AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Er det et dårlig valg å kjøpe en hest som har vært forfangen, og som går på medisiner for det? Er det noe en bør styre unna? Anonymkode: 4dd8f...476
StormogFrost Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Hei. Om den er i den akutte fasen å ennå går på smertestillende så er det lenge til den evt kan begynne å brukes igjen. Eller har den ppid i tillegg? Skulle jeg kjøp ny hest hadde jeg styrt unna. Jeg har en hest som var forfangen for mange år siden. Hesten kan aldri gå på beite mere og må ha høy med lite sukker i, noe som ikke er lett å få tak i her jeg bor. Så 3 timer kjøring for hente av høy.
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Ja, det er et dårlig valg. Du må mest sannsynlig tilrettelegge for hesten resten av livet. Jeg har hatt en som ble forfangen og tok vare på den resten av livet, det hadde jeg gjort dersom det skjedde igjen. Men jeg hadde ikke tatt på meg en allerede forfangen hest igjen, ikke engang om den var gratis. Anonymkode: f9c5e...c9f 2
Myrmica Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Det hadde jeg dessverre styrt langt unna. Som andre skriver, jeg hadde nok ikke tatt imot en slik hest om jeg så fikk den gratis. Har den først vært forfangen er det sannsynlig at det kan skje igjen. Man må resten av hestens liv være veldig påpasselig med beite, fôr, sukkerinnhold i grovfôr, riktig skoing og belastning osv. Noen kan aldri gå på gress igjen, og det er et frustrerende liv for både hest og eier.
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Jeg hadde styrt unna. Det er mange som fint greier å holde slike hester på en god måte men det krever også visse tiltak jeg ville hatt vansker med å opprettholde over tid. Jeg liker å ha hestene mest mulig på beite og har ensilage fra egne jorder. Det er ikke helt problemfritt for min del da å sørge for riktig fôr og alt slikt. Det kan kreve hyppig oppfølging av både veterinær og hovslager som koster tid og penger, hest er allerede dyrt nok så jeg vil så langt det lar seg gjøre anskaffe hest med færrest mulig kjente problemer. Får den tilbakefall slik mange jo får så kan det bety store plager, lang rekonvalesens, mye tid og mye penger uten å nødvendigvis få frisk hest i enden. Anonymkode: c079c...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå