Gå til innhold

Kjøkken: har dere oppvask gjenstander stående fremme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker dumt å kjøpe et sett, kosten blir slitt ut på et tidspunkt, skal du da bytte ut alt sammen? 

Anonymkode: 3b810...d53

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøkkenet mitt er til for å brukes, ikke til pynt. Jeg har både oppvakbørste og Zalo synlig, og i tillegg henger det håndklær til hender og oppvask på skuffhåndtaket 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 16.49):

Tenker på såpe, oppvaskkost og klut? Har dere oppvasksett? Se bilde 

IMG_7196.jpeg

Anonymkode: 619fb...bf9

Står fremme i det daglige, ved besøk går zaloen i kjøkkenskapet, og børste i maskinen. Kluten i skittentøyet, og ny ren ligger fint brettet fremme. 
Jeg kan ikke bruke krefter i det daglige på uvenstlige ting, da jeg er alvorlig syk, før noen forteller at dette er bagateller å rydde bort og hente frem flere ganger for dagen.

Anonymkode: 8666b...4f7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har skrudd en slik redskapsholder (som man kan feste vaskekost i osv på veggen) oppe under kjøkkenskapet som er over vasken, som jeg «klipser» oppvask-kosten i. Vi slipper å se den, og den får alltid rent av seg.

Zalo har jeg i en pen beholder stående bak vasken. Svampen har jeg i en sugekopp-festet kurv på flisene bak vasken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Virker dumt å kjøpe et sett, kosten blir slitt ut på et tidspunkt, skal du da bytte ut alt sammen? 

Anonymkode: 3b810...d53

Har det avbildede settet. Kosten kan man ta av "hodet" på å bytte nytt.

Anonymkode: e5a0b...8ce

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (26 minutter siden):

Den har jeg vurdert å kjøpe. Er du fornøyd?

Den er helt super! Har hatt den i flere år og den er like fin, og den gir akkurat passe «stråle» med såpe. 

Anonymkode: 185a9...161

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den er helt super! Har hatt den i flere år og den er like fin, og den gir akkurat passe «stråle» med såpe. 

Kult, takk. Jeg elsker jo designet!😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Kult, takk. Jeg elsker jo designet!😊

Ja det var jo først og fremt designet som gjorde at jeg kjøpte den 😄

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Yes, det står fremme, tilpasset kjøkken i gammel stil. (Og innimellom byr jeh til og med på litt ekte oppvask, da kan vedkommende som ser det føle seg som en ekstra god venn🤣

Anonymkode: ccaf0...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en såpeflaske stående ved siden av vasken. Man må jo vaske seg, også på kjøkkenet.
Vaskekosten ligger nedi vasken (den er jo ikke pen) og klut henger over kranen, fordi den må tørke for ikke å lukte surt (jeg bytter den daglig eller etter bruk, men den må jo likevel være tørr). Skuresvamp står ved siden av kranen, om den er i bruk.

Anonymkode: 45b54...80b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det i en skuff under vasken.

Anonymkode: 18c65...051

Skrevet

Oppvaskstæsj er virkelig det minste problemet kjøkkenbenken min har 😅 Så ja, det står fremme. Har ikke noe sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg har tilogmed oppvask stående framme 😜

Tenker det er viktig at kost, klut osv. får lufttørke. Koster henger på veggen og kluten på oppvask-kummen.

Anonymkode: 09e61...4a7

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vel litt å si om man har lukket kjøkken eller åpen kjøkkenløsning inn mot f.eks. stue også?

Kjøkkenbenken min synes kun inne fra kjøkkenet, så der står zaloflasker, billig håndsåpe og flere koster / svamper på oppvaskbenken hele tiden.

Men hvis jeg hadde hatt kjøkkenhjørne / kjøkkenøy kombinert med stue / spisestue, så ville jeg enten pakket bort etter bruk eller hatt et penere sett stående framme.

Anonymkode: 121ef...af0

• Liker 1
Skrevet

Det meste står fremme, selv om det er lett å sette zalo ned i skapet. Har oppvaskmaskin og selve pakka med tablettene er i skapet. Det er et KJØKKEN, et arbeidsted. Ikke noe annet. Hva skal det i så fall forestille? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...