Gå til innhold

Mann sin blir stressa/sur av ferie med barna

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Avslutter å følge tråden siden jeg har fått hjelpen jeg trengte🙂

TS

Anonymkode: 35d67...262

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er stor forskjell på større barn, og små barn. Våre 2 minste er svært aktive. Mannen kan glatt bruke 30 minutter lenger enn oss på maten. Bestiller jeg da dessert til maten til ungene er de kanskje ferdig samtidig. Men da skal mannen også plutselig ha dessert, og vi har samme problem igjen. Mannen blir sint om jeg ber han spise fortere. Jeg synes det er flaut om han hever stemmen og kjefter offentlig. Det ødelegger hele stemningen også. Tråden handler om at mannen harkort lunte, og at det er et problem på ferie med barna. Jeg ønsker ikke å tilrettelegge hele ferien for at han ikke skal bli sint. Jeg mener at han bør tilpasse seg at ferie med barn er nettop det. Ferie med barn. 

TS

Anonymkode: 35d67...262

Ferie med barn er ikke ferie 🙈 har selv 3 og syns det er mer rolig når ferien er over. 

Anonymkode: e02cd...0a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 16.45):

Jeg skjønner mannen godt. Det må være dritstress å reise med tre barn. Jeg hadde også blitt stresset. 

Jeg vil bare poengtere at mannen din nok føler på "angst og innvendig uro" av det stresset han føler av å være på ferie... 

Noen blir stresset av sånt, enkelt og greit, men det virker ikke som alle forstår at ikke alle er like...

Du skriver jo selv at det går fint hjemme når han kan styre tempoet selv, og kjenner hverdagen. Han er kanskje avhengig av en slags oversikt og blir stresset i uvante omgivelser når alt er mer flytende, unger som ikke oppfører seg, griner og maser, koner som maser, ting som skal skje hele tiden, ingen er fornøyd, gå rundt, hit og dit... Han føler kanskje mangel på ro. Jeg forstår godt at han blir stresset. 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke ønsker å forsøke å møtes på midten ved å la han få litt egentid på ferie også? Kanskje han ville blitt mer harmonisk den tiden han er sammen med dere. For meg virker det som det er du som styrer ferien, og at det er du som er vanskelig. 

Anonymkode: bfc67...e5a

Uff ja staaaaaakars voksne mannebaby. 

Hvis du leser så ser du jo at han dikterer ferien, ts får ikke dra på noe uten han, men alt skal skje på hans premisser. 

Anonymkode: 0693d...8a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så slitsomt. Jeg har en svigerfar som er sånn, bruker en time på å spise middag og forventer at barna (som fortsatt går i barnehagen) skal sitte pent og stille og vente til alle er ferdige. Hvis det blir ørlite herjing eller trass så blir han sur og reagerer med silence treatment… hadde aldri orket å være gift med en sånn type. Har dere snakket ordentlig om det?

Anonymkode: 24758...bc2

AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at om han skal lage sur stemning vil jeg ikke reise med han. Jeg og manne bruker å bestille take away og kose oss på verandaen med det etter barna har lagt seg når vi er på ferie. 

Anonymkode: 1a2ef...2d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...