Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet så vidt å prøve meg på å kombinere nett- og samlingsbasert bachelor med mammapermisjon i fjor høst, men innså raskt at det ikke lot seg gjøre, så jeg søkte og fikk innvilget studiepermisjon. Nå har planene endret seg litt og jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å fortsette på studiet. Gikk likevel inn på nettsiden for studiet, og nå er det helt borte? Det var maskiningeniør ved NTNU Gjøvik, men nå ser jeg at de kun tilbyr studiet i Trondheim og ikke på deltid i det hele tatt. Har saumfart mailinnboksen og kan ikke finne noe informasjon som angår saken i det hele tatt. Kan selvsagt kontakte noen, men tenkte å høre her først. Noen som vet noe? Er da litt rart å legge ned en studieretning uten å informere skriftlig om det?

Anonymkode: 6b283...b93

AnonymBruker
Skrevet

Studier blir endret, nedlagt og opprettet stadig vekk. Da jeg gikk min grad var den helt ny (endret navn, samt en del fag), og bare tre år etter jeg studerte ble den endret nok engang.

Jeg vil tro dette er normalt, selv om min faglige kompetanse ligger innen et felt hvor det er vanlig med hurtige og omfattende endringer.

Anonymkode: 683a1...97d

AnonymBruker
Skrevet

Og for øvrig, nei, jeg har ikke fått noen informasjon om det. Det virker som dette er informasjon man selv bør stå for å hente inn, selv om din situasjon selvsagt er annerledes og jeg kan forstå hvorfor du ventet det.

Skylden er nok todelt, hva har du gjort for å følge med på endringer, utover å sjekke e-post? Mulig studiestedet har et særskilt ansvar ovenfor premitterte, dette burde du snakke med blant annet studieveileder om, men også rådføre deg med andre tiltrodde personer der du studerer for å få flere meninger/oppfattelser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Studier blir endret, nedlagt og opprettet stadig vekk. Da jeg gikk min grad var den helt ny (endret navn, samt en del fag), og bare tre år etter jeg studerte ble den endret nok engang.

Jeg vil tro dette er normalt, selv om min faglige kompetanse ligger innen et felt hvor det er vanlig med hurtige og omfattende endringer.

Men altså... hva gjør de med alle studentene som begynte førsteåret samtidig som meg? Og det er jo fortsatt snodig at de ikke sender ut et skriv eller noe?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og for øvrig, nei, jeg har ikke fått noen informasjon om det. Det virker som dette er informasjon man selv bør stå for å hente inn, selv om din situasjon selvsagt er annerledes og jeg kan forstå hvorfor du ventet det.

Skylden er nok todelt, hva har du gjort for å følge med på endringer, utover å sjekke e-post? Mulig studiestedet har et særskilt ansvar ovenfor premitterte, dette burde du snakke med blant annet studieveileder om, men også rådføre deg med andre tiltrodde personer der du studerer for å få flere meninger/oppfattelser.

Ikke så mye annet å gjøre enn å følge med på intranett og mail for en nettstudent. Teams mistet jeg tilgangen til da permisjonen ble innvilget. Er ikke ute etter å fordele skyld, syntes bare det var snodig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men altså... hva gjør de med alle studentene som begynte førsteåret samtidig som meg? Og det er jo fortsatt snodig at de ikke sender ut et skriv eller noe?

Ja, enig i den, det blir litt snålt. Hva sier studiestedet/studieveiler?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, enig i den, det blir litt snålt. Hva sier studiestedet/studieveiler?

Har ikke kommet så langt at jeg har forhørt meg ennå, oppdaget det nå nettopp :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye annet å gjøre enn å følge med på intranett og mail for en nettstudent. Teams mistet jeg tilgangen til da permisjonen ble innvilget. Er ikke ute etter å fordele skyld, syntes bare det var snodig.

Da jeg studerte fulgte jeg i hovedsak med på studie- og emneplaner.

Men som nevnt, enig i at det er noe snodig - antar du har fått i hvert fall noe svar fra studieveileder eller andre der du studerer, eller er det noe du akkkurat oppdaget? I så fall, fyr av en henvendelse asap.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kommet så langt at jeg har forhørt meg ennå, oppdaget det nå nettopp :)

Ble litt overlapp der, men dette må det jo finnes en løsning på. Merkelig å få innvilget permisjon, og at studiet samtidig endres uten verken informasjon eller tilpassing. Forhåpentligvis kan de finne en løsning for deg, slik at du kan fullføre ditt opprinnelige løp eller noe tilsvarende.

Håper i hvert fall det ordner seg, lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg studerte fulgte jeg i hovedsak med på studie- og emneplaner.

Kjapp tilleggsinfo, noen fag endret seg mens jeg studerte. Jeg fikk likevel følge min opprinnelige studieplan, uten at det ble store greier rundt det. En kjapp avklaring med en professor jeg hadde godt kontakt med var alt som måtte til.

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt overlapp der, men dette må det jo finnes en løsning på. Merkelig å få innvilget permisjon, og at studiet samtidig endres uten verken informasjon eller tilpassing. Forhåpentligvis kan de finne en løsning for deg, slik at du kan fullføre ditt opprinnelige løp eller noe tilsvarende.

Håper i hvert fall det ordner seg, lykke til!

Ja, mulig jeg skal forhøre meg, om så bare av nysgjerrighet. Er ikke så innstilt på å gå studiet lenger, så sånn sett har det jo ikke noe å si for meg. Takk!

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...