Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om en arbeidsledig norsk kvinne blir gravid med en utenlandsk mann så får hun engangsstønad. 

Om arbeidsledig norsk mann skal ha barn med en utenlandsk kvinne så får han ingenting. 

Er ikke engangstønad et subsitutt for foreldrepenger? Og begge kjønn får jo foreldrepenger, så hvorfor får ikke begge kjønn også substituttet? 

Kan ikke skjønne hvordan denne forskjellsbehanldingen kan rettferdiggjøres. 

Anonymkode: 7e94f...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis faren får dagpenger har han rett på foreldrepenger. 

Anonymkode: 737a8...183

AnonymBruker
Skrevet

Engangsstønad er til den gravide. Derfor.

Anonymkode: ee585...7a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er mer urettferdig at uføre som faktisk har en fast månedlig ytelse har rett på engangsstønad. Den følger den gravide, dessverre. Sånn er det bare. 

Anonymkode: d6bd5...245

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De som har absolutt minst er altså de dere er misunnelige på?
Er det for skummelt å føle på at det er urettferdig at de som har mest får mest?

Anonymkode: b49c6...a44

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om en arbeidsledig norsk kvinne blir gravid med en utenlandsk mann så får hun engangsstønad. 

Om arbeidsledig norsk mann skal ha barn med en utenlandsk kvinne så får han ingenting. 

Er ikke engangstønad et subsitutt for foreldrepenger? Og begge kjønn får jo foreldrepenger, så hvorfor får ikke begge kjønn også substituttet? 

Kan ikke skjønne hvordan denne forskjellsbehanldingen kan rettferdiggjøres. 

Anonymkode: 7e94f...f2f

Hvor kommer utlending delen inn?

Om 2 etnisk norske får barn men én ikke har fast inntekt,får de alikevel engangsstønad..

Anonymkode: 4fbdf...aa7

• Liker 2
Skrevet

Så når jeg prøvde å bli gravid i 8 mnd med hormoner og etter 9 mnd ble gravid..og ikke fikk opparbeidet meg nok penger/ til å få permisjon og fikk engangsstønad..da synes du dette er urettferdig? Når jeg fikk tror den lå på 60.000 noe...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet. Er det engsngsstønad som er urettferdig, eller at kvinner som får barn med utenlandske menn (jeg antar ditt problem er brune utlendinger, ikke svenske menn) også får engangsstønad? 

Anonymkode: 7030d...9ae

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...