AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Jeg lurer på hva folk bruker feriepengene på? Her går de på å betale de vanlige utgiftene vi har hver måned. Det som er ekstra går rett inn på sparekontoen. Vi har allerede vært på ferie i år, og blir hjemme hele sommeren. Anonymkode: 27a1d...86f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Litt går til ferie, resten går til faste utgifter for de ukene jeg ikke får lønn fordi jeg har ferie(har timelønn) Anonymkode: e9e0b...2f4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer på hva folk bruker feriepengene på? Her går de på å betale de vanlige utgiftene vi har hver måned. Det som er ekstra går rett inn på sparekontoen. Vi har allerede vært på ferie i år, og blir hjemme hele sommeren. Anonymkode: 27a1d...86f Det er jo en erstatning for lønn, så i første omgang går de til de faste og vanlige utgiftene. Det som er ekstra går nok til studielånet for min del, som er eneste lån igjen PT. Dagens rente er såpass høy og fremtiden min såpass usikker at jeg velger det kontra å sette de inn på sparekonto med noen få promille høyere innskuddsrente. Med unntak av ~10,000 som går over til å bygge bufferkontoen litt større, og mulig brukt til høsten på en ferie om jeg kliner til og finner meg en reise jeg ønsker å dra på alene. "Barna" vil ikke lengre være med, litt inn i 20-åra så er ikke bassengkanten med far lengre så interessant 😂 Anonymkode: 25f5a...cc0 1
test1e Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Vanlige utgifter, resten på buffer. (Sommerferien er betalt)
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Vanlige utgifter. En del "lommepenger" på ferie, det overskytende går til sparing. Overnatting og reise til ferieturen er betalt, men det går jo alltid ekstra til restaurant, shopping etc når man er på ferietur. Anonymkode: 9f381...4b7
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Vanlige/faste utgifter, og så eenner vel resten ut i ferie og livets opphold generelt. Anonymkode: 8ee0f...857
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Vanligvis går de til vanlige utgifter (feriepengene er jo istedenfor vanlig lønn) + ferie (i hvert fall en del av ferien, noe betales med sparekontoen også), men i år går overskuddet til sparing siden vi får baby og ikke skal reise noe sted denne sommeren. Anonymkode: 6a15d...0d0
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Faste utgifter. Går litt i minus hver mnd, så vil vel akkurat komme meg ajour med utgifter som har hopet seg opp. Anonymkode: 08697...16f 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Mest på sparekonto siden vi pusser opp og det er greit å ha noe ekstra å gå på. Ellers blir vel ca 10.000 brukt på opplevelser i nærområdet og en tur med campingvogna Anonymkode: e8879...e3c
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Hovedsakelig til å lønne meg selv etter ferieukene i sommer og etter en reise i januar. Har igjen feriepenger fra fjorårets utbetaling ennå. Anonymkode: 96d4e...ed8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai Det som overstiger vanlig lønn går inn på sparekontoen for å erstatte beløpet for ferie som er betalt allerede☺️ Anonymkode: b645d...234
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Fyller nok på litt aksjer! 🤩 Anonymkode: 25dc1...157
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som overstiger vanlig lønn går inn på sparekontoen for å erstatte beløpet for ferie som er betalt allerede☺️ Anonymkode: b645d...234 Det gjelder egentlig oss også. De går inn på sparekontoen for å erstatte beløpet vi allerede har brukt på ferie. TS Anonymkode: 27a1d...86f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai Her går det på sparekonto først. Så blir litt av det brukt på ferie på høsten. Anonymkode: fe0a9...1aa
sminkebord Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai (endret) Etter vanlige utgifter er betalt, setter jeg en god slant inn på bsu. Litt skal på feriekonto i tilfelle jeg vil reise i høst(ingen planer i sommer), og resten inn på buffer. Endret 28. mai av sminkebord
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai Faste utgifter samt buffer mens jeg venter på sykepenger fra Nav Anonymkode: 0ae76...084 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai Sparing. Jeg har som mål å betale inn 100000 kr ekstra på boliglånet ila året og nærmer meg veldig nå med de ekstra kronene jeg får nå i juni. Det er ikke feriepenger slik sett siden jeg er ufør men det er jo noen ekstra kroner inn☺️ Anonymkode: c09ed...71e 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai får ikke feriepenger i stor grad. Jobbet i nåværende jobb bare halve året i fjor, så ikke mye å rope hurra for. Får vel ca vanlig lønn og det er jo greit nok det. Anonymkode: ac43a...5db
AnonymBruker Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai Noe går til høstferie,litt går til å spe på beredkapslager og resten fordeles på ulike kontoer så økonomien blir stabil. Anonymkode: 4b4ef...b87
AnonymBruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Til å betale for syden-turen. Anonymkode: 6f9c5...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå