Gå til innhold

Dere med småbarn hvor ofte drikker dere alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du seriøst FULL en gang i uka?? Det er ganske spesielt når man har små barn. Må partneren din ta barna da så du kan ligge fyllesyk? 

Anonymkode: 7e7e3...591

Nei jeg pleier stå opp med ungene og gjøre det jeg skall altså. 

Anonymkode: c04d8...308

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen drikker maks én til tre ganger i året, og da er det i forbindelse med konsert eller jobbarrangement. Ingen av oss liker smaken av alkohol og kjenner ikke behovet for å drikke oftere 😊

Anonymkode: 87ab3...f8b

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldnere og sjeldnere. Da nr 1 var liten drakk jeg 1-2 ganger I uka. Så kom andremann og jeg tåler ikke alkohol på samme måte som  før lenger. Så nå drikker jeg kanskje 1 gang i måneden eller annenhver måned. Når barna er borte minst 2 dager.

Anonymkode: 6df8e...d78

AnonymBruker
Skrevet

Ganske sjeldent, av og til på konserter om sommeren og så på julebord.

Mannen drikker litt oftere enn meg i sosiale sammenhenger, men det går fortsatt noen mnd mellom hver gang. 

Anonymkode: 1b123...4de

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje når barna er hos besteforeldre. 1-2 ganger i året.

vi har såpass små barn at vi samsover, så ikke aktuelt utenom.

Men rr som oftest mannen som tar en øl eller to. Jeg liker ikke alkohol. Kan tvinge det i meg når keg er på fest 😅

Anonymkode: e83ae...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Som regel 1-2 enheter etter at barnet er lagt i helgene 😊

Anonymkode: 1bd25...bb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer på hva som er vanlig blant småbarnsforeldre der ute? Hvorfor ofte drikker dere alkohol? Her snakker jeg om at man nyter ett glass vin eller øl til maten. Ikke at man drar ut på byen/fyllefest. 

Hos oss er det hver gang barna overnatter hos besteforeldre, og det er normalt en gang i måneden. Da deler jeg og mannen en flaske vin til middagen. 

Anonymkode: 827fd...d93

1-2 ganger i året.

Anonymkode: 9f7e5...a79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

1-2 ganger i året.

Anonymkode: 9f7e5...a79

Samme her.

Anonymkode: 0000a...c06

AnonymBruker
Skrevet

Tar et glass noen kvelder i uka

Anonymkode: bafe1...9f9

• Liker 1
Skrevet

Drikker en øl noen ganger pr uke. Aldri fyll, kun kos 😁

Skrevet

Aldri. Vi drikker ikke alkohol i det hele tatt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke drukket på to år. Får ikke tid og de gangene jeg får tid er jeg så sliten at hvis jeg tar et glass vin så sovner jeg bare uansett 

Anonymkode: 51b03...827

• Liker 1
Skrevet

Blir noen småglass rundt juletider på kvelden når det er hjemmelaget bringebær og ripslikør i hus, kanskje lages det eggelikør og. Flaskene vi pleier få er på 3,5 dl hver og vi har de i ca 2-3 uker før de er tom (2 flasker til sammen) . 
ellers drikker jeg noen øl i varmen på sommeren kanskje 3-4 g. Maks 2 halvlitere pr gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke alkohol. 

Anonymkode: 9a1e7...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten aldri. 😅 Hender at en av oss drar ut på noe (f.eks. middag med venner) og den andre er hjemme med barna, men vi drikker svært sjeldent alkohol hjemme mens ungene er her. 

For vår del handler det ikke så mye om at vi er helt imot alkohol + barn kategorisk (selv om vi selvsagt mener at det må være restriktivt), men mer om at ingen av oss er spesielt glad i å drikke og da særlig synes at søvnen blir dårligere av så lite som ett glass og da er det slett ikke verdt det. 

Anonymkode: d38f4...1a9

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg lurer på hva som er vanlig blant småbarnsforeldre der ute? Hvorfor ofte drikker dere alkohol? Her snakker jeg om at man nyter ett glass vin eller øl til maten. Ikke at man drar ut på byen/fyllefest. 

Hos oss er det hver gang barna overnatter hos besteforeldre, og det er normalt en gang i måneden. Da deler jeg og mannen en flaske vin til middagen. 

Anonymkode: 827fd...d93

For meg er det snart 3 år siden sist. Ikke rørt noe alkohol på 3 år 🙈 ikke at jeg har gått så veldig inn for det, det bare frister ikke. 

Anonymkode: 9bff1...9f4

AnonymBruker
Skrevet

To barn på 3 og 7 år. Drikker nesten aldri, kanskje 2-3 ganger i året. F.eks om vi har fått barnevakt og er ute og spiser en bedre middag eller et glass på nyttårsaften. Det å drikke alkohol har ingen verdi for meg lengre etter at jeg fikk barn, og det er jo heller ikke spesielt bra for helsen.

Nå som jeg er i 40-årene ser jeg ofte hvem av min jevnaldrende som drikker mye, de ser eldre ut.

Anonymkode: 57fe8...c2d

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikkje.

• Liker 1
Skrevet

Drikker kun til fest, så en eller to ganger i året :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi drakk hver dag både mannen og jeg, så det måtte vi slutte med. Nå drikker vi aldri. 

Anonymkode: 21695...9e4

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...