Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å jobbe i barnehage. Lurer på hva jeg trenger av utstyr/tøy? Tenker særlig på når vi skal være ute. Tips til innesko? 

Anonymkode: 77d4a...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Innesko har jeg aldri brukt, men gode og varme sokker ☺️ 

Behagelige klær, sånn at man kan være mye i aktivitet med barna på gulvet. 

Uteklær varierer jo litt etter årstid, men 

- Regnklær

- Votter i forskjellige tykkelser / finger hansker 

- Lue og pannebånd 

- Ull undertøy (greit å ha under hvis man skal ut på tur når det er litt kjølig)

- Gode sko (et par Goretex og et par joggesko, og gode sandaler til bruk om sommeren)

- tynn Utebukse/turbukse, fleece eller ull  genser / jakke, vindtett jakke, hals i ull eller bomull. 

- solbriller, sekk, solkrem 

På vinteren : vintersko, vinterklær (noen bruker dress, noen bruker jakke og bukse), ullsokker, ullundertøy, varm lue og votter. 

Mye av dette er jo klær man stort sett har fra før. Men sjekk med arbeidsgiver om dere har noe avtale med butikker eller hva dere får dekt av klær/sko. 

Anonymkode: b6c9f...119

AnonymBruker
Skrevet

Får dere ikke dekket en del slik i barnehagen?

Anonymkode: 05799...b88

Skrevet

Generelt ha klær som tåler å bli sølt på. 

Vår/Sommer: 

Shorts (helst ikke så kort) det er lett å bevege seg i 

T- skjorte 

Allværsjakke 

Allværsbukse

Regntøy 

Fleecejakke eller ull 

Gode sko som tåler litt vær

Regnstøvler 

Vinter/Høst: 

Utedress/utebukse utejakke 

Varme votter som tåler vann 

Gode vintersko

Nå sier du ikke noe om du skal jobbe som vikar eller fast ansatt. Hvis du ee fast ansatt anbefaler jeg å høre med barnehagen om de dekker klær. Mange barnehager kjøper inn yttertøy o.l til ansatte 😊

Lykke til i en til tider krevende, men veldig givende og viktig jobb!❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har twentyfour 2-lags jakke og bukse, tåler bra med regn så trenger ikke eget regntøy utenom. Har vinterdress på vinteren.

Har en tykk ullgenser og ullbukse, ullundertøy, fleecejakke, ullsokker, skiftetøy etter sesong, gode votter, lue, pannebånd, buff, støvler og goretex sko liggende på arbeid. Kommer som regel med joggesko som jeg bruker om det er føre for det. Innesko variere, noen bruker joggesko inne og andre sandaler. Jeg bruker happy flops, greit med innekso da det er mye som kan havne på gulvet under måltid, uhell, mye sand/bløtt i garderobe osv. 

Generelt bør man ikke bruke klær man er redd for når man jobber i barnehage, og klær som tåler å vaskes ofte. 

Har også ei kurv i skapet med diverse jeg kan trenge (solkrem, solbriller, håndkrem osv) 

I kommunen jeg jobber får vi kjøpe klær for en sum i året, så det tar tid å opparbeide seg en hel garderobe. Men vet i en annen kommune får man hele garderoben når man begynner. 

Anonymkode: 6d11a...8b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

har jeg aldri brukt, men gode og varme sokker ☺️ 

Blir du ikke våt på føttene og får mye plastelina og prim under sokkene? Der jeg jobber går alle med sandaler.

Anonymkode: 05f63...a9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir du ikke våt på føttene og får mye plastelina og prim under sokkene? Der jeg jobber går alle med sandaler.

Anonymkode: 05f63...a9f

Og etterhvert senskader pga hardt gulv

Anonymkode: 88414...560

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke gått uten innesko, både pga hardt og kaldt gulv og fordi da hadde jeg blitt våt på føttene og fått alt mulig rusk og rask på dem.

Ellers bruker jeg:

Utedress til vinter

skalljakke

skallbukse

fleecegenser/ullgenser

vintersko

joggesko

goretex-lignende støvler

lue/pannebånd

regnvotter, vintervotter, hansker

hals, både en tykk tubehals av ull og en tynn i ull som varmer hals og bryst

ullsokker

innesko, foretrekker birkenstock

Inne på jobb går jeg i en behagelig, men passe fin bukse og en behagelig genser

Anonymkode: 48473...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...