AnonymBruker Skrevet 28. mai #21 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tanken på det kunne ikke vært lenger unna for min del. Hadde ingen trang til å pynte meg for jordmor😂 Så har jeg også lest at i alle fall gynekologer ønsker intimbarbering dit peppern gror av helsemessige årsaker, så ville imponert noen heller. Anonymkode: 291f3...eca For meg er det veldig rart å sammenligne dette med å pynte seg eller imponere for noen. Jeg har alltid barbert for egen del og hensyn. Hva andre som jordmor, folk på kg eller andre måtte mene om det er da virkelig rennende likegyldig 😅 Om du blir imponert av at folk har eller ikke har kjønnshår så skal det lite til for å imponere vil jeg si. Ja jeg har barberer meg i begge svangerskap. Anonymkode: d6838...1c4 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #22 Skrevet 28. mai Ja barbert meg nedentil hele svangerskapet og før fødsel. Hater å ha hår nedentil. Anonymkode: aaf65...0d4 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #23 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har blitt barbert av jordmor på sykehuset begge gangene jeg har født. Anonymkode: 74125...23b Hvorfor det? Anonymkode: 604d8...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #24 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tanken på det kunne ikke vært lenger unna for min del. Hadde ingen trang til å pynte meg for jordmor😂 Så har jeg også lest at i alle fall gynekologer ønsker intimbarbering dit peppern gror av helsemessige årsaker, så ville imponert noen heller. Anonymkode: 291f3...eca Barberer du deg for å imponere folk?? Jeg gjør det for egen del jeg. Anonymkode: 604d8...2f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #25 Skrevet 28. mai Har den største busken ever. Er snart 1 mnd siden fødsel og har enda i barbert. Barberte før jul siste gang😅 kunne ikke se noe der nede mer og hadde bekkensmerter så barbering utgikk. Føles ikke delikat ut men før fødsel er det uansett ikke bra å barbere seg. Anonymkode: 5c756...91a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #26 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har den største busken ever. Er snart 1 mnd siden fødsel og har enda i barbert. Barberte før jul siste gang😅 kunne ikke se noe der nede mer og hadde bekkensmerter så barbering utgikk. Føles ikke delikat ut men før fødsel er det uansett ikke bra å barbere seg. Anonymkode: 5c756...91a Og tenk så godt det blir når busken endelig ryker igjen etter fødsel!! 😄 Anonymkode: d978c...4b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai #27 Skrevet 28. mai Nei -ikke barbert. Man tenker ikke på om det føles «renere» eller ikke når man er i fødsel. Anonymkode: 947d5...e96 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #28 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nei -ikke barbert. Man tenker ikke på om det føles «renere» eller ikke når man er i fødsel. Anonymkode: 947d5...e96 Nei altså, kanskje ikke under fødsel men etterpå.. Mens riene herjet kunne noen skåret bort ene armen min og jeg hadde ikke brydd meg. Men etter fødsel når man blør som en foss og har sting kunne jeg foretrukket å være barbert. Nå gikk jeg i fødsel med full busk av praktiske årsaker (fikk det ikke til 😅), men jeg synes ikke blod og slim klint ut i masse hår er særlig gøy, synes det er enklere å holde rent som hårløs. Jeg gikk løs med høvelen så snart stingene var løst opp alle fall. Smak og behag det der, det handler aldeles ikke om å "pynte seg" for noen for min del alle fall. Anonymkode: d00c3...6e6 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #29 Skrevet 29. mai Nei, gjør aldri det uansett, jeg. Anonymkode: 7a33f...11a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #30 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Barberer du deg for å imponere folk?? Jeg gjør det for egen del jeg. Anonymkode: 604d8...2f6 Jeg? Hvor leser du det? Jeg får derimot inntrykk av at dette er noe som betyr noe for folk med tanke på at noen skal se dem nedentil under fødsel. Hvis ikke, hvorfor slike