Gå til innhold

Stuck 3 dager ekstra i Singapore, hva finner vi på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyselskapet har endret billettene slik at returen vår blir 4 dager senere enn planlagt. De betaler ikke fordi det er lenge til. Drar vi over til Indonesia? Blir lenger i Malaysia? Tips? Drar med to tenåringer. 

Anonymkode: 19639...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Singapore må være det stedet man har mest valg om man blir stuck tror jeg, fantastisk by på så mange måter jeg tror jeg ville brukt tiden på å utforske og oppleve der heller enn å stresse med å reise hit og dit.. Men det er meg,. 

Anonymkode: 15a06...800

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hei,

Det er litt avhengig av hva dere liker å gjøre. Men dere kan dra til Sentosa - de har både akvarium, Universal studios etc.  

Vil dere lære mer om historie - sjekk ut battlebox i Fort Canning park: https://battlebox.sg/

Dere kan gå på tur - en kan feks. gå på kule stier i MacRitchie Nature Trail

Singapore Zoo er ganske bra og der kan også dra på night safari. 

Sjekk ut Green Oasis (CapitaSpring) - en skyskraper med en slags hage på toppen som er ganske stilig. Det er også stilig å besøke Gardens by the Bay - Cloud forrest dome er ganske imponerende. 

Dere bør også utforske mat selvfølgelig - prøv banana leaf meal i Little India, gå på Hawker stores og prøve tradisjonelle retter, smak på chili crab, 

Det er litt av hvert å finne på i Singapore 🙂

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Singapore må være det stedet man har mest valg om man blir stuck tror jeg, fantastisk by på så mange måter jeg tror jeg ville brukt tiden på å utforske og oppleve der heller enn å stresse med å reise hit og dit.. Men det er meg,. 

Anonymkode: 15a06...800

Problemet er at det er dyrt og at vi allerede  har lagt inn noen dager der, og så kom de ekstra dagene oppå de andre….

Endret av ada@
Ønsker å være anonym
AnonymBruker
Skrevet
gard skrev (1 time siden):

Hei,

Det er litt avhengig av hva dere liker å gjøre. Men dere kan dra til Sentosa - de har både akvarium, Universal studios etc.  

Vil dere lære mer om historie - sjekk ut battlebox i Fort Canning park: https://battlebox.sg/

Dere kan gå på tur - en kan feks. gå på kule stier i MacRitchie Nature Trail

Singapore Zoo er ganske bra og der kan også dra på night safari. 

Sjekk ut Green Oasis (CapitaSpring) - en skyskraper med en slags hage på toppen som er ganske stilig. Det er også stilig å besøke Gardens by the Bay - Cloud forrest dome er ganske imponerende. 

Dere bør også utforske mat selvfølgelig - prøv banana leaf meal i Little India, gå på Hawker stores og prøve tradisjonelle retter, smak på chili crab, 

Det er litt av hvert å finne på i Singapore 🙂

Takk for masse tips! Har lagt inn noe av dette allerede, men la inn ett til av tipsene du kom med 😊. «Problemet» er de ekstreme dagene vi fikk…har sett på å dra over til Indonesia noen dager. Myyyye billigere der når vi blir stuck og må betale selv. 

Skrevet

Ta båt til Tioman i Malaysia. Nydelige strender og deilig å slappe av der. Snorkle dagen lang. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gardens by the Bay! 😍 Akvariet er også helt fantastisk, uten tvil det beste jeg noen gang har besøkt.  I tillegg til tipsene som allerede er nevnt. Skjønner pengene egentlig er problemet her. Det blir jo en vurdering hvor mye penger/tid det vil ta å komme seg til Indonesia eller Malaysia også, og hvor mye penger dere sparer på det til syvende og sist. Å forflytte seg koster også penger, og hverken Malaysia eller Indonesia er gratis. Jeg ville dratt til M eller I hvis jeg genuint ønsket å besøke disse stedene, ellers hadde jeg prøvd å gjøre noen litt billigere ting i Singapore.

Anonymkode: 5325b...0c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare spist god mat i tre dager. På lokale restauranter, på markeder og slikt. Mmmmm.

Anonymkode: d32a9...f4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ivfmamma78 skrev (18 timer siden):

Ta båt til Tioman i Malaysia. Nydelige strender og deilig å slappe av der. Snorkle dagen lang. 

Vi kommer fra Tioman, siste stedet vi har booket🤩 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gardens by the Bay! 😍 Akvariet er også helt fantastisk, uten tvil det beste jeg noen gang har besøkt.  I tillegg til tipsene som allerede er nevnt. Skjønner pengene egentlig er problemet her. Det blir jo en vurdering hvor mye penger/tid det vil ta å komme seg til Indonesia eller Malaysia også, og hvor mye penger dere sparer på det til syvende og sist. Å forflytte seg koster også penger, og hverken Malaysia eller Indonesia er gratis. Jeg ville dratt til M eller I hvis jeg genuint ønsket å besøke disse stedene, ellers hadde jeg prøvd å gjøre noen litt billigere ting i Singapore.

Anonymkode: 5325b...0c7

Malaysia skal vi være i 2 uker. Ser at vi kan få overnatting til 1100 for alle for 4 netter i Indonesia…. Mye billigere enn Singapore, men har ikke sjekket priser på båt. Takk ellers for tips! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kommer fra Tioman, siste stedet vi har booket🤩 

Aha..  😁 mange år siden jeg har vært der men skulle gjerne dratt tilbake dit . Var det bra der?

Skrevet

Pulau Bintan, tar en times tid med båt, så det kan ikke koste all verden. Har ikke vært der selv, bare nesten. Valgte Malaysia i stede for. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gratis det heller, men dere kan bestille dere en "taxi" over til Malaysia, og ta et par netter på Legoland hotel med inngang i Legoland. (Og lego badeland)
Ikke SÅ spennende for tenåringene kanskje, men de har en del kule attraksjoner der som er ganske annerledes enn i Danmark. (Som at du faktisk blir gjennomvåt av tømmerrenna. Det er jo tross alt 40 varmegrader, så det er ikke noe krise.)

Legoland hotell er jo normalt ganske dyrt. Men i Malaysia er det helt overkommelig med temarom og sånt.
Så får ungdomene mimre tilbake til da de faktisk likte lego...

Ellers er det jo enormt mye kult å se i SIngapore. Men nei, billig er det ikke.

Anonymkode: 7434e...e90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er sikkert klar over det allerede, men Singapore er virkelig en skamdyr plass å oppholde seg på alle måter (norske priser) – men fint er det der.

Anonymkode: 771c9...335

AnonymBruker
Skrevet
ivfmamma78 skrev (3 timer siden):

Aha..  😁 mange år siden jeg har vært der men skulle gjerne dratt tilbake dit . Var det bra der?

Jeg mente at vi kommer fra Tioman når vi skal fly hjem. Så drar derfra for å fly hjem til Norge via Singapore. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du er sikkert klar over det allerede, men Singapore er virkelig en skamdyr plass å oppholde seg på alle måter (norske priser) – men fint er det der.

Anonymkode: 771c9...335

Det er derfor vi kun hadde planlagt å fly inn og ut derfra, men med 1,5 dags stopp fra landing til vi drar over til Malaysia. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gratis det heller, men dere kan bestille dere en "taxi" over til Malaysia, og ta et par netter på Legoland hotel med inngang i Legoland. (Og lego badeland)
Ikke SÅ spennende for tenåringene kanskje, men de har en del kule attraksjoner der som er ganske annerledes enn i Danmark. (Som at du faktisk blir gjennomvåt av tømmerrenna. Det er jo tross alt 40 varmegrader, så det er ikke noe krise.)

Legoland hotell er jo normalt ganske dyrt. Men i Malaysia er det helt overkommelig med temarom og sånt.
Så får ungdomene mimre tilbake til da de faktisk likte lego...

Ellers er det jo enormt mye kult å se i SIngapore. Men nei, billig er det ikke.

Anonymkode: 7434e...e90

Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (3 timer siden):

Pulau Bintan, tar en times tid med båt, så det kan ikke koste all verden. Har ikke vært der selv, bare nesten. Valgte Malaysia i stede for. 

Vi har allerede lagt inn 2 uker + i Malaysia. Sett litt på P Bintan, må nok se litt til på det alternativet. 

Skrevet

Hvis det fortsatt går direktefly fra Singapore til Yogyakarta i Indonesia er det en veldig grei by å oppleve. Mye kultur, og mindre masete enn for eksempel Jakarta, og mer "ekte" enn for eksempel Bali. 

Hvis du sender meg PM har jeg tips til et overnattingssted hvis dere ønsker noe "remote" utenfor byen. Men det er mange søte, små hoteller i selve byen. 

Skrevet

Jeg gikk noen fine turer, som Treetop Walk og opp Bukit Timah (høyeste "toppen"). 

Anonymkode: 69c99...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...