Holly Hobbie Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Skal inn til ultralyd av livmoren om noen uker. Gruer meg litt. Ved at det er en saakalt transvaginal ultralyd. Noen som har tatt det? Er det veldig vondt? Tar det lang tid? Er litt uvitende paa dette omraadet...
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #2 Skrevet 16. mars 2006 Jeg gjorde det høs gynekolog en gang. Var jo ikke behagelig i den forstand at det var en dame som kjørte en dildoliknende sak opp, men det var ikke vondt eller noe sånt
~Belle~ Skrevet 16. mars 2006 #3 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg fikk utført en innvendig vaginal ultralyd i forbindelse med noe helt annet for ikke så lang tid siden. Det var ikke smertefult, men litt ubehagelig, men altså ingen smerte. Nå vet ikke jeg om det er helt det samme jeg var til som du skal til, men det tror jeg det er. Og hvis det er det, er det ingenting å grue seg til med tanke på smerte og ubehag. Det tok litt lengere tid enn en vanlig GU, men det er fordi UL kom i tillegg til GU i mitt tilfelle. Lykke til. Endret 16. mars 2006 av Rain
Gjest Anca-ikke logget inn Skrevet 16. mars 2006 #4 Skrevet 16. mars 2006 Hvis det er vanlig innvendig UL er det ingen ting å grue seg for! Jeg synes vanlig GU er mye mer ubehagelig. Det er en avlang tynn "stang" som føres inn(godt med glidemiddel på), og selve scannen tar ikke veldig lang tid med en erfaren lege. Min gynekolog gjør alltid dette i forbindelse med en vanlig GU, for å sjekke eggstokkene. Jeg har måttet gå igjennom dette i forbindelse med Pergo oxo, samme dagen som jeg startet med Pergo og dag 9, for å se at eggene har modnet. Det tok ca 5 min hos min gynekolog. Mulig det tar litt lengre tid for deg siden du ikke har gjort dette før.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #6 Skrevet 16. mars 2006 Jeg har hatt innvendig UL to ganger, og jeg opplever det verken som ubehagelig eller smertefullt. Det verste er å sitte i den stolen! Du trenger ikke grue deg sånn jeg ser det!
Blackjack Skrevet 16. mars 2006 #7 Skrevet 16. mars 2006 Jeg har også tatt det flere ganger, og synes ikke det er ille i det hele tatt! Synes faktisk det er værre med "vanlig" GU.
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 Enig i at vanlig GU er værre! Innvendig UL var jo nesten litt interessant. (Etter at man kom over den værste creepy følelsen altså! Husker jeg skulle sjekkes for om jeg var gravid før jeg fikk ny resept for P-piller. (Hadde gått 2-3 uker uten.) Jeg fikk til og med se en eggcelle som ikke hadde festet seg... Spennende! Skulle gjerne vært og tatt sånn nå føler jeg, så hadde jeg visst at noe var i orden... Kanskje jeg skal bestille meg time rundt neste EL?
Trampe Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Innvendig UL er ingenting å grue seg til. Det finnes ikke ubehagelig. En slags dildolignende greie med masse glidekrem på blir ført opp der, og gynekologen "roter rundt" littegrann. Jeg tar alltid innvendig UL i forbindelse med GU, og det er den biten som er mest behagelig, hvis jeg kan si det på den måten...
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Det er ikkje vondt i det heile tatt, litt kaldt kan hende berre.
zmurfette Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 Vil vel ikke påstå at det er behagelig, men som de andre her synes jeg ikke det gjør vondt. Det mest guffne synes jeg faktisk er etterpå, når glidemiddelet de bruker kommer ut igjen, for det er no' skikkelig kliss. Bruk truseinnlegg/bind etterpå så slipper du å ha buksen full av smurfeblått gøgg...
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 En får en liten tynn ca 20 cm sak med masse gele på opp i... og slapper en av kjenner man d knapt.... Mye greiere enn vanlig GU! + mye mere info og få ut av d hele...
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #13 Skrevet 18. mars 2006 Hvis det bare er en vanlig sjekk så er det ikke vondt, kan være litt ubehagelig hvis eggstokkene ligger litt vanskelig til. Da må legen "rote" litt rundt for å finne den. Men når jeg har tatt UL ved IVF behandling og har en 10-15 eggposer på 15-20 mm hver så har det vært direkte vondt, men det er jo ikke det du skal.
Holly Hobbie Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2006 Kom nettopp paa noe - hva om jeg har mensen da??? Burde jeg ringe og spoerre om utsettelse hvis det skjer?
Cymbidium Skrevet 20. mars 2006 #15 Skrevet 20. mars 2006 Legen min sa at det ikke gjorde noe, at det bare er når du skal ta celleprøve at du ikke må ha mensen. Men det er sikkert lurt å sjekke med legen uansett.
Holly Hobbie Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #16 Skrevet 20. mars 2006 Legen min sa at det ikke gjorde noe, at det bare er når du skal ta celleprøve at du ikke må ha mensen. Men det er sikkert lurt å sjekke med legen uansett. ← Ok, takk skal du ha. Satser likevel paa ekstra lang syklus (som vanlig) denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå