Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å bli vernepleier da drømmen om sosionom legges på hylla mtp at jeg tror jeg får mer å velge i om jeg får medisinkompetanse i tillegg til det helse og sosialfaglige.

Kan noen fortelle meg om yrket og evt hva slags jobb du har? Trivsel? Turnus/dagjobb? Lønn?

Har allerede økonomiutdanning i bunn, så tanken er å prøve noe annet men kanskje jeg også kan dra nytte av den.

Anonymkode: 92ebc...1e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vurderer å bli vernepleier da drømmen om sosionom legges på hylla mtp at jeg tror jeg får mer å velge i om jeg får medisinkompetanse i tillegg til det helse og sosialfaglige.

Kan noen fortelle meg om yrket og evt hva slags jobb du har? Trivsel? Turnus/dagjobb? Lønn?

Har allerede økonomiutdanning i bunn, så tanken er å prøve noe annet men kanskje jeg også kan dra nytte av den.

Jeg er vpl. Du har mange jobbmuligheter og aktuelle videreutdanninger. Men jeg synes arbeidsforholdene og lønnen er for dårlig. Vurderer derfor omskolering etter 6 år. Men det kan hende du vil trives bedre enn jeg gjør :)

m28 :)

Anonymkode: 78546...62d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jobber jeg har hatt som vernepleier (diverse fast, vikar etc) igjennom mine år er blant annet: miljøterapeut  bolig for psykisk utviklingshemmede, saksbehandler i kommunen, psykose/schizofreniutredning barn og ungdom, seksjon Illegale rusmidler/rusakutt AHUS, vernepleier på spesialskole, barnehabilitering på AHUS, krisesenter, nevrohabilitering på Ullevål sykehus, Avdelingsleder institusjon for ungdom/unge voksne med særs omfattende atferdsproblematikk/alvorlig selvskading/utagering og fagleder for en tjeneste som jobber med komplekse/sammensatte problemer rus/psykiatri/etter endt soning/overgrepsproblematikk/voldsproblematikk/ettervern osv.

Jeg har sikkert glemt et par jobber også. Som du sikkert skjønner, så har jeg hatt maks ansiennitet i over 10 år allerede.

I dag jobber jeg ikke helg og helligdag, men 1-2 kveldsvakter i uken, eller en langvakt 12,5 time i uken. Fra 1 mai i år er min grunnlønn/lønn uten tillegg 718 000.-

Anonymkode: 375fb...03c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nylig utdannet vernepleier, og jobber nå på psykiatrisk klinikk, med pasienter som har diverse stemningslidelser som bipolar lidelse, depresjon, psykose, borderline, etc. Trives svært godt 😊 Ingen dager er like, og tempoet på jobben varierer veldig. Noen dager er ganske rolige, noen ganger mer action. Dagene går i oppfølging av pasientene, medisinering, gjennomføring av diverse prosedyrer, mye miljøterapi og kartlegging. 

Som vernepleier har man massevis av jobbmuligheter, alt etter hva man interesserer seg for. Psykiatri, bofellesskap, sykehjem, rusomsorg, skole, etc. Er også flere etterutdanninger og master man kan ta. Man er nesten garantert en jobb etter endt utdanning. Jeg vurderte også sosionom først, men jeg så at som vernepleier har man flere valg, pluss fordelen med at vi kan håndtere medisiner. 

Anonymkode: 597d0...7e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange jobbmuligheter, selv har jeg kun jobbet med mennesker med utviklingshemming. Har omskolert meg videre nå, da jeg ikke orket mer av turnus, hyppig utskifting av ledere, dårlig arbeidsmiljø og tunge løft.

Anonymkode: 08d03...f41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...