, 35 for å være nøyaktig. Da skjedde det litt uventet med en fyr jeg kjente litt fra før, men jeg følte meg klar for første gang, så det ble.. naturlig. Og en fin første opplevelse. Jeg gjorde det ikke fordi jeg følte meg flau eller fordi jeg følte på noe press, jeg gjorde det fordi jeg hadde lyst. Det begynte som en ons, men nå, to år etter, har vi ligget flere ganger når det har passet seg sånn. Og jeg har ligget med flere fordi noe i meg "løsnet". 

Ikke gjør noe bare for å få det overstått, gjør det fordi du vil det for deg selv.

Anonymkode: 3b9d7...506

• Nyttig 2
Skrevet
Gratis skrev (1 time siden):

LOL, det ligger nok i en skål på bordet. 😁Synes likevel at det er trist å starte her 😞

Mitt poeng var jo at hun kunne forhøre seg om noen hadde de ønskede kvaliteter med de andre damene. Da kanskje sexen ble bra.

Selv fant jeg en dame på internettet og der gikk bra, hun var fornøyd begge fikk orgasme.

Ellers vil jeg vel si at sex er best med den en elsker, men her var det snakk om å få oppleve dette.

Tristere om en må betale for det, selvom det også er en opplevlse for å ha hatt sex i livet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var også sen, 35 for å være nøyaktig. Da skjedde det litt uventet med en fyr jeg kjente litt fra før, men jeg følte meg klar for første gang, så det ble.. naturlig. Og en fin første opplevelse. Jeg gjorde det ikke fordi jeg følte meg flau eller fordi jeg følte på noe press, jeg gjorde det fordi jeg hadde lyst. Det begynte som en ons, men nå, to år etter, har vi ligget flere ganger når det har passet seg sånn. Og jeg har ligget med flere fordi noe i meg "løsnet". 

Ikke gjør noe bare for å få det overstått, gjør det fordi du vil det for deg selv.

Anonymkode: 3b9d7...506

OP: Godt å høre at det skjer sent for flere, og så bra det ble en god opplevelse for deg. Jeg får holde ut ved å håpe på at det samme kan skje meg. Takk for svaret ditt. 

Anonymkode: 76380...b76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (11 timer siden):

Vet ikke hvor lurt det er å "flashe" for hele Tinder hva du driver med...

OP: Jeg hadde ikke brukt bilde av meg selv eller, som nevnt, skrevet at jeg er jomfru, bare generelt at jeg ser etter noen å ha en trygg opplevelse med. Men, jeg lurer kanskje meg selv litt med spørsmålet mitt, jeg ser for meg at hadde jeg faktisk skrevet med en fyr på tinder kun for en ONS så er det ikke sikkert jeg faktisk hadde turt å treffe han og gjennomføre det. Selvtilliten min rundt menn er såpass lav.  

Som andre har svart meg så bør jeg kanskje fortsatt fokusere på å heller møte noen og bli kjent og kjenne en tiltrekning før jeg kan ta det skrittet, i stedet for å bare gjøre det med en fremmed for å "ha gjort det". Selv om det å bli kjent med noen og oppnå forelskelse som nevnt også har vært vanskelig for meg, så er det nok sant. Jeg må bare prøve å ikke gi opp.  

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli kjent med folk her inne også, noe jeg har god erfaring med. Etter å ha chattet litt, kan man møtes for en turprat, kafe, bar o.l. og ta det derfra. At noen må reise litt, pleier ikke være noe problem hvis kjemien er der.

Anonymkode: a51dd...2c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 22.09):

Jeg er kvinne på over 30 og har aldri hatt sex. Jeg ble diagnostisert med Asperger som barn og dette har preget mye av livet mitt. Opplevd mye mobbing og slitt sosialt opp gjennom mesteparten av barne-og ungdomssår. Jeg har det mye bedre nå som voksen, men fortsatt så sitter arrene der og jeg sliter fortsatt sosialt. Jeg har datet flere menn via apper men "vibber" aldri med noen, opplever aldri å komme emosjonelt nært noen til at det skjer mer enn bare kyssing. I det siste har det kommet stunder da dette plager meg veldig, jeg kjenner jeg er flau og samtidig redd for at jeg aldri skal få oppleve sex eller intimitet. Jeg lurer av og til på om jeg bare burde bruke tinder til å lage en profil, ikke hvor jeg skriver at jeg er jomfru så klart, men at jeg søker ONS og at jeg er usikker og ønsker noen som vil behandle meg bra og gi meg en god opplevelse, og derette luke ut de forespørslene jeg skulle få. Om ikke noen av de meldingene jeg får høres seriøse ut så lar jeg det vær, men jeg kan ikke for å være nysgjerrig om dette hadde vært en måte å finne en grei mann å ha første gang med. 

Selvfølgelig ville jeg ideelt sett gjøre det med noen jeg faktisk er forelsket i, men dette har omtrent aldri skjedd meg. Og de gangene jeg faktisk traff menn jeg følte meg tiltrukket av så viste de ingen interesse tilbake. Jeg er redd for at hvis jeg venter til jeg møter "den rette" så kan jeg fortsette å vente i lang lang tid. Jeg vil bare få gjort det med noen som er trygg og behandler meg bra. Jeg har uansett en fin kropp og et "vanlig" utseende, det er Asperger og sosial angst som har vært sperren min, ikke noe fysisk. Jeg har absolutt ikke selvtillit til å bare gå ut på byen og flørte med fremmende, jeg bor uansett i en liten by hvor det ikke er mye mulighet for dette, og har heller ingen venner som liker å gå ut på byen, som betyr at jeg måtte sittet alene på baren. Det skjer heller ikke mange aktiviteter her hvor jeg kunne meldt meg på og truffet folk, apper har omtrent vært mitt eneste valg. Så jeg føler jeg står helt fast i situasjonen min. 

Hva tenker folk, høres det ut som en mulig løsning det jeg foreslo eller er det mest en invitasjon til en dårlig opplevelse? Hva ville dere foreslått i stedet? Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre lenger. 

Du har ingen grunn til å være flau men vær mest naturlig.  Du kan møte noen via prate kanaler som chat.no eller eros  men også på tinder.

Men bruke god tid på sosial media før du bestemmer deg til å møte noe. og ikke møt de hjemme hos deg eller den du skal møte men et sted det det kan være andre også.  dessverre er det en del menn du ikke kan stole på.   Prøv å finn en som ønsker at du har det fint.   Er det en ONS eller FF så er det sikrest å møte en som er gift  for da må han også være diskre og da kan du stole mer på han, at han ikke utnytter deg.

Skrevet

Det er greit å ha sex første gang med en du ikke er forelsket i, men ONS er sjeldent stedet å starte. Jeg har hatt noen få av dem og der er det mange som bare tenker på seg selv. Ikke så rart, de kjenner deg ikke. Som dame er ONS sjeldent verd bryet. Mye bedre å bli kjent med noen på datingapper for å bli kjent med dem, og så kan du ta det videre når du har møtt dem om du ønsker det. 

En venn er selvsagt det beste, men det er ikke alle som har en venn de kan spørre om slikt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 22.09):

Jeg lurer av og til på om jeg bare burde bruke tinder til å lage en profil, ikke hvor jeg skriver at jeg er jomfru så klart, men at jeg søker ONS og at jeg er usikker og ønsker noen som vil behandle meg bra og gi meg en god opplevelse, og derette luke ut de forespørslene jeg skulle få. Om ikke noen av de meldingene jeg får høres seriøse ut så lar jeg det vær, men jeg kan ikke for å være nysgjerrig om dette hadde vært en måte å finne en grei mann å ha første gang med. 

Tror du må være litt varsom med å bare møte noen for å ha sex, du vet ikke hvem du kommer bort i. Første gangen er ganske kleint, og du trenger å finne noen som kan respektere deg og dine grenser, og samtidig gjøre deg trygg i settingen. Så vil nok anbefale deg å få en liten relasjon først, og prate om det. Jeg ville nok ha likt å visst at du hadde lite eller ingen erfaring. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du skal absolutt ikke skamme deg over dette. Dersom du skal finne en for å ha sex med, så bør det være en du føler deg trygg på og bekvem sammen med. Hva med å finne en på et eller annet forum slik at dere kan chatte og sexte sammen en periode først? Da merker du vel fort om det er en som i hovedsak kommer til å tenke på seg selv eller om han setter deg i fokus. Er han utålmodig, så forsvinner han nok fort fra chatten også. Om Tinder er rette stedet skal jeg ikke uttale meg om, men du kan jo prøve her inne eller f.eks. opprette en profil på Nakentid. Jodel er jo også en anonym mulighet, men der er det endel troll, så ta ikke alt som skrives for god fisk. 

Lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (På 30.5.2025 den 12.42):

Tror du må være litt varsom med å bare møte noen for å ha sex, du vet ikke hvem du kommer bort i. Første gangen er ganske kleint, og du trenger å finne noen som kan respektere deg og dine grenser, og samtidig gjøre deg trygg i settingen. Så vil nok anbefale deg å få en liten relasjon først, og prate om det. Jeg ville nok ha likt å visst at du hadde lite eller ingen erfaring. 

OP: Tusen takk kloke ord og tips. 

AnonymBruker
Skrevet
Navnet Mitt skrev (På 1.6.2025 den 9.48):

Du skal absolutt ikke skamme deg over dette. Dersom du skal finne en for å ha sex med, så bør det være en du føler deg trygg på og bekvem sammen med. Hva med å finne en på et eller annet forum slik at dere kan chatte og sexte sammen en periode først? Da merker du vel fort om det er en som i hovedsak kommer til å tenke på seg selv eller om han setter deg i fokus. Er han utålmodig, så forsvinner han nok fort fra chatten også. Om Tinder er rette stedet skal jeg ikke uttale meg om, men du kan jo prøve her inne eller f.eks. opprette en profil på Nakentid. Jodel er jo også en anonym mulighet, men der er det endel troll, så ta ikke alt som skrives for god fisk. 

Lykke til 😊

Takk for tips. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takk for tips. 

Forhåpentligvis er ikke dette alt for upassende, men om du oppretter profil på noen av disse sidene, så kanskje vi chattes 😊

Skrevet

Ta kontakt. Jeg stiller opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...