marsvin Skrevet onsdag kl 16:01 #1 Del Skrevet onsdag kl 16:01 Er så drittlei den store barnedebatten! Og da tenker jeg på partilederdebattene som nå er i gang, hvor det eneste det flagges med for å lette på det økonomiske presset på «vanlige folk» er kutt for de med barn. Barnehage, økt barnetrygd, hva en barnefamilie trenger etc. Hva med alle oss vanlige voksne uten barn som også sliter med å få endene til å møtes ? vi er glemt nok en gang og jeg blir like irritert hver gang. Kanskje jeg ikke regnes som vanlig fordi jeg ikke har barn. Men jeg har fortsatt 6000 mer i boliglån enn noen år siden å betale i måneden og økte matpriser, og lønningene har ikke matchet denne økningen. Snakk om skattekutt, rentekutt, matpriser og tiltak som ikke har med utgifter ifb barn å gjøre, vær så snill.. 4 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843530-partilederdebatten-barnedebatten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet onsdag kl 20:19 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:19 Vi som har voksne barn eller ingen barn, teller ikke. Jeg skulle ønske at de en sjelden gang kunne ta mer hensyn til enslige. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843530-partilederdebatten-barnedebatten/#findComment-36103017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet torsdag kl 05:41 #3 Del Skrevet torsdag kl 05:41 Jeg er så enig, og så glad for at det kommer en tråd om at dette. Kirsti Bergstø (for det er spesielt hun), står der og messer den samme mantraen om og om igjen. Og når hun blir konfrontert med at det ikke bare er familier med barn i barnehage som har det stramt, så virker hun totalt døv for alle motargumenter. Total autopilot uten noen knapp for manuell styring. På slutten av debatten gremmet jeg meg over at AP, som jeg egentlig har sansen for, ikke kan styre uten SP, som verner om bønder slik at vi alle må betaler dyrt for ost, melk, grønnsaker og kjøtt og SV og Rødt, som vil drepe alt næringsliv for å heller gi folk mer penger enn å si, "Nei, nå må du faktisk la være å kjøpe den take-away kaffen for 10. gang denne uken og heller bruke pengene dine på det som faktisk trengs". Jeg lurer på, hvis 1/5 av Norges befolkning ikke har råd til ny vaskemaskin (til ca 5000) hvis den gamle ryker, burde ikke da heller politikerne bekymre seg for folks evne til å ta vare på egne penger, enn å sy enda mer puter under armene på folk? En økonomisk buffer krever ikke mer enn 1000 kr i mnd satt til side. De fleste barnefamilier med mor og far i jobb, og med barn i barnehage, klarer det. Men man må kanskje la være å ta ungene med på McDonalds fire ganger i måneden. Det overlever nok ungene veldig bra. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843530-partilederdebatten-barnedebatten/#findComment-36103827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå