Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjør dere det?

Vurderer det nå, men er skeptisk til rå fisk. Tenkte å bestille fritert scampi og softshellkrabbe. Finner på mattilsynet at enkelte deler av krabben skal unngås, men ingenting om softshellkrabbe. Det er vel ikke den brune delen som brukes i sushi?

Anonymkode: c5be8...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist sushi med rå fisk mange ganger. Regner ikke med at det brukes noe brunmat fra krabbe nei. Brunmat er uansett ikke farlig på samme måte som for eksempel listeria eller toxoplasma, men det anbefales ikke på grunn av høyt innhold av miljøgifter.

Anonymkode: 13404...9bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg spiste sushi mange ganger i svangerskapet. Spiste til og med en selvfiska røye selv om det ikke er anbefalt, men gjorde det ikke på fast basis og det er vel det som spiller en rolle mtp miljøgifter. 

Anonymkode: 0fef4...685

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men spiste ikke fersk tunfisk.

Anonymkode: 13540...90f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdte meg til friterte greier, for å være på den sikre siden.

Anonymkode: ec541...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Spiste sushi (nylaget på restaurant) med god samvittighet, bortsett fra de fiskeslagene som ikke anbefales på grunn av miljøgifter. 

Anonymkode: 1a732...0bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste friterte sushi og vegetarsushi for å være på den sikre siden da jeg var gravid. 

Anonymkode: 72759...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste sushi som vanlig utenom fiskeslagene som frarådes på Helse Norge.  Ingen vits i å være mer katolsk enn Paven.

Anonymkode: fa764...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...