spørsmål? Hvis folk som stillet slike spørsmål som ts barberte eller ikke barberte bare for egen del og ingen andres, gir det jo ingen mening å stille dette spørsmålet (som også stilles i forbindelse med forberedelser til besøk hos gynekologen i utallige tråder). Anonymkode: 291f3...eca 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #31 Skrevet 29. mai Ja. Syns det blir mye mer gris med hår og blødning etter fødsel. Vet det blir frarådet. Men hadde det virkelig vært så farlig, ville de nok informert grundigere. Jordmor har aldri nevnt det på kontroller Anonymkode: d2b0c...9ea 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #32 Skrevet 29. mai Nei, er i uke 34 nå og gikk over med maskin forrige uke. Ser for meg det er siste gang jeg gidder før fødsel. Barberer bikinilinjen men alt innenfor trusekanten lar jeg være. Magen er såpass i veien nå at jeg ikke orker styre med det. Hjelper lite for egen del med å bruke speil også siden jeg har fått helt sinnsvakt dårlig syn i graviditeten. Anonymkode: c1ce9...7f8
katties Skrevet 29. mai #33 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei, det er frarådet. Det er mer hygienisk med hår fordi barbering skaper små rifter. Anonymkode: 525aa...6f7 Ja, strekke ekstra mye i små rifter...😬 De som tar imot barnet bryr seg VIRKELIG IKKE. 2
Tjoheiii Skrevet 29. mai #34 Skrevet 29. mai (endret) Nei, den siste måneden rakk jeg ikke ned så det var litt hår, ja Er vel ikke om å gjøre å være glattest mulig... Tok meg tid til å barbere meg under armene og vaske håret da riene begynte å sette inn 😜 Endret 29. mai av Tjoheiii
anonymLala Skrevet 29. mai #35 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei, det er ikke anbefalt grunnet infeksjonsfare ved eventuelt keisersnitt. https://www.babyverden.no/nyheter/gravide-bor-ikke-vare-intimbarbert/ Anonymkode: d9c06...c17 De siste to ukene før fødsel står det. Jeg forstår godt at mange ønsker å fortsette vanlige vaner i svangerskapet. Barbering rett før er ikke anbefalt nei, det gjelder egentlig alle typer operasjoner. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #36 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 21.41): Og tenk så godt det blir når busken endelig ryker igjen etter fødsel!! 😄 Anonymkode: d978c...4b6 Ja gleder meg virkelig til den dagen😅 Anonymkode: 5c756...91a
AnonymBruker Skrevet 29. mai #38 Skrevet 29. mai Jeg vokset meg i salong 5 uker før termin. Da hadde jeg skikkelig busk som hadde grodd i ca 6 mnd. har stusset litt, kanskje sist for 4 mnd siden. Etter det har jeg ikke hatt ork eller kommet til pga magen. Det kommer nok til å vokse ut en del innen fødsel, men blir ikke buskete slik det var etter 6 mnd uten (grøss). Jeg hørte en skrekkhistorie etter første fødsel, som gjorde at jeg ville ta vekk det verste håret nå. Ei dame hadde opplevd at de tok feil av kjønnshåra og sytråden de skulle sy henne med etter revning. Hvordan dette endte vet jeg ikke, men synes det hørtes litt spesielt ut og ikke noe jeg har lyst å oppleve. Gjør derfor det jeg kan for å unngå, derfor ble det brasiliansk på meg denne gang. Anonymkode: ca89a...f85 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #39 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 21.25): Barberer du deg for å imponere folk?? Jeg gjør det for egen del jeg. Anonymkode: 604d8...2f6 Tja. Du gjør det jo fordi det er mote. For 30 år siden var det ingen barberte underliv å se i treningsgarderobens dusjer, dvs, om det var, ville det vakt stille oppsikt 😂 Barbering var noe man som ung kanskje kunne gjort en gang eller to for kjæresten, omtrent som å ha på sexy undertøy. Vi sto ikke i dusjen på vgs med ribba underliv…. Anonymkode: e9cdf...ad0 4 4
Rotemor Skrevet 30. mai #40 Skrevet 30. mai (endret) Nei, skjønner ikke hvorfor jeg skulle det. På hvilken måte er det mer behagelig å føde uten kjønnshår?? Tvert imot så beskytter håret mot infeksjoner i en svært sårbare periode. Eller tror man at jordmor synes det er finere?😅 Endret 30. mai av Rotemor 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå