Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk som verker i fingrene skal få utredning betalt av det offentlige, mens folk som har vondt i tenna, eller dype betennelser og behov for småkirurgi osv ikke skal få dette sponset.  

Jeg skjønner ikke hvorfor tannleger skal få lov til å starte egne bedrifter hvor de bestemmer hvor mye tid de setter av til hver pasient og hvor mye de skal få betalt, mens leger skal ha folk uten særlig lederutdannelse eller kompetanse som skal detaljregulere hvor mye tid de skal bruke, eller byråkrater som detaljregulerer hva du skal få for hver jævla tjeneste. At du skal få like mye betalt for å gjøre ultralyd av en stortå som å gjøre ultralyd av alle sener og muskler i skulderen (normaltariffen)

Jeg syns at tannhelse burde tas over av staten. Vi burde bruke oljepengene våre til å gjøre tannhelse offentlig, slik at man kan betale en egenandel akkurat som i helsevesenet ellers, slik at tannlegene tjener mindre, har det jævlig, jobber gratis overtid og lar seg utnytte. 

Det er ingen spesiell innovasjonsfaktor som tilsier at tannleger må jobbe privat. 

Greit nok, det blir dårligere rotfyllinger hvis de ikke utføres av eksperter, men av generelle tannleger, men for 10-15 år siden, så opererte ortopeder blindtarmsbetennelser med felles vakt for hele kirurgisk avdeling på steder i Norge, og det er neppe noe verre. 

Gjør alt offentlig. 

La alt bli ræva. 

Ta den helt ut. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...