Gå til innhold

Til dere med sitrusallergi, hva slags sjampo bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om du har sitrusallergi eller ei, har du noen trygge og gode produkter å anbefale meg?🤔 Hvilke sjampoer er trygge å bruke med en slik allergi? Leter og leter etter en ny sjampo, men alle sjampoene jeg finner inneholder sitrus-relaterte ingredienser av noe slag, altså bortsett fra de aller mildeste og parfymefrie sjampoene som jeg ikke har noen gode erfaringer med… Hjelp? Tips? 

Anonymkode: 25778...a25

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er kjempe allergisk OG shampoen inneholder naturlige sitron-essenser eller ekstrater burde det ikke være noe problem?

Anonymkode: 7d96f...af9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med mindre du er kjempe allergisk OG shampoen inneholder naturlige sitron-essenser eller ekstrater burde det ikke være noe problem?

Anonymkode: 7d96f...af9

Det er mulig du har rett…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett om du har sitrusallergi eller ei, har du noen trygge og gode produkter å anbefale meg?🤔 Hvilke sjampoer er trygge å bruke med en slik allergi? Leter og leter etter en ny sjampo, men alle sjampoene jeg finner inneholder sitrus-relaterte ingredienser av noe slag, altså bortsett fra de aller mildeste og parfymefrie sjampoene som jeg ikke har noen gode erfaringer med… Hjelp? Tips? 

Men reagerer du på sjampoer?

Jeg har sitrusallergi, og har aldri reagert på sjampoer, eller andre typer såpe... Utenom hvis de inneholder parfyme da, da får jeg skikkelig utslett, men det er parfymeallergi, ikke sitrus.

Jeg får utslett om jeg er i direkte kontakt med skallet over litt tid, så jeg kan ikke rense sitrusfrukter, eller håndtere skallet, uten å vaske ekstremt godt etterpå. Men jeg kan bruke sitronsaft å smøre på kroppen for å unngå mygg.

Jeg kjenner mange med sitrusallergi, men kun en annen som også opplever kontakteksem, og den reagerer også kun i direkte kontakt med skallet.

Anonymkode: dd86c...a9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Neutral er skånsom og parfymefri hvis du er plaget med sår hodebunn 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oy, har aldri tenkt på. Har sitrus allergi og har brukt maaaange sjampoer i mitt liv. Bruker dog oftest litt dyre sjampoer men ofte billige på reiser etc. 

Anonymkode: fab03...20c

AnonymBruker
Skrevet

Daxxin shampo. Er for de med psoriasis. 

Anonymkode: 933eb...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange shampoo ++  har citric acid. Noen reagerer på det, andre ikke. Jeg tåler ikke å spise noe med den syntetiske varianten av citric acid, men kan fint bruke shampoo, rengjøringsmidler eller hudpleie med det. 

Anonymkode: c4f26...06a

Skrevet

Har aldri tenkt at jeg skal unngå sitrus i såpe? Men har veldig lys hud og får lett kløe i hodebunn, nå bruker jeg Maria Nila og kløen er borte. 

Anonymkode: eedbb...e0e

Skrevet

Nøytral sin sjampo

Skrevet

Urtekram rose sjampo 

Skrevet

Ingen sjampo på meg pga allergi.

Skrevet

Jeg reagerer på sitrus og prøvde en hvit shampoo fra Redken i serien Bond Repair og wow det likte ikke hodebunnen min. Klødde så sinnssykt og måtte bare slutte. Full av citric acid (som er vanlig for bond repair serier). Men jeg bruker fra Maria Nila til vanlig (den grønne og den rosa) og de funker helt fint. Kjøper i store flasker på Lyko og har gjort det i mange år, men liker å prøve litt nu inni mellom bare for moro skyld og for å se om de gjør håret bedre. Mitt kan se litt flatt ut. Det er rett og slett litt prøving og feiling.

Skrevet (endret)

Om det er sitronlukt eller sitronsyre i shampooen så er ikke det laget av sitrus i det hele tatt. Med mindre det er faktisk eterisk olje av sitron, men det er uhyre sjeldent, og da står det spesifisert. Jeg vet at Sonett bruker det.

Jeg er sensitiv for parfyme og sterke kjemikalier i såpe og sjampoo, og bruker Urtekram's parfymefrie.

Endret av Maia70
Skrevet

F

Annonse
Skrevet

Bruker olaplex. Aner ikke om den innholder citrus

Anonymkode: bbd3c...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...