AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Jeg mener typ Tinder og tilsvarende, da det er bare unge gutter på arbeidsplassen min, jeg går ikke mye ut på byen og har lite med guttevenner. Jeg er i slutten av 30-årene. Nettopp avsluttet et forhold på rundt 10 mnd. Vi møttes ikke ofte, og jeg har knapt truffet familien hans og kun en kompis. Han traff ikke min familie, da de bor et stykke unna. Så sånn sett ikke så veldig seriøst og langvarig forhold. Vi møttes mest hjemme hos ham, men det var offentlig at vi var sammen Vi har fortsatt litt kontakt på snap, og er vel venner. Jeg kjenner jeg egentlig er ganske ferdig med ham, da han skuffa meg ganske dypt (ikke utroskap). Jeg har forsøkt å «rydde opp», men han responderer ikke på spørsmålene mine, derfor anser jeg oss som ferdige. Jeg har nesten alltid vært i forhold, bortsett fra korte perioder som singel, så jeg er nok et forholdsmenneske. Så er jeg veldig glad i folk og nysgjerrig av meg. Så jeg heller så mye mot å registrere meg på Tinder igjen, men er det tidlig etter 3 uker som singel? Samtidig som jeg heller mot å bruke litt tid, kjenne på hva jeg trenger og puste litt. Anonymkode: 6dc3e...b00
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Dette er det bare du som kan bestemme. Men hvis du sier du skal date seriøst, for så bare å få kalde føtter fordi det er for tidlig for deg, så er det veldig dårlig gjort mot den du dater. Da får du heller si at du er ute etter noe casual. Jeg har brutt opp etter over er år med nært forhold. Vi skulle flytte sammen og greier. En måned som singel er overhodet ikke nok. Jeg har for mye sorg, selv om det var jeg som gjorde det slutt. Jeg har frustrasjon, usikkerhet og er egentlig i tvil om jeg orker å møte noen ny. Så jeg holder meg unna dating inntil videre. Anonymkode: ec39a...80f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Når du er klar for det. Jeg mener fast og bestemt at man er good to go når bruddet er et faktum, da er alle romantiske forpliktelser avklart for begge parter. Om du mener du tjener på å vente så vent, vent også om du selv ønsker å vise hensyn til den du var sammen med fordi det er riktig for deg men ikke vent fordi du føler du må det for syns skyld. Anonymkode: 51741...1a0 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Eneste jeg tenker på er om jeg tåler avvisninger. For det kan jo skje i en dating-fase. Før jeg var sammen med han siste, var jeg gift i en del år, og det var et ganske så heftig brudd. Siden siste eks også såra meg ganske heftig, kjenner jeg litt på at jeg har mistet troen på mennesket 😅 Samtidig som jeg vet at dette ikke stemmer, og taktikken min etter brudd har alltid vært å finne en ny partner. Anonymkode: 6dc3e...b00
Tradegy Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar på hvor raskt det er "innafor" å begynne å date etter et brudd. Det kommer helt an på deg, bruddet og hva du er ute etter Noen føler seg klare nesten med én gang, mens andre trenger måneder (eller år) på å bearbeide og finne seg selv igjen. Det viktigste er at du kjenner etter hva du er klar for, og at du er ærlig med deg selv og eventuelle nye flammer om hvor du står. (Dater du for å distrahere deg fra sorgen, eller fordi du faktisk er klar for noe nytt? Det kan være lurt å ta et lite steg tilbake og kjenne etter.) Det finnes ingen "moralsk frist". Så lenge du ikke sårer noen (deg selv inkludert), er det du som bestemmer tempoet
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Hvis du aldri har vært singel så er det åå høy tid å være litt singel, folk som hopper fra forhold til forhold er lite attraktive. Anonymkode: c49d1...bc2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du aldri har vært singel så er det åå høy tid å være litt singel, folk som hopper fra forhold til forhold er lite attraktive. Anonymkode: c49d1...bc2 Har vært i lange forhold da, siden tenårene. Sammen med en i 7 år, gift med en i 9 år. 10 måneder er det korteste jeg har vært sammen med noen i voksen alder. Av nysgjerrighet, hvorfor er det lite attraktivt? Anonymkode: 6dc3e...b00
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Du er i slutten av 30 årene og usikker på hva som er riktig. Altså, er det blitt ulovlig for (voksne) kvinner å ha egne meninger, eller er dere alle redde for å ha wn mening som kan bli brukt mot dere? For guda skyld, Du er snart 40 år, det må da være mulig å ta en beslutning om dette uten å høre hva andre mener Anonymkode: b070f...f72 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er i slutten av 30 årene og usikker på hva som er riktig. Altså, er det blitt ulovlig for (voksne) kvinner å ha egne meninger, eller er dere alle redde for å ha wn mening som kan bli brukt mot dere? For guda skyld, Du er snart 40 år, det må da være mulig å ta en beslutning om dette uten å høre hva andre mener Anonymkode: b070f...f72 Ja, sånn er det faktisk. Man kan være usikker selv om man nærmer seg 40😆 Grunnen til spørsmålet om det er for tidlig, er mest mtp respekt for eksen. Men også at i en mellomstor by, har man en jungeltelegraf også. Anonymkode: 6dc3e...b00
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai I det øyeblikket du er klar til å involvere deg med en ny person og ikke bry deg om exen. Er du emosjonelt klar til å være i en kjæreste relasjon med et nytt menneske? Ingen vet svaret utenom deg. Anonymkode: c12b1...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært i lange forhold da, siden tenårene. Sammen med en i 7 år, gift med en i 9 år. 10 måneder er det korteste jeg har vært sammen med noen i voksen alder. Av nysgjerrighet, hvorfor er det lite attraktivt? Anonymkode: 6dc3e...b00 Fordi det sender ut signaler om at det er ikke så viktig for deg HVEM du er sammen med så lenge du bare har noen, at du er lite selvstendig og ikke trives i eget selskap, og at du kan grense til litt desperat. Anonymkode: 8aae3...e55 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi det sender ut signaler om at det er ikke så viktig for deg HVEM du er sammen med så lenge du bare har noen, at du er lite selvstendig og ikke trives i eget selskap, og at du kan grense til litt desperat. Anonymkode: 8aae3...e55 Nettopp. Anonymkode: c49d1...bc2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai Når det var vært såpass kort og muligens lite "etablert"forhold som du beskriver, tenker jeg at det er ganske fritt frem. Men jeg tenker likevel at det er lurt å bruke litt tid på å finne ut hva du ønsker. Men slik min eks gjorde er aldri greit. Han begynte å date med en gang etter et over 20 år langt forhold.. DET gjør vondt det.. Anonymkode: 615eb...437
micromaya Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Svaret er: når du selv føler for det. Nå høres det ikke ut som om dette siste forholdet rakk å bli så seriøst, så sånn sett ser jeg ingen grunn til å vente av «høflighet» ovenfor ham. Men, de tingene du nevner med å alltid være i forhold, helle mot å være litt singel – det kan du nok tenke litt over. Det er smart å være litt alene/singel innimellom, og få «sjekket inn» hos seg selv. Hvem er du, på egne ben og med egne meninger? Hva vil du? Jeg vil også definere meg selv som et forholdsmenneske, men er gjerne singel minst et år mellom forhold. Har bare vært i langvarige forhold, og merker at jeg trenger å bli selvstendig igjen i mellomtiden. Når jeg så treffer menn i ulike settinger er det lettere å vurdere om jeg føler de vil tilføre livet mitt noe bra, og om vi passer sammen. Jeg ønsker overhodet ikke en mann bare for å ha en mann, eller være i et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #16 Skrevet 29. mai Når du føler det er påtide å treffe nye folk. Når følelsene ikke ligger hos han lenger Anonymkode: 6b620...c8a
AnonymBruker Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai Anbefaler deg å la være og i det minste å ta en pause. Dating er sykt krevende og det er mye rart man kan møte på og oppleve. hadde jeg vært deg hadde jeg fokusert på venner og meg selv i sommer ☺️ Anonymkode: ecea4...5f9 2
Brunello Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai 10 måneder er jo bare en litt lang date. Du kan starte umiddelbart uten at det blir sosial stigma. Har man barn sammen og/eller forholdet har vært lenge, bør en vente litt for eget ryktes skyld.
AnonymBruker Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai Brunello skrev (6 minutter siden): 10 måneder er jo bare en litt lang date. Du kan starte umiddelbart uten at det blir sosial stigma. Har man barn sammen og/eller forholdet har vært lenge, bør en vente litt for eget ryktes skyld. 10 måneder er nesten et helt år, absolutt ikke en kort stund. Anonymkode: fe986...883 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå